راهنمای پاک کردن موی حیوانات خانگی از سطوح مختلف

حیوانات خانگی، با وجود تمام جذابیت‌ها و شادی‌هایی که به زندگی ما می‌بخشند، گاه با چالش‌هایی نیز همراه هستند. یکی از این چالش‌ها، ریزش موی آن‌هاست که می‌تواند به خصوص برای افرادی که به نظافت اهمیت می‌دهند، آزاردهنده باشد. در ادامه این مطلب به راه‌های تمیز کردن موهای حیوانات خانگی از سطوح مختلف خواهیم پرداخت.

شناسه خبر: ۴۲۰۵۰۳
راهنمای پاک کردن موی حیوانات خانگی از سطوح مختلف

راهنماتو، ریزش موی حیوانات خانگی، اگرچه می‌تواند آزاردهنده باشد، اما با رعایت برخی نکات ساده، به راحتی قابل کنترل است. با استفاده از روش‌های مختلف نظافت و ابزارهای مخصوص، می‌توان محیط خانه را تمیز نگه داشت و از شر موهای اضافی خلاص شد.

به گزارش راهنماتو، این مسئله نباید از لذت نگهداری این موجودات دوست‌داشتنی بکاهد. حضور حیوانات خانگی در خانه، حس آرامش، عشق و همراهی را به ارمغان می‌آورد و بر کیفیت زندگی ما می‌افزاید. در ادامه راهنماتو ترفندهایی برای پاک کردن موهای حیوانات خانگی را به شما آموزش می‌دهد..

تمیز کردن موی حیوانات خانگی از روی مبلمان و پرده‌ها

1_11zon (2)1. جاروبرقی کشیدن مبلمان

با استفاده از جاروبرقی دستی، مبلمان را جاروبرقی بکشید تا بیشتر موها را جمع کنید. اگر جاروبرقی دستی ندارید، می‌توانید از سری شلنگ جاروبرقی معمولی خود برای جمع کردن موها استفاده کنید. به صورت ردیفی روی مبلمان به سمت جلو و عقب حرکت کنید تا مویی را از دست ندهید.

2_11zon (1)

2. استفاده از جاروی لاستیکی روی مبلمان

یک جاروی لاستیکی تمیز و خشک بردارید، از آن جاروهایی که هنگام شستن پنجره‌ها برای خشک کردن‌شان استفاده می‌کنید. لبه لاستیکی را روی مبل قرار دهید و به آرامی آن را روی پارچه بکشید. لاستیک موها را از روی مبل جمع می‌کند و برداشتن آن‌ها را آسان‌تر می‌کند.

پس از اتمام کار با جاروی لاستیکی، برای آن که بهتر تمیز شود، جاروبرقی را روی مبل بکشید. این روش روی فرش نیز قابل انجام است.

3_11zon (1)

3. پاک کردن مبلمان با دستکش لاستیکی

یک دستکش لاستیکی تمیز بپوشید، از آن دستکش‌هایی که برای تمیز کردن خانه استفاده می‌کنید. آن را زیر شیر آب قرار دهید و سپس آب اضافی را تکان دهید. دستکش را به آرامی روی پارچه بمالید، این کار به راحتی موی حیوانات خانگی را جمع می‌کند.

اگر دستکش پر از مو شد، آن را زیر آب بگیرید تا تمیز شود و دوباره شروع کنید.

همچنین می‌توانید از یک بطری اسپری برای اسپری کردن سبک روی دستکش استفاده کنید.

4_11zon

4. تمیز کردن مبلمان سخت با دستمال نرم کننده

مبلمان چوبی، پلاستیکی و لمینت نیز می‌توانند موی گربه را جذب کنند. اگرچه تمیز کردن این سطوح آسان‌تر از پارچه است، اما موی حیوانات خانگی همچنان می‌توانند به سطح آن‌ها نیز بچسبند. با یک دستمال نرم کننده تمیز، مبلمان را پاک کنید تا برداشتن موی حیوانات خانگی آسان شود.

دستمال نرم کننده حاوی نرم‌کننده کافی است و می‌تواند موها را جذب کند. علاوه بر این، باعث می‌شود اتاق شما بوی تازگی بدهد.

5_11zon (1)

5. تمیز کردن مبلمان چوبی با پولیش

یک پارچه غیر ساینده، مانند پارچه میکروفیبر بردارید. آن را در دست خود بگیرید و به آرامی با پولیش مبلمان اسپری کنید. دستمال را روی مبلمان چوبی بکشید و موی حیوانات خانگی را به سرعت جمع کنید.

6_11zon

6. تمیز کردن پرده‌ها از موی حیوانات خانگی

برای پاک کردن موی حیوانات خانگی از پرده‌ها، یک اسفنج خشک را روی پرده بکشید تا موها را جمع کند. ممکن است نیاز باشد یک دستتان را پشت پرده قرار دهید تا بتوانید آن را در برابر اسفنج نگه دارید. موها را با انگشتان خود جمع کنید و در سطل زباله بیندازید . هر موی اضافی را از اسفنج جدا کنید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید.

به‌طور جایگزین، می‌توانید موها را با استفاده از یک شلنگ یا جاروبرقی دستی از پایین پرده جارو کنید.

تمیز کردن موی حیوانات خانگی از روی فرش

11_11zon (2)1. تمیز کردن فرش با سنگ پا

اگر موهای حیوانات خانگی سرسختی روی فرش دارید، یک سنگ پا (تمیز) از حمام بردارید. چند بار آن را روی آن ناحیه به سمت عقب و جلو بکشید تا موهای حیوانات خانگی را جمع کند. این روش به ویژه روی پله‌ها بسیار موثر است.

22_11zon (1)

2. اسپری کردن فرش با نرم‌کننده پارچه برای از بین بردن موی حیوانات خانگی

برای آزاد شدن موهای حیوانات خانگی از روی فرش، محلول آب و نرم‌کننده پارچه را روی فرش اسپری کنید. 3 قسمت آب را با 1 قسمت نرم‌کننده پارچه مخلوط کرده و آن را در یک بطری اسپری کوچک بریزید. محلول را روی ناحیه فرش اسپری کنید تا کمی مرطوب شود. 30 دقیقه اجازه دهید تا ناحیه خشک شود، سپس با جاروبرقی روی فرش بکشید تا موها را جمع کنید.

نرم‌کننده پارچه به آزاد شدن موی حیوانات خانگی از فرش کمک می‌کند.

این اسپری همچنین روی مبلمان نیز قابل استفاده است، اما بهتر است ابتدا آن را در نقطه‌ای که از دید خارج است آزمایش کنید.

33_11zon

3. جاروبرقی کشیدن فرش برای جمع کردن موهای باقی مانده

پس از اینکه تا حد امکان موها را جمع کردید، جاروبرقی خود را بیرون بیاورید. جاروبرقی را روی فرش بکشید تا موهای باقی مانده را جمع کنید.

برای پله‌ها، از جاروبرقی دستی یا سری شلنگ استفاده کنید.

44_11zon

4. تمیز کردن کف‌های چوبی از موی حیوانات خانگی

برای جمع کردن موهای حیوانات خانگی از روی کف‌های چوبی، یک جاروی میکروفیبر روی کف بکشید. جارو را در اتاق از سمت بالا به پایین بکشید تا موهای گربه را به سرعت جمع کنید. موها را در یک نقطه جمع کنید و سپس با جاروی کوچک آن‌ها را بردارید.

از جاروبرقی کردن موهای روی کف‌های چوبی خودداری کنید، زیرا این کار معمولاً باعث پخش شدن آن‌ها می‌شود.

تمیزکردن موی حیوانات خانگی از روی لباس‌ها

111_11zon1. از بین بردن موی حیوانات خانگی از روی لباس‌ها با رول چسبنده

برای حذف سریع موهای حیوانات خانگی از روی لباس‌ها قبل از بیرون رفتن، یک رول چسبنده کنار در قرار دهید. رول چسبنده را روی لباس‌های خود به سمت بالا و پایین بکشید و موها را جدا کنید. فراموش نکنید که پشت خود، به‌ویژه روی باسن‌تان را نیز بکشید، زیرا ممکن است موقع نشستن بر روی مبلمان، موهایی که آن‌جا بوده‌اند به پشت شما چسبیده باشند. همچنین، از بالا تا پایین پاهای خود را نیز بکشید.

می‌توانید از یک رول چسبنده معمولی استفاده کنید. با این نوع رول، قسمت چسبنده را روی لباس‌های خود بکشید و سپس لایه بالایی آن را جدا کنید تا دوباره چسبنده شود.

همچنین می‌توانید از رول‌های چسبنده قابل استفاده مجدد استفاده کنید که الیاف آن‌ها در یک جهت قرار دارند و موی حیوانات خانگی را جمع می‌کنند. این رول‌ها دارای یک محفظه هستند که موهای جمع شده را در آن جمع می‌کنند.

222_11zon

2. استفاده از نوار چسب برای از بین بردن موی حیوانات خانگی از روی لباس‌ها

اگر رول چسبنده ندارید، می‌توانید از یک تکه نوار چسب استفاده کنید. نوار چسب را با قسمت چسبنده بیرون، دور دست خود بپیچید و آن را روی لباس‌های خود بمالید تا موهای اضافی را جمع کنید..

اگر نوار چسب چسبندگی خود را از دست داد، آن را با یک تکه جدید جایگزین کنید.

333_11zon

3. خشک کردن لباس‌هایی که موی حیوانات خانگی به آن‌ها چسبیده‌اند قبل از شستشو

موهای حیوانات خانگی حتی پس از شستشو نیز از  لباس‌ها جدا نمی‌شوند. برای کمک به حذف آن‌ها، خشک کن خود را روی درجه خنک تنظیم کنید و لباس‌های خود را برای 5-10 دقیقه در آن قرار دهید. بیشتر موها جدا شده و در تله پرز قرار می‌گیرند.

برای کمک به جدا شدن موها از لباس‌های خود، یک نرم‌کننده لباس به آن اضافه کنید. شما می‌توانید از یک توپ خشک کن نیز استفاده کنید.

پس از خشک کردن لباس‌ها، آن‌ها را به طور معمولی بشویید. استفاده از نرم‌کننده لباس مایع نیز به جدا کردن موها کمک می‌کند.

این روش برای لباس‌های تازه شسته شده که  موی حیوانات خانگی به آن‌ها چسبیده‌اند نیز قابل انجام است.

نکته: همیشه قبل از شستن لباس‌های خود، موی حیوانات خانگی را از آن‌ها جدا کنید. موی حیوانات خانگی می‌تواند در ماشین لباسشویی گیر کرده و سپس به لباس‌های دیگر شما بچسبند.

نظرات