در نشستی با مقامات و گردانندگانِ راه آهن این کشور، این وزارتخانه سیاست خود برای تغییر مرحله به مرحله از سوخت دیزلی به سوختهای زیستی تهیه شده از اوگلنا و روغنهای آشپزی مصرف شده را توضیح داد.
گردانندگان بزرگ ژاپنی، قطارهایی را طراحی کردهاند که از سلولهای سوختی هیدروژنی استفاده میکنند. اما به دلیل هزینههای بالا و زمان طولانی مورد نیاز برای استفاده تجاری با مشکل روبرو شدهاند.
در مقایسه با پیلهای سوختی هیدروژنی، سوختهای زیستی میتوانند به سرعت در تمام قطارهای موجود بدون تغییرات عمده در تجهیزات، استفاده شوند.
از ماه سپتامبر، دولت ژاپن در حال اجرای آزمایش یک قطار تجاری با استفاده از سوختهای زیستی در خط «گانتوکو» در استان «یاماگوچی» متعلق به راه آهن غرب ژاپن بوده است.
وزارت ترابری ژاپن قصد دارد نتایج این آزمایش را با شرکتهای راه آهن به اشتراک بگذارد. همچنین هدف آن، مطالعه راههایی برای سادهسازی روندِ معرفی و استفاده از سوختهای زیستی برای گردانندگان قطارهاست.