چه زمان‌هایی چای سبز بخوریم بهتر است؟

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 1.6 دقیقه

راهنماتو- «چای خوردن که دیگه زمان خاص نداره! داره؟!»

چای سبز مانند قهوه کافئین بالایی ندارد اما کافئین دارد! در هر زمانی از روز می‌توانید آن را میل کنید و خلل زیادی در خواب شما ایجاد نمی‌کند ولی بهتر است آن را صبح بنوشید. اثرات آن خیلی بیشتر و فوایدش قابل توجه‌تر خواهد بود.

به گزارش راهنماتو، در رژیم‌های غذایی برای ورزشکاران، در طب سنتی برای هر مزاج و اگر در حال کم کردن وزن باشید چای سبز به شما پیشنهاد می‌شود. یک نوشیدنی خیلی مفید که شاید کمتر از خوبی‌هایش به آن توجه می‌شود.

اگر دوست دارید بدانید در چه زمان‌هایی بهتر است چای سبز بنوشید تا بهترین نتیجه را بگیرید با راهنماتو همراه باشید!

یک ساعت قبل و بعد از غذا:

اگر در این زمان چای سبز بنوشید اجازه نمی‌دهد چربی‌های موجود در غذا جذب بدنتان شود! پس برای لاغری بسیار مفید است! ضمن اینکه سلامت شما را هم تضمین می‌کند.

بعد از صبحانه:

همانقدر که چای سیاه موجب از دست دادن آب بدن می‌شود، چای سبز برعکس آن عمل می‌کند. شما با نوشیدن چای سبز از کم آب شدن بدنتان جلوگیری می‌کنید.

نیم ساعت قبل از تمرین ورزشی:

اگر دوست دارید میزان چربی سوزی در بدن شما بالاتر برود حتما نیم ساعت قبل از شروع به تمرین ورزشی یک فنجان چای سبز خالص بنوشید.

3 فنجان در روز:

برای سم زدایی از بدن و پاکسازی کبد روزانه 3 فنجان چای سبز بنوشید. این سه وعده را خودتان به صبح و ظهر و عصر تقسیم بندی کنید. حتی می‌توانید ورزشکار باشید و یک وعده را به همان نیم ساعت قبل از تمرین اختصاص بدهید.

2 ساعت قبل از خواب:

از آنجا که چای سبز کافئین دارد ممکن است نوشیدن آن قبل از خواب آرامش شما را کمی مختل کند. پس 2 ساعت قبل از اینکه به رختخواب بروید آن را بنوشید تا از ثمراتش بهره مند بشوید.

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها