ورود ربات ها به مزرعه داری سنتی!

بررسی های جدید نشان می دهند که روند استفاده از ربات ها در حوزه کشاورزی، روندی رو به رشد دارد.

شناسه خبر: ۳۴۶۰۸۸
ورود ربات ها به مزرعه داری سنتی!

راهنماتو -این روزها، ربات ها درحوزه های مختلفی ورود کرده اند و بسیاری از امور با کمک ربات ها و سیستم های دیجیتال انجام می شود، با این وجود به نظر می رسد مزرعه داری دیجیتال، مزرعه داری سنتی را از بین می برد.

به گزارش راهنماتو، به نظر می رسد کشاورزان مدرن، به رباتها نیاز دارند. ربات هایی که می توانند مزرعه های معمولی را به مزرعه های دیجیتال، تبدیل کنند. ماشین‌های مقاوم و انعطاف‌پذیری که می‌توانند به سرعت میوه‌ها و سبزیجات را بچینند.

کشاورزی

یه نظر می رسد این روش، یکی از معدود راه‌ها برای بهره‌برداری از فرصت‌های روزافزون کوچک بین رویدادهای آب و هوایی هستند . اما برای فعال نگه داشتن چنین ماشین آلات پیچیده ای به یک روستا نیاز است .

پروفسور صلاح سوکریه، مهندس رباتیک در مرکز رباتیک صحرایی دانشگاه سیدنی، می‌گوید ربات‌های کشاورزی به ابزارهای ضروری برای برداشت هرچه بیشتر و سریع‌تر محصولات تبدیل خواهند شد.

مزرعه های دیجیتال بر اساس پیشرفته بودن به دو گروه تقسیم می شوند، مزرعه های تمام دیجیتال و کاملا خودکار و مزرعه های نیمه خودکار، اما نکته مشترک در مزرعه های دیجیتال این است که عملیات کاشت، داشت و برداشت بدون دخالت انسان ها و با کمک برنامه ریزی های از پیش تعیین شده انجام می شود.

برخی از برنامه های هوشمند کشاورزی، حتی می تواند از فناوری‌های تلفن هوشمند در دسترس همراه با هوش مصنوعی برای ارائه تجزیه و تحلیل محصولات، مانند تخمین عملکرد یا شناسایی آفات و بیماری‌ها استفاده کند . این برنامه های هوشمند حتی می توانند، میزان احتمالی باردهی و برداشت محصولات را پیش بینی کنند.

گوشی هوشمند

ربات هایی که در حوزه برداشت محصول کار می کنند نیز بسیار مهم هستند به قدرت محاسباتی بیشتری برای پردازش الگوریتم‌های بینایی با وضوح بهتر برای هدایت بازوها و دست‌های رباتیک حساس نیاز دارند . این ربات ها معمولا هزینه های استخدام کارگران میوه چین را کاهش و سرعت برداشت را افزایش می دهند.

البته در حال حاضر اغلب ربات های کشاورزی در حوزه تولید محصولات فعال هستند. با این وجود نمی توان گفت که کشاوری رباتیک به الگوی غالب کشاورزی در جهان تبدیل شده است و هنوز هم کشاورزی سنتی در سراسر جهان طرفداران خود را دارد. در حال حاضر برخی فعالان حوزه کشاورزی، سیستم های سنتی و جدید را با یکدیگر درآمیخته اند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها