گوشی اندرویدی بخرم یا آیفون؟

برای انتخاب گوشی های هوشمند باید به کیف پولمان دقت کنیم و همزمان سلیقه خودمان را در نظر بگیریم. راهنماتو به شما کمک می کند گوشی انتخاب کنید.

شناسه خبر: ۳۴۸۷۴۰
گوشی اندرویدی بخرم یا آیفون؟

راهنماتو -انتخاب منطقی بین گوشی‌های هوشمند آیفون و اندروید مستلزم این است که بدانید چه ویژگی‌ها و مشخصاتی برای شما مهم هستند. این انتخاب با توجه به قیمت دلار و مسائل حاشیه ای از جمله بلاتکلیفی آیفون ۱۴، نسبتا ساده شده اما باز هم برای افرادی که محدودیت مالی ندارند یا مایلند تحت هر شرایطی آیفون داشته باشند، انتخاب سختی است.

به گزارش راهنماتو ، اپل چیزی جز گوشی های لوکس تولید نمی کند. پس هرگز یک آیفون ارزان وجود نخواهد داشت. اگر نمی خواهید برای یک آیفون هزینه زیادی پرداخت کنید، تنها انتخاب شما این است که یک آیفون دست دوم تهیه کنید.گوشی های اندرویدی مناسب،معمولا کمتر از آیفون قیمت دارند .

هوش مصنوعی و دستیارهای صوتی

وقتی صحبت از دستیار گوگل در مقابل سیری به میان می آید ، هیچ سوالی در مورد برنده وجود ندارد. دستیار صوتی گوگل و سیری رقیب یکدیگر هستند. اگرچه سیری زودتر از دستیار صوتی گوگل وارد بازار شده است اما هنوز هم سیری ابتدایی است و جای پشرفت بسیاری دارد. سیری برای پاسخ دادن به سؤالات خوب است، اما واقعاً دستیار هوشمند همه چیز تمامی نیست.

به روز رسانی به موقع

از سوی دیگر، وقتی صحبت از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری می‌شود، اپل اندرویدی ها را شکست می‌دهد. وقتی اپل یک به‌روزرسانی یا وصله امنیتی جدید منتشر می‌کند، همه آیفونها آن را دریافت می‌کنند. در گوشی های اندرویدی شرایط کاملا متفاوت است.

دلیل این امر این است که برخلاف آیفون که تمامی جزئیات آن تحت کنترل اپل است، گوگل سیستم عامل پایه و برخی برنامه های همراه را تامین می کند و این به سازنده گوشی بستگی دارد که ارتقاها و وصله ها را چه زمانی ارائه دهد. با تلفن های رده بالا، احتمال اینکه وصله ها را به موقع دریافت کنید،بالا پ است. اما با بسیاری از دیگر گوشی‌های هوشمند اندرویدی، احتمال اینکه هرگز حتی یک وصله امنیتی را نبینید وجود دارد.

امنیت

وقتی صحبت از امنیت به میان می‌آید،مشکل اندروید نیست، بلکه مشکل این است که گوگل نسبت به اپل در مورد برنامه‌هایی که اجازه ورود استور خود را می‌دهد سهل‌گیر تر است. بهترین راه برای دور نگه داشتن بدافزار از گجت اندرویدی شما این است که فقط برنامه ها را از فروشگاه Google Play دریافت کنید. با این حال، گوگل گزارش می دهد که 0.16٪ از همه برنامه ها حاوی بدافزار هستند .

با این حال، اگر کاربر آیفون هستید، خیلی خودسرانه رفتار نکنید و شما هم فقط از اپ استور دانلود کنید.

لوازم جانبی

همه دستگاه‌های اندرویدی از پورت‌های USB استاندارد استفاده می‌کنند، بنابراین ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید به تلفن خود متصل کنید. با آیفون‌ها، به چیزی نیاز دارید که با پورت لایتنینگ اختصاصی آن متصل شود.

یکی دیگر از مزیت های اندروید ارزان تر بودن کابل ها و دستگاه های USB نسبت به پورت لایتنینگ است.

عمر باتری و شارژ

قضاوت در مورد عمر باتری سخت است زیرا مدل های تلفن های اندرویدی بسیار متفاوت از یکدیگر هستند. طبق تجربه من، عمدتاً با گوشی های سامسونگ، گوگل و موتورولا، گوشی های اندرویدی نیازی به شارژ مجدد به اندازه آیفون ندارند. شارژ شما ممکن است متفاوت باشد، بنابراین بیایید این را شانسی بدانیم

یکپارچه سازی ابری

iCloud اپل همچنان برای من دردسر بزرگی است، فرقی نمی‌کند که بخواهم از آن در آیفون یا مک استفاده کنم. همیشه خطا میکنه و من تنها کسی نیستم که با iCloud مشکل دارم .با این حال، اندروید کاملاً با برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل ادغام شده است. من همیشه از برنامه های Google برای کار و تفریح ​​استفاده می کنم. وقتی صحبت از یکپارچه سازی ابری به میان می آید، هیچ سوالی در مورد آن وجود ندارد: اندروید بهترین گزینه است.

ویدئو کنفرانس

به نظر می رسد گوگل نمی تواند تصمیم خود را در مورد برنامه های صوتی، تصویری و پیام فوری خود بگیرد. در حال حاضر، برنامه‌های ارتباطی اصلی آن Google Hangouts و Google Meet هستند . من این برنامه ها را بسیار دوست دارم و تقریباً به اندازه زوم از آنها استفاده می کنم.

با آیفون‌ها، Facetime ، نقطه اوج است . Facetime یک برنامه ویدئو کنفرانس عالی است. ای کاش روی بیش از پلتفرم های اپل اجرا می شد. اما اگر تمام خانواده یا گروه کاری شما از اپل استفاده می کنند،خوب است. با این حال، اگر مادربزرگتان از یک تلفن اندرویدی استفاده کند، شانس حضور در جمع مجازی خانوادگی ​​را نخواهد داشت.

دوربین ها

من متخصص دوربین نیستم، اما برخلاف باور عمومی، گوشی های ایفون همیشه و لزوما به اندرویدی ها برتری ندارد. برای مثال دوربین اولترا گلکسی اس 22 بر پیکسل 6 پرو و ​​آیفون 13 پرو برتری دارد. شما به سادگی نمی توانید زوم اپتیکال 10 برابری سامسونگ را شکست دهید.

انتخاب نرم افزار

روزی روزگاری می‌توانستید استدلال کنید که برنامه‌های بهتری در اپ استور نسبت گوگل پلی وجود دارد. این روزها تقریباً برابرند.علاوه بر این، با وجود تقریباً 3.5 میلیون برنامه در فروشگاه Google Play و 2.2 میلیون برنامه در فروشگاه App Apple، خیال کاربران از برنامه های متعدد راحت است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها