بیوگرافی لبو موتیبا، گزینه جدید استقلال در خط حمله

لبو موتیبا مهاجم اهل آفریقای جنوبی به باشگاه استقلال لینک شده و از او به عنوان گزینه نیز یاد شده است. موتیبا در صورت حضور در استقلال، بعد از آیاندا پاتوسی، دومین بازیکن با ملیت آفریقای جنوبی در این باشگاه خواهد بود.

شناسه خبر: ۴۱۵۵۸۸
بیوگرافی لبو موتیبا، گزینه جدید استقلال در خط حمله

از لبو موتیبا (Lebo Mothiba) به عنوان یکی از گزینه‌های استقلال در دِدلاین دی نقل و انتقالات لیگ برتر ایران یاد می‌شود. موتیبا در پست مهاجم نوک و دوسمت وینگر بازی می‌کند. او فوتبالش را در باشگاه دیامبارس آفریقای جنوبی آغاز کرد. موتیبا سپس به تیم ملی امید آفریقای جنوبی دعوت شد و به همراه این تیم، موفق به صعود به المپیک 2016 ریودوژانیروی برزیل شد. موتیبا در دو بازی المپیک برابر برزیل و دانمارک به میدان رفت و توانست حضور در این آوردگاه را تجربه کند.

در همین دوران بود که موتیبا به تیم جوانان لیل فرانسه پیوست. او ابتدا در تیم جوانان لیل حضور داشت و سپس به تیم دوم این باشگاه منتقل شد. او در 10 مسابقه برای تیم دوم لیل، پنج گل به ثمر رساند و در یک بازی برای تیم بزرگسالان لیل در جام حذفی فرانسه به میدان رفت. در ژانویه 2017، موتیبا به والنسین پیوست و قدم جدیدی در راه پیشرفت فوتبالی خود برداشت. در شش ماه نخست خود در والنسین، آمار 9 بازی و دو گل را ثبت کرد. موتیبا در فصل دوم حضورش در این باشگاه نیز به آمار 24 مسابقه، 9 گل و دو پاس گل رسید. با درخشش در نیم فصل نخست لیگ سطح دوم فرانسه، در نقل و انتقالات زمستانی سال 2018 به لیل برگشت. 14 بازی و پنج گل در لیگ برتر فرانسه، نشان از پیشرفت فوتبالی موتیبا می‌داد. در فصل 18-2017، موتیبا مجموعا برای دو باشگاه والنسین و لیل به آمار 14 گل رسیده بود.

ارزش لبو موتیبا در این دوران به سه میلیون یورو در سایت ترانسفرمارکت رسیده بود. بعد از سه بازی و یک گل در ابتدای فصل برای لیل، با مبلغ 4 میلیون یورو به باشگاه استراسبورگ منتقل شد. موتیبا پنج فصل در استراسبورگ حضور داشت و توانست به آمار کلی 96 بازی، 20 گل و شش پاس گل برسد. فصل 19-2018، اولین فصل حضور موتیبا در استراسبورگ، بهترین فصل فوتبالی او در این باشگاه است. موتیبا در 32 مسابقه این فصل، 11 گل و سه پاس گل را ثبت کرد. موتیبا در ژانویه 2022، مدتی به صورت قرضی راهی باشگاه تروآی فرانسه شده بود و در 13 مسابقه با پیراهن این باشگاه، دو گل زد. یکی از افتخارات کارنامه ورزشی موتیبا قهرمانی در جام حذفی فرانسه با پیراهن استراسبورگ است.

موتیبا در 14 بازی ملی برای کشور آفریقای جنوبی به میدان رفته و چهار گل را نیز به ثمر رسانده است. اولین حضور ملی این بازیکن در رده بزرگسال، در بازی آفریقای جنوبی برابر آنگولا در یک بازی دوستانه بود که موتیبا یک گل را در این مسابقه به ثمر رساند. این بازیکن با پیراهن کشورش در تورنمنت مهمی حضور نداشته است.

منبع : طرفداری
نظرات
پربازدیدترین خبرها