نگاهی به بازی‌هایی که بیشترین باگ و گلیچ رو در طول تاریخ بازی‌ها داشتن

در این مقاله نگاهی به بازیهایی میندازیم که حاصل تنبلی یا انتشار زودرس شدن که باعث شده محصول نهایی پر از باگ و گلیچ باشه.

شناسه خبر: ۳۸۲۵۰۹
نگاهی به بازی‌هایی که بیشترین باگ و گلیچ رو در طول تاریخ بازی‌ها داشتن

راهنماتو- فکر نکنم کسی روی این کره خاکی باشه که هنوز فکر کنه که بازیسازی یک کار خیلی راحته و میشه توی یک مدت خیلی کم یک بازی باکیفیت رو تحویل بازار داد بالاخره صنعت گیمینگ هم مثل فیلم شامل زحمات چندین قشر مختلفه که نتیجه کارشون میشه بازی‌ای که خیلی منتظر عرضش هستن. حالا کیفیت کارشون هم اینطوی حساب میشه که چقذر اون بازی ساخته شده خوب عمل میکنه.

به گزارش راهنماتو، چندوقت پیش که دسترسی به اینترنت خیلی مرسوم نبود، اکثر بازیها رو یک دیسک برای پلتفرم تعیین شده عرضه میشدن و اکثر مواقع هم بازی به طور کامل و آماده برای بازی بود. ولی با محبوبیت بیشتر اینترنت استودیوها هم بیشتر به سمت تنبلی رفتن و با امید به اینکه میتونن بازی‌ای که ناقص عرضه کردن رو با آپدیت‌های بعدش کامل کنن جلو رفتن که همین باعث شد تا گیمرها بازیهایی رو بازی کنن که اونقد پر از باگ و گلیچ بودن که کاملا مشخص بود که هنوز این بازیها آماده انتشار نبودن.

Assassin's Creed Unity

glitchy-games

Ubisoft قبلاً به این مشهور بود که بازیهایی که عرضه میکنه که با تریلرهایی که استودیو نشون میداد، کاملاً متفاوت بود. اگرچه این امر برای طرفدارای این بازیها ناراضی‌کننده بود، اما بیشتر بازی‌های استودیو هنوز قابل بازی بودن، حتی اگر بهترین گرافیک رو نداشتن. ولی خب به نظر Assassin's Creed Unity اینجا مستثنی بود. Unity با کلی باگ و اشکال عرضه شد و جوری بود که نمیشد گیم رو کرش نکنن. از غیب شدن اشیا تا غیب شدن صورت کارکترها، Assassin's Creed Unity یکی از بدترین عرضه‌هارو در بین بازی‌های Assassin's Creed داشت. هر چند بعضی از این باگ‌ها خنده‌دار بودن، ولی خب اصلا به جذابیت بازی کمکی نکردن. البته با اینکه یوبیسافت تلاش کرد که بازی رو بهتر کنه ولی تا اون موقع دیگه رغبتی به تجربه اون بازی نداشت.

Fallout 76

glitchy-games

Bethesda یک شرکتیه که برای عرضه کردن بازی‌ها با تعداد زیادی باگ شناخته میشه. یک جور که این قیمتیه که گیمرها برای لذت بردن از بازی‌های باز و جهان بازِ این استودیو میپردازن. اکثر بازی‌های Bethesda با کلی باگ گرافیکی یا عملکردی عرضه میشن، ولی همچنان قابل تحمل هستن و از تجربه کلی بازی کم نمیکنن. ولی Fallout 76 به نظر تافته جدابافته این وسط بود.

Fallout 76 تلاش Bethesda برای ساخت یک بازی MMO از مجموعه موفق Fallout بود. ایده کلی بازی برای خیلی از طرفدارای Fallout جذاب بود، اما نتیجه نهایی به هیچ وجه به مزاقشون خوش نیومد. هوش مصنوعی افتضاح و حرکات عجیبی که دشمنای این بازی داشتن، انیمیشن‌هایی که اشتباهی اجرا میشدن و شخصیت هایی که درست لود نمیشدن، همگی جزو باگهایی بودن که نمیشد تحمل کرد. اگرچه Fallout 76 الان در وضعیت بهتری نسبت به زمان عرضه‌اش هست، ولی هنوز باگ‌ها و اشکالات معمول Bethesda رو داره. با این حال، تجربه‌ی کلی بازی بهتر شده.

Mass Effect: Andromeda

glitchy-games

BioWare یک شرکت دیگه‌ست که در سال‌های اخیر از چشم خیلی‌ها افتاده. میشه گفت که این استودیو سقوط خودش رو مدیون Andromeda هستش. طرفدارای سری Mass Effect خیلی چشم‌انتظار این بازی بودن ولی وقتی که عرضه شد با چیزی روبرو شدن که تو خوابشونم نمیدیدن. در طول بازی به طور مداوم انیمیشن‌های شخصیت‌ها به صورت وحشتناکی باگ میخوردن یا انیمیشن‌ها به طور کاملاً صحیح کار نمیکردن. شخصیت‌ها از دیوارها رد میشدن، غیب میشدن و بعد دوباره ظاهر میشدن، سر خودشون رو 360 درجه میچرخوندن و بعدش حالت چهره‌ای به خودشون میگرفتن که دیدنش موی تنتون رو سیخ میکرد.

بدون شک بازی‌هایی با تعداد بیشتری باگ وجود دارن اما مشکلات Andromeda در طول بازی همیشه رو اعصاب بودن.

Ride to Hell: Retribution

glitchy-games

Ride to Hell قرار بود یک بازی مثل Grand Theft Auto باشه که به فرهنگ موتورسواری در دهه 60 نگاهی مینداخت و نشون میداد که چقد این گروه‌ها یاغی بودن. ولی در واقعیت یک بازی با داستان انتقام کلیشه‌ای، تیراندازی وحشتناک سوم شخص و مبارزه فاجعه‌بار از تمام اشکالایی بود که به هم تنیده شده بودن و این بازی رو تشکیل داده بودن. بازی نه تنها پر از باگ‌هایی بود که مدام بازی رو خراب میکردن، بلکه همچنین به عنوان یکی از بدترین بازی‌هایی شناخته میشه که تا کنون ساخته شده.

اگر بخوام ساده‌تر این بازی رو توصیف کنم میتونم بگم که این بازی اول باگ و گلیج بوده که سازنده‌هاش تونستن با مهارت نداشته‌ای که داشتن تبدیل به یک بازی سوم شخص شوتر بکننش.

Big Rigs Over the Road Racing

glitchy-games

اگر توی این بازی دنده عقب برین، بعد از یک مدتی سرعتتون تقریبا نزدیک به سرعت نور میشه و میتونین مپ بازی رو در چندثانیه، چند دور بزنین. فقط به خاطر اینکه به نظر سازنده‌های این بازی یادشون رفته که برای یک بازی مسابقه کامیونی محدودکننده سرعت برای دنده عقب کامیونا بزارن.

بعد در کنار اون شما با هیچ کدوم از موانع بازی نمیتونین تصادف کنین و مستقیم از توشون رد میشین. سرعتتون هیچوقت افت نمیکنه. رقیباتون در اول مسابقه مثل مرغ سرکنده به هر طرفی شروع به حرکت میکنن جز جهتی که قراره توش مسابقه بدن و بعد از مدتی از نقشه بازی به پایین پرت میشن. راستی خبری هم از صدا و صحبت و دیالوگ نیست انگاز اصلا بیخیال صوت شدن و کلا به تصویر بسنده کردن. بازی‌ای که راستش واقعا نمیدونم اصلا برای چی ساخته شده ولی میتونم بگم به یکبار تجربش میرزه مخصوصا وقتی با دوستاتون هستین.

نظرات
پربازدیدترین خبرها