چطوری میشه Starfield رو بدون کنسول یا کامپیوتر بازی کرد؟

دیگه برای بازی و تجربه عناوین جدید نیازی به کنسول یا کامپیوتر ندارین چونکه با سرویس GamePass میتونین بازی هارو روی هر دستگاهی اجرا کنین.

شناسه خبر: ۳۸۰۴۴۳
چطوری میشه Starfield رو بدون کنسول یا کامپیوتر بازی کرد؟

راهنماتو- بلاخره بعد بیشتر از 10 سال توسعه، بازی علمی-تخیلی Starfield از Bethesda منتشر شد! و واقعا چیزی شده که خیلی‌ها منتظرش بودن، اما جالبه که نه تنها روی Xbox و کامپیوتر قابل بازیه، حتی می‌شه روی دستگاه‌های مختلف هم بازیش کرد. بله، حتی نیازی به کنسول ندارین، ولی حداقل یه دسته بازی (کنترلر) لازمه برای بازی کردن.

به گزارش راهنماتو، اگه اشتراک Xbox Game Pass Ultimate دارید، خود به خود دسترسی به بخش بازی برروی ابر (Cloud Gaming)این سرویس رو هم دارید، که بهتون این امکان رو می‌ده که Starfield رو هر کجا و هرطور که بخواید بازی کنید. این همه بخشی از طراحی مایکروسافت برای فراتر از کنسول فکر کردنه.

یکی از مزایای بازی ابری اینه که نیازی به دانلود محلی ندارین و همیشه نسخه‌ی به‌روز بازی رو دارین. بازی هیچ وقت روی دستگاه شما نصب نمیشه، بلکه روی سرورهای این سرویس اجرا می‌شه، پس می‌تونید حتی روی گوشیتون هم بازیش کنید. البته اگه اینترنتتون قوی و پایدار نباشه، بازی ابری نمیتونه بهترین تجربه رو بهتون بده. همچنین اگه ترافیک اینترنت محدودی داشته باشین، باید در نظر بگیرین که استریم کردن ترافیک زیادی رو می‌بره. همچنین تجربه استریم کردن ممکنه در مورد کیفیت تصویر و تاخیر مهم باشه، البته اگه براتون این موارد مهمن.

اگر در جریان عرضه این بازی بازی باشین میدونین این بازی به صورت انحصاری روی Xbox و کامپیوتر عرضه شد ولی باید بدونید که Bethesda اول بازی رو برای PlayStation هم داشت توسعه میداد، ولی وقتی خبر اومد که ممکنه انحصاری PlayStation بشه، Microsoft تصمیم به خرید ZeniMax و Bethesda گرفت.

همه کسایی که یه گوشی یا تبلت با سیستم عامل Android یا iOS دارن، می‌تونن از طریق بازی ابری بازی کنن. برای این کار، نیاز دارین که اپلیکیشن Xbox Game Pass رو روی گوشی یا تبلتتون نصب کنید. برای کاربران Android، نیازه که سیستم عاملشون رو به نسخه 6/0 یا بالاتر ارتقاء بدن و بعد از اون بازی رو از طریق اپلیکیشن Game Pass اجرا کنن. اما کاربران iOS باید به نسخه 14/4 ارتقاء بدن و برای بازی کردن به صفحه‌ی مرورگرشون هدایت می‌شن تا Starfield و بازی‌های دیگه روی این سرویس رو استریم کنن.

starfieldonphones

تبلت‌ها هم پشتیبانی می‌شن، فقط لازمه نسخه iOSشونو به نسخه‌ی 14/4 یا جدیدتر ارتقاء بدن. تبلت‌های Android هم در کنارش کار می‌کنن، تا زمانی که به نسخه‌ی اندروید 6 آپدیت باشن.

مایکروسافت و سامسونگ هم همکاری کردن تا به مشترکین Game Pass Ultimate این امکان رو بدن که Starfield رو از طریق Samsung Gaming Hub اجرا کنن. این پشتیبانی بر روی تلویزیون‌های سامسونگ مدل‌های 2022 و 2023 و همچنین مانیتورها و پروژکتور قابل حمل Freestyle 2nd Gen پشتیبانی می‌شه. تلویزیون‌های مدل 2020 و 2021 سامسونگ هم از طریق اپلیکیشن Xbox بازی رو پشتیبانی می‌کنن. در واقع، پشتیبانی از تلویزیون‌های مدل 2020 سامسونگ تا تاریخ 6 سپتامبر اضافه شده. تلویزیون‌های سامسونگ از کنترلر‌های بی‌سیم استاندارد Xbox، همچنین DualSense و DualSense Edge پلی‌استیشن پشتیبانی می‌کنن. همچنین کنترلر Xbox Adaptive و کنترلر Amazon Luna، کنترلر Nvidia Shield، کنترلر‌های جدید Logitech و خیلی دیگه هم توسط تلویزیون های سامسونگ نیز پشتیبانی می‌شن.

starfieldontv

دستگاه همراه Steam Deck شرکت Valve پشتیبانی از بازی ابری Xbox رو داره، که به این معناست که Starfield رو هم می‌شه روش بازی کرد. ولی باید بگم که انتخاب هاتون با این دستگاه یکم بیشتره؛ چرا که روی استیم دک هم نیتونین بازی رو به صورت لوکال نصب کنین و بازیش کنین و نه میتونین با GamePass بازی رو از روی ابر بازی کنین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها