کشف جالب: تمام فایل‌های نسخه اصلی Oblivion را می‌توانید در نسخه ریمستر پیدا کنید!

شاید اولین باری که چشم‌تان به نسخه ریمستر شده Oblivion افتاد با خود فکر کردید چرا به آن Oblivion Remastered می‌گویند. حتما با لحنی هوشمندانه و کمی شیطنت‌آمیز به خود گفته‌اید: «این یک بازسازی کامل است! این خیلی بیشتر از صرفا یک ریمستر است». دلیلش این است که واقعا یک ریمستر است؛ بازی سال ۲۰۰۶ با چند لایه جذاب و زیبا از موتور Unreal Engine ۵ پوشانده شده است.

شناسه خبر: ۴۴۵۰۰۶
کشف جالب: تمام فایل‌های نسخه اصلی Oblivion را می‌توانید در نسخه ریمستر پیدا کنید!

اگر به فایل‌های Oblivion Remastered نگاهی بیاندازید، تقریبا تمام فایل‌های نسخه اصلی بازی را پیدا خواهید کرد؛ دقیقا با همان ساختاری که در سال ۲۰۰۶ روی هارد درایو شما ذخیره شدند. اگر به مسیر [Drive Letter] > SteamLibrary > steamapps > common > Oblivion Remastered > OblivionRemastered > Content > Dev > ObvData > Data بروید و قبلا زمانی را صرف جابجایی مادها در نسخه اصلی Oblivion کرده باشید، این تجربه شبیه به دیدار با یک دوست قدیمی خواهد بود.

تقریبا همه چیز در آنجا وجود دارد. برخی چیزها حذف شده‌اند، مثل فایل اجرایی اصلی بازی در دایرکتوری ریشه یا محتویات مربوط به لانچر اصلی اما فایل‌های .ini که ساعت‌ها وقت برای تنظیم‌شان گذاشته‌اید دقیقا همان‌جا که آن‌ها را رها کرده‌اید، قرار دارند. پوشه‌های موسیقی، تکسچر و شیدرها همچنان وجود دارند. فایل‌های .esm و .esp و .bsa نسخه اصلی بازی هیچ تغییری نکرده‌اند.

xzdSdTLCtQng5cAXaWmkum.png

oa22yF3hQDn272fF9uLgum.png

اگر نسخه اصلی Oblivion را دانلود کنید تا مقایسه کنید، بسیاری از فایل‌ها دقیقا همان اندازه‌ای را دارند که در سال ۲۰۰۶ داشتند. حتی فایل master اصلی Oblivion.esm را بین بازی اصلی و ریمستر جابه‌جا کنید هر دو بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شوند، انگار هیچ تغییری رخ نداده است.

البته برخی چیزها بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شده‌اند. برای مثال آرشیوهای .bsa برای دیالوگ‌های صوتی بازی بزرگ‌تر شده‌اند (احتمالا به خاطر اضافه شدن صداگذاری‌های بیشتر) و دایرکتوری‌های ریمستر هم برخی ورودی‌های اضافی برای محتویاتی مانند نسخه دیلاکس دارند. اما در کل این همان Oblivion است که ۱۹ سال پیش دوست داشتید.

برای بعضی از طرفداران که در این زمینه حرفه‌ای‌تر هستند شاید این موضوع چندان تعجب‌آور نباشد، اما این تجربه به طرز عجیبی آموزنده بود و نمونه‌ای جذاب از جادوگری‌های فنی Virtuos و Bethesda است که این کار را ممکن کردند.

اخیرا ریمستر Oblivion در کمتر از ۱۲ ساعت رکورد ۱۸۰ هزار بازیکن همزمان را ثبت کرد و فراتر از انتظارات ظاهر شده است.

منبع : ویجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها