ترفندهای دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک بوهو

در ادامه با معرفی ایده های چیدمان اتاق نشیمن کوچک به سبک بوهو با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۲۱۵۶
ترفندهای دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک بوهو

راهنماتو- بوهو یا بوهمیان یکی از سبک های خلاقانه، هنری و غیرقابل پیش بینی در دکوراسیون داخلی است که بر اساس دو اصل فرهنگ و هنر پایه گذاری شده است. این سبک خاص از هیچ قاعده و قانون خاصی پیروی نمی کند و توجه به علایق و ویژگی های شخصی را در اولویت قرار می دهد. سبک بوهو بر خلاف بسیاری دیگر از سبک ها افراد را به خلاقیت تشویق می کند و قوانین سخت گیرانه ای ندارد. در این سبک اغلب تلفیقی از فرهنگ و هنر بومی با طبیعت‌گرایی را مشاهده می کنیم. در ادامه با معرفی ایده های چیدمان اتاق نشیمن به سبک بوهو با راهنماتو همراه باشید.

1- لوازم شخصی را به نمایش بگذارید

به گزارش راهنماتو، سبک بوهو به شما این امکان را می دهد تا با به نمایش گذاشتن لوازم مورد علاقه و شخصی از دکوراسیون اتاق نشیمن خود لذت کافی را ببرید. می توانید از ترکیبی متنوع از تصاویر، آثار هنری، آینه‌ها و دیگر لوازم دکوری موردعلاقه تان برای تزئین اتاق نشیمن خود استفاده کنید. به نمایش گذاشتن کلکسیونی از کارت پستال ها، تمبرهای قدیمی، یک قاب عکس بزرگ از مکان هایی که بازدید کرده اید و افرادی که ملاقات کرده اید، نیز ایده خوبی برای طراحی یک اتاق نشیمن به سبک بوهو است. زیورآلات ویترینی که یادآور یک سفر لذت بخش هستند، آثار هنری خریداری‌شده از یک فروشگاه عتیقه فروشی و هر چیزی که مورد علاقه تان است، منجر به خلق فضایی جذاب در اتاق نشیمن شما خواهد شد. اگر عاشق نواختن ساز هستید، می توانید آن را در گوشه ای دنج از فضای اتاق نشیمن خود بگنجانید.

دکوراسیون

2- از ترکیب بافت و الگوهای مختلف استفاده کنید

اگر نمی توانید تصمیم بگیرید که چه طرحی برای کاغذ دیواری اتاق نشیمنتان مناسب است، می توانید از ترکیب بافت ها و الگوهای مختلف کمک بگیرید. در خصوص ترکیب رنگ ها، بافت ها و الگوها در سبک بوهو هیچ چیز درست یا غلطی وجود ندارد. اگرچه رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای، سبز و خاکستری اغلب به‌عنوان رنگ‌های پایه استفاده می‌شوند، اما می‌توانید این رنگ‌ها را با سایه‌های روشن مانند نارنجی یا آبی نیز ترکیب کنید. در این سبک شما می توانید به راحتی الگوها و بافت های غیرمعمول را با یکدیگر ترکیب کنید و سبکی منحصربه فرد را خلق کنید.

دکوراسیون

3- از مواد طبیعی استفاده کنید

سبک بوهو بر استفاده از مواد طبیعی مانند چوب، حصیر و کنف برای داشتن فضایی آرام در خانه تاکید می کند. فضای اتاق نشیمن خود را با چند گیاه آپارتمانی زینت دهید. استفاده از گیاهان رونده و آویزی حس و حال آزادی را در سبک بوهو زنده می کند. بوفه های چوبی و حصیری، صندلی های رافیا، پرده های کتان و لوازم ساخته شده با علف دریایی برای ایجاد یک اتاق نشیمن به سبک بوهو عالی هستند.

دکوراسیون

4- فضای سبز را به خانه بیاورید

با گنجاندن گیاهان در اتاق نشیمن سبک بوهو را به منزل خود بیاورید. از گیاهان بزرگ و کوچک گلدانی و آویزی در اشکال و رنگ های مختلف برای تزئین و چیدمان اتاق نشیمن منزل خود استفاده کنید. گیاهان یکی از عناصر اصلی سبک بوهو هستند که سبزی و بافت طبیعی را به فضای اتاق نشیمن شما می آورند. ساکولنت ها، گیاهان آویزی، گیاهان عنکبوتی، سرخس ها، کاکتوس ها و فیلودندرون ها گیاهان مناسبی برای سبک بوهو هستند.

دکوراسیون

5- از لوازم عتیقه استفاده کنید

اکنون زمان آن رسیده که به انبارهای عتیقه خود بروید تا ببینید چه جواهرات پنهانی را می‌توانید پیدا کنید. فرش، میز چوبی، وسایل روشنایی و صندلی راحتی چرمی عتیقه ایده خوبی برای تزئین اتاق نشیمن به سبک بوهو هستند. می توانید از مجموعه ای از نقاشی های قدیمی و طرح های چاپی گیاهی و حتی صفحاتی از یک مجله قدیمی برای تزئین اتاق نشیمن خود استفاده کنید.

دکوراسیون

6- از یک فرش منحصربه فرد استفاده کنید

یک راه آسان و محبوب برای استفاده از سبک بوهو در اتاق نشیمن، استفاده از فرش است. قالیچه های دستبافت حسی شخصی به فضا می بخشند و گرمای اتاق نشیمن را بیشتر می کنند. علاوه بر افزودن بافت، استفاده از فرش به تزریق رنگ به هر دکوراسیونی کمک می کند. فرش های بربر سنتی، بربر معاصر و گلیم گزینه های مناسبی برای استفاده در سبک بوهو هستند.

دکوراسیون

7- از نورپردازی ملایم کمک بگیرید

یک نورپردازی ملایم سبک بوهو را کامل می کند. برای نورپردازی اتاق نشیمن خود از چراغ‌های آویز حصیری، لوسترهای سنتی، چراغ‌های منگوله‌دار، دیوارکوب ها و چراغ های رشته ای استفاده کنید.

دکوراسیون

8- از مبلمان میان قرن کمک بگیرید

مبلمان میان قرن برای سبک بوهو عالی هستند. اکثر مبلمان های سبک میان قرن از چوب ساج ساخته شده اند، بادوام هستند و رنگ های غنی دارند. چوب رز و بلوط نیز برای طراحی میز و صندلی و کابینت در این سبک عالی هستند. با کنار هم قرار دادن قطعات سبک میان قرن و منسوجات و الگوهای مختلف، فضایی منحصربه فرد در اتاق نشیمن منزلتان ایجاد کنید.

دکوراسیون

نظرات
پربازدیدترین خبرها