جاهای دیدنی تهران در شب؛ جاذبه‌هایی که شب‌های پاییزی جان می‌گیرد

با فرا رسیدن پاییز، تهران به شهری رنگارنگ تبدیل می‌شود و شب‌های آن حال و هوای دیگری پیدا می‌کند. در این فصل، جاذبه‌های گردشگری پایتخت، با نورپردازی‌های زیبا و طبیعت رنگارنگ، به مقاصدی رویایی برای گردشگران تبدیل می‌شوند. در این مطلب زیباترین جاهای دیدنی تهران در شب‌های پاییزی را معرفی می‌کنیم.

شناسه خبر: ۳۸۱۵۵۷
جاهای دیدنی تهران در شب؛ جاذبه‌هایی که شب‌های پاییزی جان می‌گیرد

راهنماتو- تهران شهری پر از جاذبه‌های گردشگری است که انواع مراکز تفریحی مدرن و سنتی، بنا‌های تاریخی و موزه‌ها را در دل خود جای داده است. این کلان شهر برخلاف ترافیک سنگین روز، شب های پاییزی و پرنشاطی دارد و گشت و گذار در مناطق مختلف آن لحظاتی بدون دغدغه و استرس‌های روزمره را به شما هدیه می دهد. اگر دوست دارید شب‌گردی و تفریح در گوشه و کنار پایتخت را تجربه کنید، با معرفی بهترین پاتوق های شب گردی در تهران با راهنماتو همراه باشید.

1- خیابان سی تیر

خیابان سی تیر

به گزارش راهنماتو، خیابان سی تیر یکی از قدیمی ترین و اولین استریت فود تهران است که غرفه های غذا فروشی متنوعی در سراسر آن به چشم می خورند. چیزی که این خیابان را نسبت به دیگر مکان های تهران متمایز می کند، ساختمان های قدیمی و سنگفرش‌های زیبای آن است که ما را به یاد طهران قدیم می اندازد و در فصل پاییز با نم بارانی زیبایی دوچندان پیدا می‌کند. این خیابان از گذشته های دور تا به امروز قسمتی جدانشدنی از قطب های گردشگری کشور بوده است که عبور از آنجا هر رهگذری را به هوس می اندازد. خیابان سی تیر یکی از بهترین پاتوق های شب گردی برای افرادی است که می خواهند علاوه بر گشت و گذار شبانه، خوشمزه ترین غذاها را نوش جان کنند. رستوران های این خیابان از ساعت 12 ظهر تا 1 بامداد باز هستند.

آدرس : خیابان سی تیر از محل تقاطع با خیابان امام خمینی آغاز می‌شود و تا تقاطع خیابان‌ جمهوری و در امتداد آن، میرزا کوچک خان ادامه دارد

2- بام تهران

بام تهران

بام تهران یکی از محبوب ترین مکان های تفریحی تهران است که اغلب تهرانی ها به خصوص جوانان برای تفریح به آنجا می روند. این مکان به دلیل ارتفاع بلندی که دارد، از آب و هوای پاک و کوهستانی برخوردار است و هیچ خبری از آلودگی ها و ترافیک شهری در آن نیست. بام تهران در شب های پاییزی زیبایی خاصی دارد و از جمله تفریحات این مکان دیدنی می توان به بگ جامپینگ، بانجی جامپینگ، صخره نوردی، ترامپولین جامپینگ، سورتمه بام تهران، زمین تنیس، سینمای 5 بعدی، اتاق فرار، زیپ لاین و انواع کافه و رستوران اشاره کرد. شما می توانید در تمام روزهای هفته از ساعت 5 صبح تا نیمه شب به بام تهران بروید و در آنجا به تفریح و پیاده روی بپردازید و از دیدن درخت‌ها با رنگ‌های زرد و نارنجی لذت ببرید. این نقطه از تهران، فقط جنبه تفریحی ندارد و شما می‌توانید با استفاده از تله سیژ و تله کابین یا حتی با پای پیاده و تجهیزات کافی به ایستگاه های 1 تا 7 توچال بروید.

آدرس: بزرگراه چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله‌کابین توچال

3- پل طبیعت

پل طبیعت

پل طبیعت از زیباترین سازه های پایتخت است که در ساخت آن از پل های قدیمی ایران مانند پل خواجه اصفهان الهام گرفته شده است. این پل یکی از شاهکارهای معماری است که به عنوان سومین نماد پایتخت لقب گرفته است و همواره میزبان گردشگران متعددی است به خصوص در فصل پاییز که طبیعت اطراف آن به شدت دیدنی می‌شود. این پل بزرگ 270 متری طراحی بسیار مدرنی دارد و دو پارک آب‌ و آتش و طالقانی را به یکدیگر متصل کرده است. پل طبیعت یک پل 3 طبقه است که علاوه بر پیاده روی فضای سبز و امکاناتی را برای گذراندن ساعاتی شاد و متنوع در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. طبقه اول پل طبیعت مکانی عالی و دیدنی برای تفریح و شکم گردی است که انواع کافی‌شاپ، رستوران های ایرانی و فست‌فود در آن به چشم می خورند. طبقه دوم پل طبیعت فضایی دنج و زیبا برای پیاده‌روی، عکاسی و استراحت است و طبقه سوم این پل با مساحت 571 متر مربع چشم‌اندازی بسیار زیبا از پایتخت را پیش چشم بازدیدکنندگان قرار می دهد. تماشا از این پل همه روزه از ساعت 6 صبح تا 00:30 بامداد امکان پذیر است.

آدرس: عباس آباد، بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، بین پارک طالقانی و پارک آب و آتش

4- دربند

دربند

دربند یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران است که پایتخت نشینان برای فرار از شلوغی، آلودگی و ترافیک به آنجا پناه می برند. این منطقه از رستوران ها و امکانات متعددی برخوردار است و بهترین گزینه برای تفریح و کوهنوردی است. تفاوتی ندارد که فصلی از سال را برای رفتن به دربند انتخاب کنید، اما فصل پاییز در دربند زیبایی‌ها و جذابیت‌های چشم‌گیری دارد. جاذبه‌ها و دیدنی های این منطقه آن‌قدر زیاد و دل‌چسب ‌است که محال است ساکن پایتخت باشید و هر چند وقت یک بار هوس سرزدن به این محله به سرتان نزند. از جمله این مکان های دیدنی می توان به آبشار دوقلو، دره اوسون، امامزاده ابراهیم و آبشار سوتک اشاره کرد. کوهنوردی، تله سیژ و سورتمه تهران نیز تفریحات این مکان دیدنی هستند. بهترین زمان بازدید از این منطقه ییلاقی بهار و تابستان است. اگر چه در پاییز و زمستان هم زیبایی های خاص خودش را دارد. اگر قصد دارید در پاییز و زمستان به کوهنوردی در این منطقه بپردازید، علاوه بر مجهز بودن باید راه بلد نیز باشید! شما می توانید هر روز از ساعت 6 صبح تا 12 شب از این منطقه ییلاقی زیبا بازدید کنید.

آدرس: تهران، میدان تجریش، خیابان فناخسرو، میدان دربند

5- دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر با مساحت حدود 130 هکتار بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور و یکی از بزرگترین و مدرن ترین قطبهای گردشگری تهران است که به دریاچه شهدای گمنام خلیج فارس نیز معروف است. فضای دریاچه چیتگر در فصل پاییز به شدت رویایی است. این دریاچه از یک تا بیش از 10 متر عمق دارد و امکانات تفریحی متعددی از جمله قایق سواری، سافاری پارک وحشت، اسکیت هوایی، ماشین کوبنده، پیست پرش در آسمان، سرسره های سقوط آزاد، رول گرایدر، چرخ و فلک، دریفتینگ، اسکای فلایر، بازی های مخصوص کودکان، وی آر لند در مجموعه بام لند را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. ساعت کاری بوستان چیتگر از 6 صبح تا 12 شب است.

آدرس: انتهای همت غرب، خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس

6- باغ ایرانی

 باغ ایرانی

باغ ایرانی یک بوستان سه هکتاری در محله ده ونک است که به سبک باغ های ایرانی ساخته شده است و به وقت پاییز با تابلویی از رنگ‌های فصل خزان ما را مجذوب خود می‌کند. درختان 150 تا 250 ساله، چنارها، سروها، نارون‌ها، زبان‌گنجشک‌ها، اقاقیا و درخت‌هایی چون گردو، توت، انار و خرمالو به‌همراه یک استخر قدیمی از ساکنان این مکان‌ هستند. بی‌کرانگی، طبیعت، شعر، باغ‌ درون، بهشت یک، بهشت دو، تنهایی، آرامش، دو رنگ، خاطره و اسطوره نام بخش های مختلف این باغ هستند. باغ‌های تاریخی این مکان دوره قاجار را در ذهن تداعی می‌کنند. وجود تقارن در المان های بکار رفته، سردرهای طاقی شکل، فواره ها و حوض های بزرگ و کوچک، استفاده از آجر در ساخت بنا و بکارگیری پنجره ها و نماهای مشبکی شکل از دیگر ویژگی های بناهای ایرانی است که به صورت کامل در این باغ مشاهده می شوند. این بوستان همه‌روزه باز است و بازدید از آن برای عموم، محدودیت زمانی ندارد.

آدرس: منطقه 3، محله ده ونک، کوچه شهید صابری

7- باغ فردوس

باغ فردوس

باغ فردوس، با معماری اصیل ایرانی و فضای سرسبز و دل‌نشینش، از جمله جاذبه‌های گردشگری مهم تهران محسوب می‌شود. این باغ که در دوره قاجار ساخته شده، امروزه به موزه سینما اختصاص یافته و میزبان آثار ارزشمندی از تاریخ سینما در ایران است. با فرا رسیدن شب، نورپردازی‌های زیبایی در باغ فردوس انجام می‌شود که به ساختمان‌ها، درختان و حوض‌های باغ جلوه‌ای خاص می‌بخشد. در فصل پاییز هم، برگ‌های درختان باغ به رنگ‌های زرد، نارنجی و قرمز در می‌آیند و منظره‌ای رویایی را ایجاد می‌کنند. از یک مکان تفریحی چه انتظاری بیش از این منظره خیال‌انگیز می‌توان داشت؟

آدرس: تهران، خیابان ولی‌عصر ؛ نرسیده به میدان تجریش؛ کوچه بخشایش، باغ فردوس

8- پارک جمشیدیه

جمشیدیه

پارک جمشیدیه، یکی از زیباترین پارک‌های تهران، در فصل پاییز جلوه‌ای خاص و رویایی پیدا می‌کند. با فرا رسیدن پاییز و تغییر رنگ برگ‌ها، این پارک به یک تابلو نقاشی رنگارنگ تبدیل می‌شود. اما زیبایی‌های جمشیدیه تنها به روز محدود نمی‌شود. شب‌های پاییزی در این پارک، تجربه متفاوتی را برای شما رقم می‌زند. زیبایی پارک جمشیدیه در شب‌های پاییزی به این است که می‌توان دور از آلودگی نوری شهر، زیر آسمان پرستاره جمشیدیه نشست و به آن خیره شد. ضمنا با دور شدن از هیاهوی شهر، می‌توانید در آرامش کامل از طبیعت لذت ببرید و صدای پاییز را گوش دهید.

آدرس:  تهران، انتهای خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

9- پارک ساعی

ساعی9

پارک ساعی، یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین پارک‌های تهران، در شب‌های پاییزی به مکانی رویایی برای فرار از هیاهوی شهر تبدیل می‌شود. با فرا رسیدن پاییز و تغییر رنگ برگ‌ها، این پارک جلوه‌ای خاص و دل‌انگیز پیدا می‌کند. پارک ساعی در سال ۱۳۲۹ با هدف ایجاد یک فضای سبز بزرگ در قلب تهران تأسیس شد. این پارک در طول سال‌ها توسعه یافته و امروزه یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پارک‌های تهران به شمار می‌رود  در حالی که برای احداث آن هزینه زیادی انجام نگرفت. پارک ساعی حالا درخت‌هایی تنومند دارد که به وقت پاییز رنگ عوض می‌کنند و بیش از پیش زیبا می‌شوند. پس می‌توان شبی رویایی را در آن سپری کرد!

آدرس: استان تهران، تهران، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک

10- پارک لاله

لاله

پارک لاله در دهه 40 شمسی و در زمان حکومت پهلوی دوم ساخته شد. این پارک در ابتدا به نام پارک فرح نامگذاری شده بود و پس از انقلاب اسلامی به پارک لاله تغییر نام داد. پارک لاله به عنوان یک پارک مدرن و مجهز طراحی شده بود و به سرعت به یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی تهرانی‌ها تبدیل شد. حالا می‌بینیم که پارک لاله، تبدیل به یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های تهران شده که در فصل پاییز جلوه‌ای خاص و رویایی پیدا می‌کند. با فرا رسیدن پاییز و تغییر رنگ برگ درختان، پارک لاله به یک تابلو نقاشی زنده تبدیل می‌شود که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد. اما زیبایی‌های این پارک تنها به روز محدود نمی‌شود و شب‌های پاییزی پارک لاله نیز داستانی متفاوت و جذاب دارند. در شب‌های پاییزی، نورپردازی زیبای پارک لاله، جلوه‌ای رویایی به آن بخشیده است. درختان رنگارنگ، آب‌نماها، مجسمه‌ها و مسیرهای پیاده‌روی با نورپردازی‌های خاص، فضایی دل‌نشین و آرامش‌بخش را ایجاد کرده‌اند. پس حتما شبی پاییزی را در این پارک بگذرانید.

آدرس: استان تهران، تهران، خیابان کارگر شمالی،‌ تقاطع بلوار کشاورز

11- بام لند

بام-لند-1

بام لند، یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مراکز تجاری و تفریحی تهران، در شب‌های پاییزی جلوه‌ای خاص و رویایی پیدا می‌کند. تلفیق معماری مدرن، طبیعت بکر و نورپردازی‌های چشم‌نواز، محیطی دلنشین و آرام را برای گذراندن اوقاتی خوش فراهم آورده است. درواقع، بام لند با معماری مدرن و منحصر به فرد خود، فضایی متفاوت و جذاب را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. ساختمان‌های بلند و شیشه‌های بزرگ، نمایی چشم‌نواز به این مجموعه بخشیده است. در شب‌های پاییزی، با روشن شدن چراغ‌ها، این ساختمان‌ها به المان‌هایی درخشان در دل طبیعت تبدیل می‌شوند. از دیگر ویژگی‌های معماری بام لند، طراحی فضاهای باز و سبز است که امکان پیاده‌روی و استراحت در هوای آزاد را فراهم می‌کند. این فضاها در شب‌های پاییزی با نورپردازی‌های رنگی و گرم، فضایی رمانتیک و دلنشین را ایجاد می‌کنند. بام لند در مجاورت دریاچه چیتگر واقع شده است و طبیعت بکر اطراف آن، از جمله باغ‌ها، آبنماها و مسیرهای پیاده‌روی، به این مجموعه زیبایی دوچندان بخشیده است. در شب‌های پاییزی، صدای خش‌خش برگ‌ها و نسیم خنک، حس آرامش و دلنشینی را به بازدیدکنندگان هدیه می‌دهد.

آدرس: انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

12- پارک ارم

پارک ارم

پارک ارم، یکی از محبوب‌ترین مقاصد تفریحی تهرانی‌ها و گردشگران است. اما زیبایی‌های این پارک در شب‌های پاییزی، به طور ویژه‌ای چشم‌نواز و دلنشین می‌شود. یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در شب‌های پاییزی، قدم زدن در مسیرهای پیاده‌روی پارک ارم و لذت بردن از هوای پاک و طبیعت زیباست. بعلاوه می‌توانید از باغ وحش دیدن کنید، به سراغ شهربازی پارک ارم بروید یا بر دریاچه آن در یک شب پاییزی قایق سواری کنید. بنابراین پارک ارم در شب‌های پاییزی، مکانی ایده‌آل برای گذراندن اوقات خوش با خانواده و دوستان است. با برنامه‌ریزی مناسب، می‌توانید از تمام امکانات و زیبایی‌های این پارک لذت ببرید.

آدرس: کیلومتر چهار اتوبان تهران-کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری

نظرات
پربازدیدترین خبرها