(عکس) گوشت لوبیای کاشان، شام شب خانه رونالدو!

یک غذای ایرانی به قدری مورد توجه جورجینا، همسر کریستین رونالدو بازیکن فوتبال قرار گرفته که عکس این غذا را در صفحه مجازی خود به اشتراک گذاشته‌است؛ غذای سنتی کاشان به نام گوشت لوبیا!

شناسه خبر: ۴۱۶۵۰۴
(عکس) گوشت لوبیای کاشان، شام شب خانه رونالدو!

 جورجینا رودریگرز، همسر کریستین رونالدو بازیکن معروف فوتبال، عکسی از غذای سنتی کاشان به نام گوشت لوبیا را در صفحه مجازی خود به اشتراک گذاشته و استوری کرده‌است. جورجینا در توضیح این غذا نوشته است که: «این تصویری از شام من است.» جورجینا، مدل و اینفلوئنسر اسپانیایی است.

31_11zon

غذاهای محلی کاشان

گوشت لوبیا یکی از غذاهای اصیل و قدیمی ایرانی است که اصالت آن به شهر کاشان در استان اصفهان می‌رسد. این غذا در کاشان به آبگوشت لوبیا سفید هم معروف است و طرز تهیه آن شبیه آبگوشت است. لوبیا سفید، گوشت گوسفندی، پیاز، نمک، زردچوبه و زعفران دم کرده مواد تشکیل دهنده این غذا هستند.

بعضی‌ها بنا بر میل و ذائقه خود به خوراک نیم کیلو سبزی شامل تره، جعفری و شنبلیله هم اضافه می‌کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند این غذا سیب‌زمینی هم داشته باشد. گوشت لوبیای کاشان، غذایی که پخت آسانی دارد و حالا که اسمش سر زبان‌ها افتاده به یک غذای جهانی تبدیل شده است.

از معروف‌ترین غذای سنتی کاشان یا همان گوشت لوبیا باشد که بگذریم، کاشان غذاهای محلی خوشمزه دیگری هم دارد که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرد. کاشانی‌ها درباره خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی شهرشان بعد از گوشت لوبیا از شفته یا نخودآله نام می‌برند.
نخودآله همان خورش قیمه کاشانی‌هاست که بین یزدی‌ها هم طرفدار دارد و به آن قیمه یزدی می‌گویند.

شیوه پخت این خورش، شبیه به همان قیمه است، با این تفاوت که به جای لپه نخود می‌ریزیم. کوفته آب سماق، شفته نخودچی، شفته بادمجان، آبگوشت به، چلو دیزی، جوجویی تاس کباب هم غذاهای دیگر کاشان است. جالب اینکه در غذای جوجویی تاس خبری از جوجه نیست و این غذا با رب انار، بادمجان، گوجه و گوشت درست می‌شود. این غذا در واقع همان تاس کباب است که به شیوه کاشانی‌ها پخته می‌شود و معمولا آن را با نان می‌خورند.

منبع : همشهری
نظرات
پربازدیدترین خبرها