«گنج» ۱ میلیون دلاری که سال‌ها به عنوان «نگهدارندۀ در» استفاده می‌شد!

«گنج» ۱ میلیون دلاری که سال‌ها به عنوان «نگهدارندۀ در» استفاده می‌شد!

شناسه خبر: ۴۱۵۶۷۸
«گنج» 1 میلیون دلاری که سال‌ها به عنوان «نگهدارندۀ در» استفاده می‌شد!

تکه سنگی که چندین دهه از آن برای باز نگه داشتن در استفاده شده بود، در حال حاضر به عنوان یک گنج واقعی شناسایی شده که می‌تواند قیمتی بیش از یک میلیون دلار داشته باشد.

1 (1)

این تکه سنگ که چندین دهه از آن برای باز نگه داشتن در استفاده شده، تقریباً با هر معیاری که بسنجید، یک گنج به حساب می‌آید. این سنگ ۳.۵ کیلوگرمی از بستر رودخانه‌ای در جنوب شرقی رومانی توسط یک زن مسن پیدا شد که آن را به خانه آورد تا از آن استفاده کند. 

 چندین دهۀ بعد معلوم شد که کشف او در واقع یکی از بزرگترین تکه‌های دست‌نخورده‌ی کهربا در جهان است؛ قطعه‌ای که حالا ارزش آن چیزی حدود ۱ میلیون یورو یا ۱.۱ میلیون دلار تخمین زده شده است. 

«کهربا» صمغ سخت‌شدۀ درختانی است که میلیون‌ها سال قبل در زمین رشد کرده بودند. به مرور زمان، این ماده بسیار چسبناک به ماده‌ای سخت و گرم می‌شود که همه جا به عنوان یک سنگ قیمتی شناخته می‌شود. 

در رومانی، تکه‌های کهربا را می‌توان اطراف روستای کولتی در ماسه‌سنگ‌های سواحل رودخانه بازائو یافت، جایی که از دهه ۱۹۲۰ از آن کهربا استخراج شده است. این کهربا که به نام رومانیت شناخته می‌شود، به دلیل طیف گستره‌ی رنگ‌های عمیق و قرمز رنگ خود معروف و ارزشمند است. 

زن مسنی که این قطعه رومانیت خاص را پیدا کرد، از آن به عنوان «نگهدارندۀ در» استفاده می‌کرد.

 

منبع : فرادید
نظرات
پربازدیدترین خبرها