چند روش برای محافظت از گوشی اندرویدی مقابل دزدان

یا پیروی از چند روش ساده می‌توان از گوشی اندرویدی خود در برابر دزدان محافظت کرد.

شناسه خبر: ۴۲۰۶۱۹
چند روش برای محافظت از گوشی اندرویدی مقابل دزدان

با انتشار اندروید ۱۵ بر روی دستگاه‌های پیکسل گوگل چند به روزرسانی جدید در رابطه با حفظ حریم خصوصی و امنیت ارائه شده است و از جمله موارد قابل توجه، ویژگی‌های ضد سرقت بهبود یافته اند که برای سخت‌تر کردن دسترسی سارقان به داده‌های شما طراحی شده‌اند.

در ابتدا، یافتن این تنظیمات کمی دشوار بود، اما همانطور که Android Authority اشاره کرده است، این وضعیت در حال تغییر است.

در راه اندازی اندروید ۱۵، برای یافتن منوی ضد سرقت در دستگاه‌های دارای اندروید ۱۵، باید این مراحل را دنبال کنید:

۱. برنامه تنظیمات را باز کنید.

۲. گوگل را انتخاب کنید.

۳. گزینه All Services را انتخاب کنید، سپس به پایین بروید و Anti-Theft را انتخاب کنید تا به لیست دسترسی پیدا کنید.

۴. قفل تشخیص سرقت را روشن کنید و هنگامی که از شما خواسته شد، روشن را انتخاب کنید.

به لطف به‌روزرسانی منتشر شده، منو‌های ضد سرقت اکنون با رفتن به تنظیمات > امنیت و حریم خصوصی > باز کردن قفل دستگاه در دسترس هستند.

هنوز چند ضربه طول می‌کشد تا به آن برسید، اما در یک مکان منطقی‌تر در برنامه تنظیمات است که در آن راحت‌تر و سریع‌تر پیدا می‌شود.

ابزار‌های جدید ضد سرقت اندروید شامل سه جزء اصلی هستند: قفل تشخیص سرقت، قفل دستگاه آفلاین و قفل از راه دور

۱ قفل تشخیص سرقت: هنگامی که فعال می‌شود، این ویژگی به طور خودکار تشخیص می‌دهد که شخصی گوشی شما را دزدیده است و برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز آن را قفل می‌کند.

۲ قفل کردن دستگاه آفلاین: این ویژگی در صورت آفلاین بودن طولانی مدت گوشی شما را قفل می‌کند و امنیت آن را حتی بدون اتصال به اینترنت تضمین می‌کند.

۳ قفل از راه دور: اگر نمی‌توانید به ویژگی Find My Device دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از android.com/lock دیدن کنید و از شماره تلفن خود برای قفل کردن دستگاه خود از راه دور استفاده کنید. این ابزار در صورت سرقت یا مفقود شدن مفید است.

این ویژگی‌ها با هم کار می‌کنند تا به محافظت از تلفن و اطلاعات شخصی شما کمک کنند.

اندروید ۱۵ اخیرا برای اولین بار بر روی دستگاه‌های پیکسل پشتیبانی شده از جمله گوگل پیکسل ۹ منتشر شد و سایر دستگاه‌های اندرویدی از جمله گوشی‌های پشتیبانی شده از سایر شرکت‌های تلفن همراه، در نهایت به روز رسانی جدید را دریافت خواهند کرد.

به‌روزرسانی اندروید با «فضای خصوصی» برای برنامه‌های حساس و مدیریت بهتر گذرواژه، حریم خصوصی و امنیت را افزایش می‌دهد و تجربه کاربر را در صفحه‌های بزرگتر با طرح‌بندی‌های به‌روز و ابزار‌های چندوظیفه‌ای بهبود می‌بخشد.

ویژگی‌های دوربین بهبود‌هایی را در عملکرد در نور کم و کنترل‌های شخص ثالث دریافت می‌کنند، ارتقای پیام‌رسانی شامل تماس ماهواره‌ای برای برنامه‌های شرکت مخابراتی و پشتیبانی از کلید‌های عبور است، و به‌روزرسانی همچنین بهبود عملکرد و ابزار‌های توسعه‌دهنده را برای تجربه برنامه‌های غنی‌تر به ارمغان می‌آورد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات
پربازدیدترین خبرها