نگاهی به بهترین بازیهایی که میتونین زیر ۵ ساعت تموم کنین

توی دنیای گیم الان بیشتر بازیها رو شما باید چندبارپاشون بشینین تا بالاخره بتونین تمومشون کنین، اما توی دنیای بازی‌سازی Indie اینطوری نیستش.

شناسه خبر: ۳۹۲۸۸۹
نگاهی به بهترین بازیهایی که میتونین زیر 5 ساعت تموم کنین

راهنماتو- تو دنیایی که بازی‌های جهان باز و لایو سرویس مثل Destiny 2 و Apex Legends و خیلی‌های دیگه بازار رو تو مشتشون گرفتن، بازی‌های کوچیک و کوتاه میتونن همچنان یه تنوع خاصی رو توی صنعت گیمینگ حفظ کنن. حالا شما هر چقدرم که میخوای وقت پاشون بزاری یا اصلا بیشتر از 100 ساعت بخواین توی دنیای Persona 5 Royal، The Witcher 3، یا آخرین Assassin's Creed خودتونو غرق کنین، درسته که خیلی هم حال میده و خوش میگذره ولی بعضی وقتها هیچ چیز مثل یه داستان که میتونین توی یه بار نشستن و تموم کردن بازی تجربه کنین نمیتونه براتون دلنشین و لذت‌بخش باشه.

به گزارش راهنماتو، بازیهای بزرگ و اصطلاحا AAA معمولا بیشتر از چند ده ساعت طول میکشن تا شما بتونین یه بار تمومشون کنین و حتما باید چندبار پاشون بشینین تا بالاخره بتونین تمومشون کنین، اما توی دنیای بازی‌سازی مستقل (ایندی) اینطوری نیستش. در واقع، بعضی از بهترین بازیهای ایندی رو شما میتونین اندازه یه فیلم سینمایی وقت پاشون بزارین. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین بازیهایی بندازیم که میتونین توی کمتر از 5ساعت تمومشون کنین.

10-Braid

best-games-you-can-beat-under-5-hours

این یه بازی جذاب و دیدنی با گیم‌پلی 2بعدی و پازل‌طوریه که شما میتونین صرفا جهت سرگرم شدن بازیش کنین. ولی مطمئن باشین قرار نیست یه تجربه حوصله‌سربر داشته باشین چرا که این بازی یه داستان معمایی که در ابتدا خیلی ساده به نظر میاد، ولی به یه داستان پیچیده تبدیل میشه داره که بازیکنو مجاب میکنه که نسبت به هر چیزی که توی بازی میبینه خیلی راحت گذر نکنه و حواسش به جزییات اطرفاش باشه. حل پازل‌های بازی در بعضی جاهای بازی میتونه یکمی چالش‌برانگیز باشن ولی ایده کلی یا کانسپت Braid خودش خیلی سادست که میشه با یه باز پاش نشستن تمومش کنین و یکی از بهترین داستان‌هایی که توی بازیهای ایندی تعریف شده رو تجربه کنین.

9-Portal

best-games-you-can-beat-under-5-hours

وقتی که Portal 2 برای اولین بار منتشر شد، خیلی از ما اصلا یادمون رفته بودش که وای حاجی چقدر نسخه اول این بازی کوتاه بودش و اصل چجوری شدش که یادمون رفته بود اصن این قضیه رو. شما نسخه اول Portal رو تقریباً میتونین توی 3 ساعت تموم کنین. ولی خداییش شاید باورتون نشه با اینکه Portal تقریبا یه بازی AAA محسوب میشه ولی اونقدر خوشساخته که بازی میتونه توی همون 3 ساعت تمام انتظاراتی که شما از یه بازی بزرگ و عالی رو دارین رو برآورده کنه. از طراحی گیمپلی گرفته تا شخصیت فوق‌العاده خنده‌دار GLaDOS.

8-Doom (1993)

best-games-you-can-beat-under-5-hours

راستش من که سنم قد نمیده به اون زمان ولی خب اونطور که من شنیدم هر کسی که اصلا این بازی رو شروع میکرد نمیتونست تا وقتی که تمومش کنه ازش دست بکشه چرا که این بازی در واقع ژانر اول شخص شوتر یا FPS رو برای اولین بار پایه‌گذاری کرد. یک دور کامل این بازی حدود 5 ساعت زمان میبره، و گیمرای حرفه‌ای و شاخ احتمالاً حتی سریعترهم میتونن این بازی رو تموم کنن. این بازی برای جو سرگرم کنندش و حالت مهارتی‌اش معروفه. این بازی از اون بازیاست که وقتی شما تمومش میکنین بلافاصله میخواین که دوباره و یه بار دیگه تموم کنین اونم صرفا جهت اینکه میخواین رکورد خودتون رو بهتر کنین. این روالیه که Doom با اون خیلی‌هارو به خودش علاقه‌مند کرده.

7-Brothers: A Tale of Two Sons

best-games-you-can-beat-under-5-hours

این بازی داستان دوتا داداش رو تعریف میکنه که تصمیم میگیرن به سمت درخت زندگی سفر کنن تا آب خاصی رو برای شفا پدر مریضشون بیارن. بازی به شما این امکان رو میده که در نقش دوتا داداش بازی کنین و یا حتی به کمک یکی از دوستاتون حالت Co-Op بازی رو بتونین بازی کنین جوری که هر کدوم از شما در نقش یکی از داداشا بازی میکنه. شما توی این سفر، نزدیکی این دوتا داداش به هم و اینکه چه فداکارای‌های رو حاضرن انجام بدن تا بتونن بابای مریضشونو نجات بدن رو به طور واقعی درک میکنین . در حالت یک نفره این بازی هم بازیکن باید یاد بگیره چطور همزمان هر دو کاراکتر رو کنترل کنه و این تلاش برای هماهنگی در طول داستان نشونگر موفقیت‌ها و ناکامی‌های برادرهاست.

6-Metroid: Zero Mission

best-games-you-can-beat-under-5-hours

اهمیت بازی اصلی Metroid واقعاً حائز اهمیته، اما Zero Mission اساساً بهترین راه برای تجربه این فصل از فرانچایز افسانه‌ای نینتندو است. این بازی حتی با اینکه به صورت تقریبی همون قسمت از سال 1986 رو تحت پوشش قرار داده، خیلی چیزها رو بهبود داده و بهترین ورودی‌های Metroid را ارائه داده. حتی اگر تقریباً 20 سال از انتشارش گذشته باشه، این شاهکار GBA هنوز هم فوق‌العادست. گیم‌پلی باز هم عالیه و نقشه‌ی بهینه شده‌اش کمک می‌کنه تا هر زمانی که بخواهید ازش لذت ببرید.

5-Journey

best-games-you-can-beat-under-5-hours

این بازی شما رو در دنیای زیبا ولی خالی از سکنه‌ راهنمایی میکنه و میشه گفت چیز زیادی بهتون نمیگه تا شما بتونین با داستانی که خودتون بهش میرسین شخصیت‌هارو تعریف کنین. در Journey تمرکز بیشتر روی اینه که با زبون بی زبونی، داستان از طریق دیالوگ گفته نباشه و جوری باشه که گیمر خودش "متوجهش" بشه تا اینکه بازی بخواد براش تعریف کنه. همچنین بازی بیشتر به صورت یکنفره در جریانه ولی هرازگاهی باهاتون یه شخصیت دیگه هم همراه میشه که میتونه بهتون توی راهتون کمک کنه ولی جای جالبش اینه اون یه نفر دیگه در واقع یه گیمر دیگست که اونم داره مسیر شما رو طی میکنه و نکتع باحالترش اینه که شما هیچ راهی برای ایجاد ارتباط باهم ندارین و همین یه هماهنگی و دوستی که فراتر از زبان هستش رو براتون تداعی میکنه.

4-Papers, Please

best-games-you-can-beat-under-5-hours

Papers, Please میتونه از جنبه‌های زیادی خیلی سنگین باشه اونم یعنی که تصمیم‌های سختی رو باید توی این بازی بگیرین. توی این بازی، شما بیشتر شبیه به چرخی توی یه ماشین بزرگ هستین که با اینکه حس بی‌خاصیتی و پوچی میکنین ولی همچنان سرنوشت مردم و افراد زیادی دستتونه. بخوام ساده‌تر توضیح بدم باید بگم شما در نقش یک افسر گمرک و یا همونایی که پاسپورت رو توی مرز چک میکنن بازی میکنین، بازیکن باید تصمیم بگیره که آیا به کسی اجازه ورود به کشور Arstotzka رو بده یا نه، یه کشوری که مردمش درگیر سرکوب و افسردگی هستن. این بازی خیلی راحت کاری میکنه که با هر شخصیتش، در ذهن شما کاری کنه که اون افراد و اشخاص رو به عنوان آدم‌های واقعی ببینین. تصمیمای شما هستن که سرنوشت این افراد رو مشخص میکنن و اگر تصمیم‌هایی که میگیرین خیلی اشتباه باشن نه تنها باید تاوانشون رو بدین بلکه خانواده و عزیزانتون هم درگیرش میشن.

3-Sonic The Hedgehog 2

best-games-you-can-beat-under-5-hours

Sonic the Hedgehog 2 یکی از بهترین بازی‌هایی هستش که با کمتر از 5 ساعت زمان میتونین تمومش کنین. حالا البته اگه بازیکن جدید باشه احتمالاً خیلی سریع موفق به تموم کردن کمپین نمیشه. مثل اکثر بازی‌های کلاسیک قدیمی، این بازی افسانه‌ای از سگا با ارائه چالش قابل ملاحظه و درخواست از بازیکنان برای یادگیری جزئیات هر مرحله، زمان بازی رو افزایش میده.

توی Sonic 2 همه چیز درباره سرعته، که به طور طبیعی با پیشرفت بازیکن بهبود می‌یابد. بله، بسیاری از ماجراهای کلاسیک Sonic در دنیای 2 بعدی می‌توانند در حدود 2 ساعت تموم بشن، اما بازیکنا باید با محیط بازی آشنا باشن تا بتونن به همچین هدفی برسن.

2-Inside

best-games-you-can-beat-under-5-hours

Playdead پس از Limbo، بازی دیگری به نام Inside رو منتشر کرد که تقریباً میتونه بازی قبلی این استودیو رو قشنگ توی جیبش بزاره. توی یه دنیای ترسناک علمی تخیلی، بازیکنا یک پسر بی‌نام رو کنترل می‌کنن که در دنیایی که انسان‌ها به روبات‌های خطرناک تبدیل شده‌اند، باید مسیر خودش رو پیدا کنه. بازی یه پازل فوق‌العادست و همچنین داستان جذابی داره که هر کسی باید تجربش کنه. این بازی هم تصمیم گرفته که اطلاعات داستانی رو بیشتر جوری بچینه که گیمر خودش متوجهشون بشه به جای اینکه بچه کوچولوها که با غذا بهشون غذا میدن رفتار کنه. برای همین هم برای پایان داستان این بازی هر کسی تونسته برداشت خاصی ازش رو داشته باشه.

1-What Remains Of Edith Finch

best-games-you-can-beat-under-5-hours

یه ژانری که تونسته اخیرا یکمی سروصدا کنه "شبیه‌ساز پیاده‌روی" هستش! What Remains of Edith Finch یک بازی اکتشافی مبتنی بر داستانه که در مورد بازگشت شخصیت اصلی داستان که همون Edith Finch هستش به خونه خانوادگیشه. در اینجا، ادیث به اتاق‌های خانه خانوادگی خود می‌رود و تراژدی‌هایی که خاندان Finch تجربه کردن رو درک میکنه. What Remains of Edith Finch تجربه‌ای خیلی عجیب ولی آرامبخشه، اونم با وجود تم سنگین و جدی داستان.

نظرات
پربازدیدترین خبرها