
پینترست با هدف بهبود تجربه جستجو و خرید، ویژگی جستجوی بصری خود را بهروز کرده است و از هوش مصنوعی برای ارائه قابلیتهای جدید استفاده میکند.
براساس گزارشها، کاربران به کمک این بهروزرسانی میتوانند بهجای کلمات، از تصاویر در جستجوهایشان استفاده کنند و فرایند جستجو را سریعتر و دقیقتر کنند.
قابلیت جدید جستجوی بصری پینترست با استفاده از هوش مصنوعی
یکی از ویژگیهای جدید این است که کاربران پس از لمس پین، جلوهای درخشنده میبینند و بعد پینترست با تولید چند کلمه کمکشان میکند بهتر بفهمند چرا آن پین را دوست داشتهاند. این قابلیت که از مدلهای زبان بصری (VLMs) بهره میبرد، به کاربران این امکان را میدهد که از آنچه جستجو میکنند، دقیقتر سر دربیاورند.
علاوهبراین، پینترست ابزار جدیدی معرفی کرده که به کاربران امکان میدهد جستجوهایشان را در زمینه مُد اصلاح کنند. این ابزار بهطور خاص در دستهبندی مد زنان در ایالات متحده، کانادا و بریتانیا در دسترس است و به کاربران کمک میکند براساس جزئیات خاصی مانند رنگ یا پارچه سبکهای مختلف را پیدا کنند.
برای مثال، اگر کاربری لباس خاصی در پین را دوست داشته باشد، میتواند با این ابزار ویژگیهایی مانند رنگ، تناسب و سبک را اصلاح کرده و الگوهای مشابه را برای استفاده در موقعیتهای مختلف پیدا کند.
پینترست همچنین اعلام کرده این ویژگیهای جستجوی بصری را بهتدریج به دستهبندیهای مختلف گسترش خواهد داد. بهعلاوه، باتوجهبه نگرانیهای کاربران درباره تصاویر ساخت هوش مصنوعی، پینترست تصمیم گرفته تصاویر را برچسبگذاری کند و این امکان را در اختیار کاربران قرار بدهد که تعداد نمایش این تصاویر را محدود کنند.
پینترست پس از آنکه کاربران نگرانیهایی درباره اثر هوش مصنوعی بر این پلتفرم مطرح کرده بودند، دست به این اقدام زد؛ زیرا پیداکردن تصاویر واقعی که بتوانند الهامبخش خریدهای آیندهشان باشند، دشوارتر خواهد شد.
این بهروزرسانیها همراه ویژگیهای جدید جستجو، پینترست را به ابزاری کاربردیتر تبدیل میکنند که با استفاده از هوش مصنوعی، امکان یافتن و اصلاح دقیقتر سبکها و محصولات را فراهم میکند. پینترست امیدوار است پلتفرمش با این ویژگیها بهعنوان ابزاری کارآمد و الهامبخش برای خرید آنلاین بهتر عمل کند.