خلاقانه ترین ایده ها برای داشتن یک حمام لوکس و آرامش بخش

در ادامه با کاربردی ترین ایده ها برای بازسازی و تبدیل حمام به یک مکان آرامش بخش با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۱۹۳۶
خلاقانه ترین ایده ها برای داشتن یک حمام لوکس و آرامش بخش

راهنماتو- هیچ چیز مانند یک حمام آب گرم پس از یک روز سرد زمستانی، یک روز کاری خسته کننده و یا یک سفر طولانی دلچسب نیست. حمام پناهگاهی برای دوری از برنامه ها و دغدغه های روزانه و مکانی برای تمدد اعصاب است و طراحی مناسب آن موجب القای احساس آرامش و راحتی خواهد شد. خوشبختانه تبدیل حمام به یک مکان دنج و آرامش بخش کار سختی نیست و هزینه زیادی نیز بر دوش شما نمی گذارد. در ادامه با کاربردی ترین ایده ها برای بازسازی و تبدیل حمام به یک مکان آرامش بخش با راهنماتو همراه باشید.

1- از بی نظمی خلاص شوید

به گزارش راهنماتو، لوازم آرایشی، حوله‌های قدیمی و انواع محصولات پوستی را درون حمام تلنبار نکنید. محصولات غیرضروری را از حمام خارج کنید و با مرتب کردن فضای حمام استرس را از محیط دور کنید. سازماندهی موثر فضای حمام اولین قدم برای داشتن یک حمام آرامش بخش است.

حمام

2- از روانشناسی رنگ ها کمک بگیرید

رنگ ها تاثیر زیادی بر خلق و خوی ما دارند. با در نظر گرفتن این موضوع یک پالت رنگی مناسب برای حمام خود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید فضای حمام شما به گونه‌ای باشد که حس آرامش را به افراد القا کند، از سایه های مختلف آبی، بنفش و سبز برای رنگ آمیزی فضای حمام خود استفاده کنید.

3- از نور قابل تنظیم استفاده کنید

نور مناسب یکی دیگر از نکات موثر بر خلق و خو است که می تواند حمام شما را به یک محیط آرامش بخش تبدیل کند. نور قابل تنظیم، مانند دیمرها و چراغ‌های LED در کنار شمع‌های معطر مانند شمع اسطوخودوس و بابونه آرامش خاصی را به فضای حمام شما می آورند.

4- بافت را به فضا بیاورید

بیشتر قسمت های حمام با سطوح سختی مانند کاشی و سرامیک پوشانده شده اند. با اضافه کردن عناصر متضاد و بافت دار مانند حوله های مخمل، حوله های حمام و تشک های حمام باکیفیت حس راحتی و آرامش فضا را چندین برابر کنید. حوله های تا شده و تمیز ما را به یاد حمام هتل های لوکس می اندازند و ناخودآگاه حس آرامش را در فضا القا می کنند.

حمام

5- از سنگ طبیعی استفاده کنید

سنگ های طبیعی بهترین انتخاب برای حمام های اسپا هستند؛ وان های آب گرمی که تجربه استحمام شما را بسیار لذت‌بخش‌تر و مؤثرتر می کنند. علاوه بر ترکیب سنگ ها به رنگ آنها نیز توجه کنید. سنگ های طبیعی به رنگ‌های سفید ملایم، بژ، خاکستری و آبی را به عنوان کفپوش انتخاب کنید. سطوح سنگی صاف را در کنار عناصر خشن تر مانند سنگریزه‌ها یا کاشی‌ها به کار ببرید. این کار جذابیت و عمق بصری خاصی به فضا می افزاید. از طرفی سطوح صیقلی ممکن است لغزنده باشند، بنابراین برای ایمنی بیشتر توصیه می شود از روکش های بافت دار استفاده کنید.

6- از عناصر طبیعی کمک بگیرید

سنگ تنها عنصری نیست که می تواند حمام را به فضایی آرامش بخش تبدیل کند. با استفاده از عناصر طبیعی مانند گیاهان و قطعات چوبی آرامش طبیعت را به فضای حمام خود بیاورید. استفاده از گیاهان طبیعی در حمام فواید سلامتی بسیاری برای ما دارد که از جمله آنها می توان به کاهش استرس، تنفس بهتر و بهبود خلق و خو اشاره کرد.

7- از آروماتراپی استفاده کنید

آروماتراپی یا رایحه درمانی نوعی درمان شفابخش است که از عصاره گیاهان طبیعی برای ارتقای سلامت و تندرستی استفاده می‌کند. از شمع‌های معطر، انواع اسانس ها و نمک‌های حمام برای بهبود سلامت بدن، ذهن و روح خود در حمام استفاده کنید. رایحه هایی مانند اسطوخودوس، بابونه و اکالیپتوس از جمله رایحه های آرامش بخشی هستند که برای آروماتراپی عالی هستند.

حمام

8- درب حمام را تعویض کنید

یکی از کلیدهای اصلی داشتن یک حمام آرامش بخش ایجاد فضایی آرام و عاری از حواس‌پرتی و سر و صدا است. درب قدیمی حمام خود را با یک درب جدید و محکم جایگزین کنید. با این کار یک عایق صوتی مناسب ایجاد کرده و فضایی آرامش بخش در حمام خود خلق خواهید کرد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها