۷ نوع پرده مناسب فصل زمستان برای گرم نگه داشتن خانه

با انتخاب پرده مناسب می توان از اتلاف انرژی گرمایی توسط پنجره ها جلوگیری و به گرم نگه داشتن هوای خانه کمک کرد. در ادامه با آموزش این ترفندها با راهنماتو همراه ب

شناسه خبر: ۳۹۱۳۵۸
7 نوع پرده مناسب فصل زمستان برای گرم نگه داشتن خانه

راهنماتو- پاییز و زمستان همیشه آنقدر که تصورش را می کنیم، دنج نیستند. خصوصا زمانی که در یک خانه سرد و گرم نشدنی زندگی کنیم. علاوه بر سیستم های گرمایشی یکی از عوامل بسیار موثر در گرم نگه داشتن هوای خانه، پنجره ها هستند. زمانی که به فکر گرم کردن هوای منزل می افتیم، احتمالا خیلی از ما نقش پنجره ها را فراموش می کنیم. در حالی که این عنصر طراحی نقش بسیار مهمی در گرم نگه داشتن هوای خانه و جلوگیری از اتلاف انرژی ایفا می کند. با انتخاب پرده مناسب می توان از اتلاف انرژی گرمایی توسط پنجره ها جلوگیری و به گرم نگه داشتن هوای خانه کمک کرد. در ادامه با آموزش این ترفندها با راهنماتو همراه باشید.

1- پرده های حرارتی

به گزارش راهنماتو، پرده های حرارتی به طور ویژه برای جلوگیری از به هدر رفتن انرژی طراحی شده اند و با به دام انداختن هوا در میان لایه های مختلف پارچه و ایجاد مانعی از هوای گرم یک اثر عایق ایجاد می کنند. این پرده ها با کنترل نور و گرما از به هدر رفتن انرژی در تمام فصول سال جلوگیری کرده و در هزینه سوخت و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی صرفه جویی می کنند. پرده های حرارتی در طیف وسیعی از جنس ها، رنگ ها و طرح ها وجود دارند. اما به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید پرده های زمستانی را دارید، نوع ضخیم آن را انتخاب کنید.

پرده های حرارتی

2- آستر حرارتی

اگر پرده های فعلیتان را دوست دارید و نمی خواهید آنها را تعویض کنید، می توانید از یک آستر حرارتی در زیر پرده هایتان استفاده کنید. این آسترها در فصل تابستان نیز با جلوگیری از به هدر رفتن انرژی و هوای سرد، به خنک نگه داشتن هوای داخل منزل کمک می کنند و می توان آنها را یک سرمایه گذاری ارزشمند در تمام سال دانست.

 آستر حرارتی

3- پرده بلک اوت

پرده بلک اوت نوعی پرده ضخیم و تیره است که نور خورشید را به طور صددرصد فیلتر می کند. این پرده ها از دو لایه ضخیم تشکیل شده اند؛ لایه رویی از یک پارچه تزئینی تشکیل شده است و لایه زیری که همان نقش جلوگیری از ورود نور را دارد، از یک پارچه با بافت محکم و بدون منفذ ساخته شده است. این نوع پرده ها معمولا در اتاق خواب و برای جلوگیری از ورود نور خورشید به اتاق مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این در جلوگیری از ورود هوای سرد به داخل اتاق نیز موثر هستند. لایه ای که در برخی از پرده های بلک اوت مورد استفاده قرار می گیرد، حتی می تواند در جلوگیری اتلاف انرژی تا سه برابر کارآمدتر از پرده‌های حرارتی باشد.

پرده بلک اوت

4- لایه بندی پرده ها

یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از اتلاف انرژی لایه بندی پرده ها است. می توانید به منظور به حداکثر رساندن نور طبیعی در طول روز از یک پرده سبک و شفاف استفاده کنید و از یک پرده ضخیم نیز برای جلوگیری از اتلاف انرژی و گرم نگه داشتن هوای داخل اتاق کمک بگیرید. این نوع پرده ها علاوه بر دو کاربرد مختلف، ظاهر شیکی نیز دارند.

لایه بندی پرده ها

5- پرده های ضخیم

از پارچه های ضخیم مانند مخمل یا پشم برای پرده اتاق نشیمن خود استفاده کنید. این نوع پرده ها به ویژه در صورت قرارگیری در کنار آسترهای حرارتی، به عنوان یک سد صوتی و نوری بسیار موثر عمل می کنند و مانع از اتلاف انرژی خواهند شد.

پرده های ضخیم

6- پرده رومن

پرده های رومن یا پرده های رومی یکی از انواع مدل های پرده شید است که با ساختار منحصر به فرد خود امکان کنترل نور آفتاب را فراهم می کنند. این پرده ها به دلیل ضخامت پارچه به آستر پرده نیاز ندارند و همین مساله آنها را به گزینه مناسبی برای استفاده در فضاهای روشن تبدیل کرده است. پرده های رومن علاوه بر مسدود کردن نور ورودی از اتلاف انرژی نیز جلوگیری می کنند.

 پرده رومن

7- پرده های بلند

پرده های کوتاه برای فصول گرم سال عالی هستند. اما مطمئنا در ماه های سرد سال منجر به اتلاف مقدار زیادی گرما خواهند شد. پرده هایی که از سقف تا کف را می پوشانند، بهترین گزینه برای استفاده در ماه های سرد سال هستند.

 پرده های بلند

نظرات
پربازدیدترین خبرها