فاجعه مسمومیت الکلی در همدان؛ ۹ نفر فوت کردند

دادستان همدان با بیان اینکه ۹ نفر در همدان بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند، گفت: ۱۰ نفر تولید و توزیع کننده این مشروبات در همدان دستگیر شدند.

شناسه خبر: ۴۱۸۱۱۸
فاجعه مسمومیت الکلی در همدان؛ ۹ نفر فوت کردند

عباس نجفی، با بیان اینکه در طول چند روز اخیر ۲۰ نفر در همدان دچار مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی شدند، اظهار داشت: از این تعداد متاسفانه ۹ نفر جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: از همان ابتدا دستورات جامعی را دادیم و شناسایی عاملین تولید و توزیع در دستور کار قرار گرفت. در این پرونده توسط بازرسین ویژه قتل از افرادی که به‌خاطر مصرف مشروبات الکلی در بیمارستان بستری بودند، بازپرسی انجام شد.

دادستان همدان، افزود: به دنبال این بازپرسی ۱۰ نفر که در تولید و توزیع این مشروبات الکلی نقش داشتند، دستگیر شدند. در این میان یکی از صاحبان مغازه‌های تجهیزات پزشکی که متانول را بدون رعایت ملاحظات در اختیار برخی از افراد قرار می‌داد و منجر به این اتفاق شده نیز دستگیر شده و پرونده در حال بررسی است.

نجفی با تاکید بر اینکه مشروبات دست‌ساز بوده و در آن از متانول صنعتی استفاده شده است، عنوان کرد: مصرف متانول کشنده است و فقط مصرف صنعتی دارد.

وی افزود: این ۱۰ نفر به اتهام مشارکت در قتل عام در بازداشت موقت هستند، کارهایشان انجام و پرونده در حال بررسی است. مصرف مشروبات الکلی عوارضی مانند نابینایی مطلق، عوارض کبدی و کلیوی دارد.

دادستان همدان با بیان اینکه عمده مصرف کنندگان اخیر در مجالس و مراسمات یا منازل شخصی از این مشروبات الکلی تقلبی استفاده کردند، گفت: تعدادی از افراد به خاطر مسمویت و عوارض ناشی از این مشروبات در بیمارستان بستری و تحت درمان هستند.

نجفی با اشاره به اینکه در آموزه‌های دینی ما مشروبات الکلی به عنوان حرام شرعی اعلام می‌شود و ام‌الفساد است. برخی افراد به خاطر مصرف الکل دچار مستی می‌شوند و جنایات مهلکی را انجام می‌دهند که لازم است خانواده‌ها نسبت به این موضوع حساس و مراقب فرزندانشان باشند.

 

منبع : تسنیم
نظرات
پربازدیدترین خبرها