آخرین جزئیات مرگ‌ومیرهای ناشی از مسمومیت الکلی در همدان/ جانباختگان ۱۰ مرد و یک زن هستند

مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: مسمومیت الکلی طی روزهای گذشته موجب مرگ ۱۱ نفر در دو شهرستان این استان شد که شامل ۱۰ مرد و یک زن می‌شود.

شناسه خبر: ۴۱۸۲۹۹
آخرین جزئیات مرگ‌ومیرهای ناشی از مسمومیت الکلی در همدان/ جانباختگان ۱۰ مرد و یک زن هستند

محمد مالمیر افزود: ۹ نفر از جانباختگان ناشی از مسمومیت الکلی مربوط به شهرستان همدان شامل هشت مرد و یک زن و دو نفر از جانباختگان مربوط به شهرستان کبودرآهنگ هستند.

وی با بیان اینکه سن جانباختگان ناشی از مسمومیت الکلی بین ۱۹ تا ۶۷ سال است، تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ نفر و سال ۱۴۰۱ طبق گزارش‌های موجود ۲۳ نفر بر اثر مسمومیت الکلی جان خود را در استان همدان از دست دادند و این آمار از ابتدای سال‌جاری تاکنون در این استان ۱۱ نفر ثبت شده است. 

مدیرکل پزشکی قانونی همدان اظهار کرد: الکل جزو پنج فاکتور بسیار خطرناک برای سلامت به شمار می‌آید و میزان و غلظت الکل مورد استفاده در مشروبات می‌تواند بسیار خطرناک باشد. 

مالمیر همچنین با بیان اینکه متانول فقط از طریق دستگاه‌های آزمایشگاهی قابل تشخیص است، گفت: سوء مصرف و اعتیاد به الکل یکی از عوامل بروز اختلالات روانی و بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر نزاع، حوادث ترافیکی و دیگر جرائم است. 

به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان همدان، وی تاکید کرد: افراد سودجو برخی مواقع خواسته یا ناخواسته به مشروبات الکلی متانول اضافه می‌کنند که نوشیدن الکل اتیلیک یا متانول موجب بروز اختلال در ناحیه چشم شده و زیاده‌روی در مصرف آن، نابینایی و در نهایت مرگ فرد را در پی دارد. 

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مصرف مشروبات الکلی همزمان با داروهای مخدر از جمله ترامادول را در برخی مواقع شاهد هستیم که خطرات زیادی را به دنبال داشته و باعث مرگ فرد می‌شود، تاکید کرد: هیچ‌گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب شده نیز در بیشتر موارد در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه و پلمب می‌شود.

 

منبع : ايسنا
نظرات
پربازدیدترین خبرها