راهنماتو- اسکرین شات گرفتن از پست های توئیتر یکی از محبوبترین راهها برای اشتراکگذاری آنها با دوستان و یا ارسال آنها در سایر شبکه های اجتماعی است.
توئیتر اکنون با نمایش یک ویژگی به برخی از کاربران، سعی دارد آنها را از گرفتن اسکرین شات از توئیت ها منصرف کرده و از آنها می خواهد به جای گرفتن اسکرین شات، آن توئیت را به اشتراک بگذارند. این شبکه اجتماعی در صورتی که تشخیص دهد که کاربری در حال گرفتن اسکرین شات از یک توئیت است، با نمایش یک پیام پاپآپ از او می خواهد که از این کار صرف نظر کنند.
این پیام حاوی دو دکمه «Share Tweet» برای اشتراکگذاری توئیت یا «Copy Link» برای کپی کردن لینک آن و یا هر دو دکمه می باشد. این ویژگی اکنون فقط برای برخی از کاربران اپلیکیشن iOS این شبکه اجتماعی منتشر شده است. به نظر می رسد توئیتر سعی دارد با ارائه این ویژگی افراد بیشتری را به استفاده مستقیم از این پلتفرم ترغیب کند.
هنگامی که افراد از یک پست توئیتر اسکرین شات می گیرند، با هیچ عنصری از سایت در تعامل نخواهند بود و به احتمال زیاد توئیتر نمی تواند هیچ درآمدی از آنها کسب کند. زیرا این شبکه اجتماعی نمی تواند به آنها هیچ گونه تبلیغی نشان دهد و یا از آنها بخواهد در این سرویس ثبت نام کنند.
در ماه آگوست، این شرکت آزمایشی را آغاز کرد که به برخی از کاربران اجازه می داد بدون ایجاد حساب کاربری از توئیتر استفاده کنند. آنها می توانستند با استفاده از این قابلیت حداکثر 50 حساب کاربری را دنبال کرده و به توئیت ها پاسخ دهند. این افراد امکان ری توئیت و لایک کردن توئیت ها را نداشتند. این شبکه اجتماعی تاکنون روش های مختلفی را برای افزایش تعداد کاربران فعال خود آزمایش کرده است. منصرف کردن کاربران از اسکرین شات گرفتن از توئیت ها، اقدام کوچکی در این راستا خواهد بود.