قبل از رویداد لایو ماینکرافت در سپتامبر، موجانگ اعلام کرد که قصد دارد روند بهروزرسانیها را تغییر دهد. اکنون، بهجای یک آپدیت بزرگ، چندین آپدیت کوچکتر در سال منتشر خواهد شد. انتشار آپدیت Armored Paws در ماه آوریل، نمونهای مناسب برای این تغییر بود؛ این بهروزرسانی شامل مجموعهای از ویژگیهای جذاب و کارآمد بود که بهخوبی از نظرات و ایدههای جامعهی بازیکنان استفاده کرده بود.
بازگشت ماینکرافت به ریشههای خود
دو بهروزرسانی اول که تحت این ساختار جدید معرفی شدند، در رویداد لایو ماینکرافت اعلام شدند و هر دو همچنان بر نبرد و کاوش تمرکز دارند. بهروزرسانیBundles of Bravery که در ۲۲ اکتبر منتشر شد، بالاخره آیتم باندل را به بازی اضافه کرد. این آیتم که برای مدیریت موجودی طراحی شده است، برای تمامی بازیکنان مفید است، اما بهویژه برای بازیکنان ماجراجو که همیشه موجودیشان پر از آیتمهای متنوع است، کاربرد بیشتری دارد.
پس از باندلز آو بریوری، آپدیت the Pale Gardenبه بازی اضافه خواهد شد. این بهروزرسانی با ارایه تعدادی بلوک دکوراتیو جدید، فضایی ترسناک و جالب را به همراه خواهد داشت که الهامگرفته از داستانهای قدیمی هیروباین است.
هر دوی این بهروزرسانیها بر ماجراجویی و نبرد تاکید دارند؛ مسیری که ماینکرافت از زمان بهروزرسانی نِدر در سال ۲۰۲۰ و قبلتر از آن در پیش گرفته است. بخشی از این روند به طور مستقیم از خواستههای جامعه کاربران شکل میگیرد. از آن جایی که بسیاری از طرفداران به دنبال گسترش بیشتر، دشمنان جدید و راههای متنوعتری برای مبارزه هستند. با این حال، در حالی که تغییرات در کاوش، پیشرفت و نبرد همچنان مورد استقبال قرار میگیرند، بخش زیادی از طرفداران به گیمپلی آرام و ساختوساز محور تمایل پیدا کردهاند، البته که این سبک از قدیم مسیر اصلی بازی بوده است.
آپدیتهای صمیمانهتر ماینکرافت
به طور تقریبی هر بهروزرسانی ماینکرافت شامل ترکیبی از بلوکهای جدید، آیتمهای تزیینی، موجودات جدید، زیستبومهای تازه و مواردی از این دست است. همچنین، کمتر طرفداری را میتوان پیدا کرد که به طور کامل بر روی یکی از جنبههای گیمپلی تمرکز داشته باشد. با این حال، بسیاری از بهروزرسانیهای اخیر همچنان بیشتر به نبرد و کاوش اختصاص دارند تا به جنبههایی مانند ساختوساز و کشاورزی.
فعالیتهای کمتر فشردهای مانند کشاورزی، مدتی است که در مرکز توجه آپدیتها قرار نگرفتهاند. رایگیری موجودات سال گذشته، که رقابتی تنگاتنگ بین خرچنگ و آرمادیلو را به همراه داشت، نشانهای از همین موضوع بود؛ چرا که آیتم چنگال خرچنگ به عنوان ابزاری برای کمک به ساختوساز در نظر گرفته شد و بسیاری از طرفداران مدتها به دنبال آن بودند. اضافه کردن ابزارهای بیشتر برای ساختوساز، روشهای متنوعتر برای تزیین و راههای بیشتری برای انجام فعالیتهای آرام و تکراری مانند کشاورزی و ساخت محوطه میتواند بازیکنانی را که به این جنبهها علاقهمند هستند، بیشتر درگیر بازی نگه دارد.
اگرچه بخشی از طرفداران بازی به گیمپلی مبتنی بر پیشرفت علاقه دارند و ماینکرافت را به شکلی شبیهتر به *راریا تصور میکنند، اما هستهی اصلی مخاطبان بازی بیشتر به سبک بازی آرام و راحت علاقه نشان میدهد. این به این معنی نیست که یک روش از بازی نسبت به روش دیگر از ارزش بالاتر یا کمتری برخوردار است، اما تقویت مکانیکهای اصلی ساختوساز بازی برای حفظ پویایی و طول عمر آن ضروری است.
زمینههای جذابی مثل رنگآمیزی و محصولات کشاورزی تازه
برای حمایت از عناصر ساختوساز آرامشبخش ماینکرافت، یکی از مسیرهای آشکار، افزودن بلوکها و آیتمهای تزیینی جدید است. با اینکه این ایده فوقالعاده به نظر میرسد، موجانگ باید راههای بیشتری برای تعامل با این جنبه از بازی در نظر بگیرد.
ابزارهای جدید برای ساختوساز آسانتر (مشابه داربست) یا روشهای تازه برای تزیین، مانند رنگآمیزی یا ایجاد مجسمههای تزیینی، میتوانند انتخابهای بسیار خوبی باشند. علاوه بر این، اضافه کردن محصولات کشاورزی جدید و روشهای نوین برای کشاورزی میتواند تنوع و جذابیت بیشتری به بازی ببخشد و به بازیکنان این امکان را بدهد که تجربهای غنیتر و سرگرمکنندهتر از گیمپلی داشته باشند.