راهنمای خرید بهترین تهویه های مطبوع و کولرهای گازی

برای خرید بهترین تهویه مطبوع موجود در بازار راهنمای خرید راهنماتو را ببینید.

شناسه خبر: ۳۴۹۹۲۱
راهنمای خرید بهترین تهویه های مطبوع و کولرهای گازی

راهنماتو -انتخاب بهترین کولر گازی می تواند چالش برانگیز باشد. برای مثال مهم است که کولر گازی در چه اندازه ای نیاز دارید؟ هزینه استفاده چقدر خواهد بود؟ چقدر پر سر و صدا خواهد بود؟ ما می توانیم به شما کمک کنیم تا گزینه های خود را درک کنید و مدل مناسب خانه خود را پیدا کنید.

به گزارش راهنماتو ، برای اکثر خانه ها، سیستم تهویه مطبوع سیستم اسپلیت چرخه معکوس بهترین گزینه خواهد بود. بیایید با هم همه چیز را تجزیه و تحلیل کنیم.

سیستمهای دو بخشی و چند بخشی

این مدل رایج، دو بخش دارد: یک واحد داخلی و یک واحد خارجی که توسط لوله های حاوی گاز مبرد به هم متصل می شوند. سیستم چند بخشی، شبیه به یک سیستم اسپلیت، اما با یک واحد خارجی متصل به دو یا چند واحد داخلی است که برای دو یا سه اتاق که به طور منطقی نزدیک به هم هستند خوب است، به خصوص زمانی که سیستم‌های اسپلیت جداگانه یا سیستم کانالی مناسب نیستند. این سیستم ها دارای یک واحد مرکزی محتاط هستند که معمولاً دور از دید در پشت بام شما قرار دارد و توسط مجاری هوا به خروجی های هوا و سنسورهای هر اتاق متصل است. تهویه مطبوع کانالی برای سرمایش و گرمایش کل خانه خوب است.

همچنین یک واحد جعبه تک، نصب شده در یک پنجره یا از طریق یک دیوار خارجی وجود دارد. این ها برای اتاق ها و مناطق با پلان باز تا 50 متر مربع مناسب هستند . واحدهای کوچکتر را می توان به یک نقطه برق معمولی وصل کرد در حالی که واحدهای بزرگتر ممکن است به سیم کشی اضافی نیاز داشته باشند. آنها کاملاً به اندازه سیستم های تقسیم کارآمد یا مؤثر نیستند، اما اگر سیستم تقسیم بندی گزینه ای نباشد (مثلاً اگر در حال اجاره هستید) یک گزینه بودجه معقول هستند.

سیستم های تهویه چرخه معکوس در مقابل خنک کننده ها

تهویه مطبوع چرخه معکوس می تواند گرم و خنک شود - در واقع، این سیستم، یکی از ارزان ترین راه ها برای گرم کردن خانه در زمستان است. اکثر مدل‌هایی که فقط خنک‌کننده اند و چرخه معکوس از نظر راندمان خنک‌کنندگی تفاوت چندانی با هم ندارند، اما مدل‌هایی که در آزمون ما برای راندمان خنک‌کننده بهترین امتیاز را کسب می‌کنند، همگی مدل‌های چرخه معکوس هستند. شاید به این دلیل که چرخه معکوس محبوب ترین نوع کولر گازی است، بازار آنها رقابتی تر است و ممکن است سازندگان سرمایه گذاری بیشتری برای توسعه مدل های چرخه معکوس کارآمد داشته باشند.

اگر فقط برای خنک کردن هوای تابستان به یک کولر گازی نیاز دارید (مثلاً اگر در منطقه ای با زمستان های معتدل زندگی می کنید یا قبلاً سیستم گرمایش دیگری دارید)، یک تهویه مطبوع فقط خنک کننده می تواند برای شما مناسب باشد. آنها معمولاً ارزان تر از مدل های چرخه معکوس هستند اما معمولاً همه ویژگی های یکسانی دارند.

چه سایز کولر گازی نیاز دارید؟

در اینجا راهنمای تقریبی ما در مورد ظرفیت (اندازه) تهویه مطبوع است که برای یک اندازه اتاق خاص به آن نیاز دارید.

مدل هایی که برای اندازه اتاق بسیار قدرتمند هستند ممکن است چرخه های کوتاه مکرری را برای رسیدن به دمای مورد نظر اجرا کنند. این می تواند منجر به سرد یا گرم شدن بیش از حد اتاق، رطوبت زدایی ناکافی (یعنی خشک نکردن هوا به اندازه کافی، ایجاد احساس راحتی کمتری در اتاق)،افزایش مصرف برق و هزینه های جاری، و فرسودگی سیستم شود.

مدل‌های کم‌توان ممکن است مجبور باشند بیشتر با حداکثر خروجی کار کنند، که می‌تواند هوا را بیش از حد خشک کند و همچنین منجر به سایش بیش از حد شود.

به عنوان مثال، اگر محاسبه کنید که اتاق به یک مدل 6 کیلووات نیاز دارد، سپس به دنبال یک تهویه مطبوع با ظرفیت خنک کننده نامی در محدوده 6 کیلو وات تا 6.5 کیلو وات (تقریبا) باشید. احتمالاً انتخاب مدلی کمی بالاتر از ظرفیت مورد نیاز نسبت به کمی زیر آن، مطمئن‌تر است، زیرا کمی غرغر اضافی ممکن است در دماهای شدید کمک کند. اما بیش از حد از ظرفیت لازم فراتر نروید.

اما متغیرهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد. به عنوان مثال، یک اتاق عایق بندی شده با پنجره های رو به جنوب در انتهای محدوده ظرفیت قرار دارد، در حالی که یک اتاق بدون عایق با پنجره های رو به غرب به سمت بالا خواهد بود.

یک محاسبه مناسب تمام جزئیات اتاق را در نظر می گیرد.

اندازه اتاق (طول، عرض و ارتفاع).نوع اتاق (اتاق نشیمن، اتاق نشیمن و آشپزخانه اوپن، اتاق خواب و غیره).

اندازه و جهت پنجره ها و درهای شیشه ای (یک پنجره بزرگ رو به شمال یا غرب می تواند گرمای زیادی را در تابستان وارد کند).

سایه و پرده روی پنجره ها.

عایق کاری کف، سقف و دیوارها.

آب و هوای محلی

پایداری و تهویه مطبوع

ضمانتنامه

یکی دیگر از عوامل پایداری، مدت زمان کارکرد کولر گازی است. برای یک دستگاه گران قیمت که تنها پس از چند سال به زباله (یا حتی در بازیافت) ختم شود، شکل ضعیفی است. یک دستگاه تهویه مطبوع معمولاً باید حداقل شش سال کار کند و اغلب 10 سال یا بیشتر عمر می کند. بررسی‌های تهویه مطبوع ما شامل دوره گارانتی برای هر مدل است که نشان‌دهنده اطمینان سازنده از محصول خود است.

اکثر برندها گارانتی های پنج ساله ارائه می دهند، در حالی که هیتاچی شش سال و Teco هفت سال را برای مدل های خاص در دوره های تبلیغاتی ارائه می دهند.

ویژگی هایی که باید در هنگام خرید در نظر گرفته شود

سرعت فن

فن هوای سرد یا گرم شده را در اطراف اتاق به گردش در می آورد. به دنبال مدلی با محدوده جریان هوای وسیع و سرعت های متعدد فن باشید: از خیلی زیاد (برای کمک به خنک شدن سریع اتاق) تا خیلی کم تا وقتی دمای مناسبی داشته باشید، صدای کمتری داشته باشید و هوای ناخوشایند نداشته باشید.

حالت های عملیاتی

خودکار: حالت مورد نیاز برای حفظ دمای اتاق را به طور خودکار انتخاب می کند.

خنک کننده: گرما را از داخل به بیرون پمپ می کند و اتاق را خنک می کند.

گرما: گرما را از بیرون به داخل پمپ می کند و اتاق را گرم می کند.

خشک: هوا را مرطوب می کند. مقداری خنک کننده را فراهم می کند، اما نه به اندازه حالت خنک کننده.

فقط فن: هوا را بدون گرم کردن، خنک کردن یا خشک کردن می دمد، که زمانی مفید است که تنها چیزی که می خواهید نسیم خنک کننده باشد.

اکونومی: حالت Eco نیز نامیده می شود که مصرف برق را کاهش می دهد. برندهای مختلف این را به روش های مختلف اجرا می کنند. ممکن است به سادگی با تنظیم ترموستات یک یا دو درجه، خروجی سرمایش یا گرمایش را کاهش دهد، یا ممکن است از حسگرهایی برای تشخیص اینکه کسی در اتاق نیست استفاده کند و سپس سرمایش/گرمایش را کاهش دهد.

حسگر حضور انسان

این برنامه تشخیص می دهد که آیا فردی در اتاق است یا خیر، بنابراین واحد می داند که به کار خود ادامه دهد. وقتی کسی شناسایی نشود، ممکن است دستگاه برای کاهش مصرف برق به حالت اقتصادی تبدیل شود (اما اگر خانه خالی است همچنان باید دستگاه را خاموش کنید).

کنترل وای فای و برنامه

بسیاری از مدل‌های جدیدتر می‌توانند به شبکه بی‌سیم در خانه شما متصل شوند تا بتوانید کولر گازی را از طریق برنامه‌ای در تلفن هوشمند خود کنترل کنید - اگر سر کار هستید و می‌خواهید قبل از رسیدن به خانه آن را روشن کنید یا در خانه هستید مفید است. و شما ریموت را به اشتباه جا انداخته اید.

برای برخی از مدل ها، ویژگی Wi-Fi یک گزینه اضافی اختیاری است که به شکل یک دستگاه Wi-Fi جداگانه خریداری می شود. اینها به واحد تهویه مطبوع داخلی اضافه می شوند و به طور کلی نیاز به نصب حرفه ای دارند. به طور معمول این دستگاه ها چند صد دلار قیمت دارند، به علاوه نصب.

کنترل از راه دور

به دنبال دکمه های بزرگ و با فاصله مناسب با برچسب های خوانا و صفحه نمایش LCD بزرگ و خوانا باشید.

حالت خواب

این عملکرد درجه حرارت را در مراحلی تنظیم می کند که برای خواب راحت باشد تا تهویه هوا در هنگام خواب به سختی کار نکند (و ساکت تر باشد).

نظرات
پربازدیدترین خبرها