بیوگرافی بهرام رادان؛ کارنامه هنری، زندگی‌نامه، عکس‌های شخصی و حواشی

بهرام رادان یکی از بازیگران مشهور و خوش سیمای سینمای ایران است که با بازی در نقش‌های متنوع و جذاب، دل میلیون‌ها بیننده را به دست آورده است. در ادامه به بیوگرافی کامل و عکس‌های شخصی این بازیگر می‌پردازیم.

شناسه خبر: ۴۱۸۴۸۷
بیوگرافی بهرام رادان؛ کارنامه هنری، زندگی‌نامه، عکس‌های شخصی و حواشی

راهنماتو- بهرام رادان یکی از چهره‌های محبوب و ماندگار سینمای ایران است. شنیدن نام این بازیگر شما را بیشتر به یاد کدام نقش در کدام فیلم‌ش می‌اندازد؟

به گزارش راهنماتو، رادان توانایی بازی در نقش‌های مختلف را دارد اما نقش علی سنتوری در فیلم "سنتوری" به کارگردانی داریوش مهرجویی، نقطه عطفی در کارنامه هنری رادان بود. در ادامه راهنماتو شما را با زندگی هنری و شخصی این بازیگر بیشتر آشنا خواهد کرد.

کودکی و نوجوانی

F2751B84-A77C-400F-AC26-20D49F9341FD

بهرام رادان در در 8 اردیبهشت سال 1358 و در یک خانواده‌ 6 نفره در شهران تهران به دنیا آمد، اما اصالتا اصفهانی است. او فرزند ته تغاری خانواده است و 2 خواهر و یک برادر دارد. مادر بهرام رادان، مهین دخت سهامی، خانه‌ دار و پدرش، رضا رادان، سرهنگ بازنشسته قبل از انقلاب بود که در سال 1400 درگذشت.

تحصیلات بهرام رادان

بهرام رادان فارغ‌التحصیل  رشته ی مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی است.

آغاز فعالیت هنری

رادان

بهرام راداران پس از گذراندن دوره سربازی  و در 21 سالگی به طور اتفاقی یک آگهی در خصوص کلاس‌های بازیگری در روزنامه دید و در آن دوره آموزشی شرکت کرد. زمانی که او در کلاس‌های ثریا قاسمی حضور داشت مورد توجه نادر مقدس قرار گرفت و برای بازی در فیلم "شور عشق" در سال 1379 انتخاب شد. این فیلم که نخستین حضور رادان مقابل دوربین بود به سومین فیلم پرفروش آن سال تبدیل شد. پس از آن با بازی در فیلم "آواز قو" کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد.

آغاز شهرت بهرام رادان

بهرام رادان که با فیلم‌های آواز قو و شمعی در باد در بین مردم شناخته شده باد با بازی در فیلم سنتوری به کارگردانی داریوش مهرجویی در سال 1385 به اوج شهرت و محبوبیت رسید.

از دیگر فعالیت‌های بهرام رادان

MkgbHRpl1jEC

  • بهرام رادان علاوه بر اینکه یک بازیگر بسیار موفق است، به دلیل چهره جذاب و استایل خاصش، همیشه مورد توجه رسانه‌ها و مردم بوده است. به همین دلیل، اغلب در مجلات و تبلیغات مختلف با تیپ‌های متفاوت دیده می‌شود. این موضوع باعث شده که او به عنوان یک آیکون مد و فشن در ایران شناخته شود.  او در سال 1391 به کشور کانادا رفت و دوره شش‌ماهه اکتینگ را گذراند و در آن‌جا یک فیلم مستند به نام رویای شهرت را کارگردانی کرد.
  • او دارای یکی از کافه های اصلی و مرکزی ویونا در پاسداران تهران می باشد.
  • بهرام رادان در سال 1389 به عنوان اولین سفیر ایرانی برنامه جهانی غذا در مبارزه علیه گرسنگی منصوب شد.
  • رادان مشعل بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ را در سئول حمل کرد. و گفت: «خوشحال است که مشعل المپیک را حمل می‌کند و حس خیلی خوب و عجیبی بود که توانستم این مشعل را حمل کنم و برای من یک لحظه تاریخی قلمداد می‌گردید». او برای ورزشکاران ایران آرزوی موفقیت نمود.
  • بهرام رادان علاوه بر بازیگری، در زمینه‌های دیگری مانند تهیه‌کنندگی و کارگردانی  نیز فعالیت داشته است . اولین فیلم سینمایی‌ خود را به عنوان تهیه‌کننده و بازیگر، "گربه سیاه" نام دارد و در سال 1400 اکران شد.

فیلم‌شناسی بهرام رادان

سینما

سال

عنوان

کارگردان

۱۳۷۹

شور عشق

نادر مقدس

آواز قو

سعید اسدی

آبی

حمید لبخنده

۱۳۸۰

طلوع تاریک

ابراهیم شیبانی

ساقی

محمدرضا اعلامی

۱۳۸۱

گاوخونی

بهروز افخمی

عطش

محمدحسین فرح‌بخش

رز زرد

داریوش فرهنگ

۱۳۸۲

شمعی در باد

پوران درخشنده

سربازهای جمعه

مسعود کیمیایی

گیلانه

رخشان بنی‌اعتماد، محسن عبدالوهاب

۱۳۸۳

رستگاری در هشت و بیست دقیقه

سیروس الوند

ازدواج صورتی

منوچهر مصیری

۱۳۸۴

حکم

مسعود کیمیایی

تقاطع

ابوالحسن داوودی

۱۳۸۵

خون‌بازی

رخشان بنی‌اعتماد، محسن عبدالوهاب

چهارانگشتی

سعید سهیلی

سنتوری

داریوش مهرجویی

۱۳۸۶

کنعان

مانی حقیقی

۱۳۸۷

بی‌پولی

حمید نعمت‌الله

کارناوال مرگ

حبیب‌الله کاسه‌ساز

زادبوم

ابوالحسن داوودی

راه آبی ابریشم

محمد بزرگ‌نیا

تردید

واروژ کریم‌مسیحی

۱۳۸۸

تهران ۱۵۰۰

بهرام عظیمی

آدم‌کش

رضا کریمی

۱۳۸۹

یکی از ما دو نفر

تهمینه میلانی

۱۳۹۰

پل چوبی

مهدی کرم پور

۱۳۹۲

نقشِ نگار

علی عطشانی

تراژدی

آزیتا موگویی

۱۳۹۳

آتش‌بس ۲

تهمینه میلانی

عصر یخبندان

مصطفی کیایی

۱۳۹۴

حکایت عاشقی

احمد رمضان زاده

پولاریس (فیلم)

سودابه مرادیان

من ناصر حجازی هستم...[۱۰]

امیر رفیعی

بارکد

مصطفی کیایی

۱۳۹۵

زرد

مصطفی تقی‌زاده

۱۳۹۶

چهار راه استانبول

مصطفی کیایی

۱۳۹۷

آشفته‌گی

فریدون جیرانی

۱۳۹۷

سونامی

میلاد صدرعاملی

۱۳۹۷

ایدهٔ اصلی

آزیتا موگویی

۱۳۹۸

گربه سیاه

کریم امینی

۱۳۹۹

ابلق

نرگس آبیار

۱۴۰۲

صبحانه با زرافه‌ها

سروش صحت

نمایش خانگی

سال

عنوان

کارگردان

۳۹۷

رقص روی شیشه

مهدی گلستانه

۱۴۰۰

جیران

حسن فتحی

بهترین فیلم‌های بهرام رادان

آواز قو

Avaze-Ghoo

اولین تجربه سینمایی بهرام رادان در فیلم "آواز قو" بود. او در این فیلم نقش جوانی شورشی و پر انرژی را ایفا کرد که با چالش‌های زندگی شهری روبرو می‌شود. بازی رادان در این فیلم، توانایی‌های او را در نقش‌آفرینی‌های جوانانه و پرشور به نمایش گذاشت.

شمعی در باد

عکس-صحنه-299668

یکی از مهم‌ترین نقش‌آفرینی‌های رادان در فیلم "شمعی در باد" بود که با کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد، به شهرت او افزود. او در این فیلم نقش جوانی را بازی می‌کند که با مشکلات اجتماعی و خانوادگی دست و پنجه نرم می‌کند. بازی درونی و احساسی رادان در این فیلم، نشان از توانایی‌های بالای او در نقش‌آفرینی‌های درام داشت.

سنتوری

بهرام+رادان (1)

در فیلم "سنتوری"، رادان نقش یک نوازنده سنتور را بازی می‌کند که با مشکلات اعتیاد دست و پنجه نرم می‌کند. بازی درخشان و باورپذیر رادان در این فیلم، به یکی از ماندگارترین نقش‌آفرینی‌های سینمای ایران تبدیل شد. او با ظرافت خاصی توانسته بود درد و رنج درونی شخصیت خود را به نمایش بگذارد.

بی‌پولی

2095926_873

در فیلم "بی‌پولی"، رادان نقش جوانی را بازی می‌کند که به دلیل مشکلات مالی، با چالش‌های زیادی روبرو می‌شود. بازی واقع‌گرایانه و اجتماعی رادان در این فیلم، نشان از دغدغه‌های اجتماعی او داشت.

جیران

بهرام+رادان (2)

در سریال تاریخی "جیران"، رادان نقش ناصرالدین شاه قاجار را ایفا کرده است. این نقش برای او یک چالش بزرگ بود، چرا که او باید نقش پادشاهی پیچیده و چند وجهی را بازی می‌کرد. رادان با مطالعه و تحقیق فراوان، توانست این نقش را به خوبی از عهده برآید و تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیزد.

ازدواج بهرام رادان و فرزند او

1656883_112

بهرام رادان  در تاریخ 13 فروردین ماه سال1401 خبر ازدواج خود را با مینا مختاری که  فشن بلاگر و از طراحان لباس شناخته شده است را در رسشانه‌ها منتشر کرد. آن دو قبل از ازدواج به مدت سه سال با هم رابطه عاشقانه‌ای داشتند.  

این زوج در اسفند 1402 صاحب فرزند پسری شدند، اما تصویر و نام آن را در رسانه‌ها منتشر نکردند.

مینا مختاری با انتشار تصویر زیر از پسرش نوشت:

بهرام-رادان-و-مینا-مختاری

حواشی بهرام رادان

  • بهرام رادان در سال 1394 با انتشار یک پیام در توییتر، از تصویب قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در آمریکا استقبال کرد و این اتفاق را یک رویداد مهم تاریخی دانست. او این رویداد را به اندازه لغو برده‌داری مهم تلقی کرد. اما این توییت با واکنش‌های زیادی روبرو شد. روزنامه کیهان به این توییت انتقاد کرد و به همین دلیل، بهرام رادان بعداً توییت خود را حذف کرد و در نامه‌ای به مدیر مسئول روزنامه کیهان، عذرخواهی کرد.
  •  در یکی از سفرهایی که بهرام رادان به خارج از کشور داشتند ، دو فرد ناشناس با ادعای ممنوع‌الخرجی ایشان، نسبت به ضبط گذرنامه‌ی آقای رادان اقدام نمودند و وی را به مراجعه به مراجع قضایی توصیه کردند.

    پس از خروج از فرودگاه، با مراجعه به سامانه ثنا، مشخص گردید که ایشان ممنوع‌الخرجی نبوده‌اند. این رویداد سوالات متعددی را در خصوص انگیزه‌های افراد مذکور مطرح می‌نماید.

عکس‌های شخصی بهرام رادان

997529_228

6062120

بهرام رادان و همسرش

hJyTgydfxmFA

1271092_921

نظرات
پربازدیدترین خبرها