
نسل فعلی تویوتا هایلوکس از سال 2015 در بازارهای جهانی حضور دارد و به یکی از مشهورترین پیکاپهای بازار تبدیل شده است. تویوتا با بهروزرسانیهای مکرر این خودرو، هرساله فروش موفق آن را تمدید میکند؛ برای مثال در استرالیا، تویوتا هایلوکس سومین خودرو پرفروش است و تنها فورد رنجر و تویوتا راو 4 فروش بیشتری نسبت به این خودرو تجربه میکنند.
اکنون تویوتا تصمیم گرفته برای پاسخگویی به فورد رنجر رپتور جدید، تویوتا هایلوکس GR اسپرت 2026 را به بازار بفرستد. نسخه GR Sport نسبت به نسخه استاندارد تغییرات زیادی تجربه میکند.
بهبودهای تویوتا هایلوکس GR اسپرت 2026 نسبت به نسخه عادی
تویوتا هایلوکس جیآر اسپرت 2026 محورهای عریضتر، کمک فنرهای تکلولهای KYB قویتر و موتور ارتقایافته دارد. پیشرانه توربودیزل خطی چهارسیلندر 2.8 لیتری این خودرو اکنون 221 اسببخار قدرت ارائه میدهد. این پیشرانه همچنین 50 نیوتنمتر گشتاور بیشتری نسبت به نسخه استاندارد تولید میکند. البته این پیشرانه همچنان از موتور سهلیتری V6 توربو دوقلو فورد با 392 اسببخار قدرت ضعیفتر است. همچنین سیستم تعلیق تویوتا هایلوکس GR اسپرت 2026 نمیتواند با سیستم تعلیق فاکس که روی فورد رنجر رپتور نصب شده، رقابت کند.
تویوتا هایلوکس GR اسپرت 2026 بهجای پلتفرم TNGA-F که در توسعه تویوتا تاکوما استفاده میشود، از شاسی نردبانی IMV تویوتا استفاده خواهد کرد. این موضوع ابتدا ناامیدکننده به نظر میرسد. همچنین 221 اسببخار قدرت از موتور توربودیزل نمیتواند برای رقابت با فورد رنجر کافی باشد. پیشرانه 2.4 لیتری آیفورس مکس هیبریدی خفیف تویوتا تاکوما با 326 اسببخار قدرت، گزینه جذابتری به نظر میرسد.
از سوی دیگر، تویوتا هایلوکس جیآر اسپرت 2026 دیگر در بازی پیکاپهای اسپرت تنها نیست. علاوهبر فورد رنجر، ایسوزو دی مکس بلید، نیسان ناوارا واریور و جیپ گلادیاتور موهاو نیز آماده به چالش کشیدن این خودرو هستند. باایناوصاف، در ماههای آینده باید منتظر رونمایی از تویوتا هایلوکس GR اسپرت 2026 باشیم تا ببینیم تویوتا چه چیزی برایمان آماده کرده است. نتیجه کار تویوتا هرچه باشد، به نظر نمیرسد این خودرو قابلیت به چالش کشیدن رپتور را داشته باشد.