۶ روند طراحی آشپزخانه که در سال ۲۰۲۴ طرفداری ندارند!

اگر شما هم در سال جدید قصد بازسازی آشپزخانه منزل خود را دارید، توصیه می کنیم از این روندهای طراحی منسوخ شده، اجتناب کنید.

شناسه خبر: ۳۹۲۴۳۶
6 روند طراحی آشپزخانه که در سال 2024 طرفداری ندارند!

راهنماتو- آشپزخانه قلب هر خانه است که به عقیده بسیاری از افراد زندگی در آن جریان دارد. طراحی آشپزخانه چه بزرگ و وسیع باشد و چه کوچک، از اهمیت بالایی برخوردار است. چیدمان کابینت ها، محل قرارگیری لوازم، رنگ بندی، نورپردازی و نمای وروردی از جمله نکات مهمی است که در هنگام طراحی آشپزخانه باید به آنها توجه کرد.

به گزارش راهنماتو، آشپزخانه محل تهیه و آماده سازی غذا و دور هم جمع شده اعضای خانواده است و در صورتی که چیدمان مناسبی نداشته باشد، علاوه بر ظاهر نازیبا، در روحیه شما نیز تاثیر منفی می گذارد. علاوه بر این، دکوراسیون نامناسب آشپزخانه در فروش خانه نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت و ممکن است منجر به انصراف خریداران شود. برای افرادی که در حال حاضر قصد بازسازی این فضا را دارند، داشتن مکانی کاربردی برای پخت و پز، غذا خوردن و گردهمایی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اگر شما هم در سال جدید قصد بازسازی آشپزخانه منزل خود را دارید، توصیه می کنیم از این روندهای طراحی منسوخ شده، اجتناب کنید!

1- آشپزخانه تمام سفید

استفاده از رنگ سفید سال هاست که به عنوان یکی از پرطرفدارترین روندهای طراحی در میان طراحان آشپزخانه معرفی می شود. با این حال، گفته می شود که این روند طراحی در سال 2024 دیگر طرفداری نخواهد داشت. به گفته یک طراح داخلی، مردم از اینکه تمام آشپزخانه ها شبیه یکدیگر شده اند، خسته شده اند و به دنبال استفاده از رنگ های جسورانه تر در طراحی آشپزخانه هستند. استفاده از طرح، بافت و لوازم دکوری خاص در سال 2024 به موضوعی پرطرفدار تبدیل خواهد شد و آشپزخانه ها نمایی هنری تر به خود می گیرند.

دکوراسیون

2- آشپزخانه فارم هاوس

سبک فارم هاوس یک سبک طراحی شیک روستایی است که بیشتر بر روی دنج و راحت بودن تاکید دارد. این سبک بازتابی زیبا از خانه‌هایی با حس و حال روستایی است که سبک زندگی مدرنیته نیز در آن لحاظ می‌شود و ظاهری شیک، دنج و کاربردی را برای شما به ارمغان می آورد. به نظر می رسد این سبک طراحی آشپزخانه نیز در سال 2024 به ویژه در مناطق شهری طرفداران چندانی نداشته باشد.

دکوراسیون

3- کابینت ها و یراق آلات مشکی

در سال 2024 دستگیره ها، شیرآلات و کشوهای مشکی رنگ از طراحی داخلی آشپزخانه کنار گذاشته خواهند شد و به نظر می رسد به جای آن، کابینت با لبه های مشکی و دستگیره ها به رنگ غیر از مشکی در دکوراسیون آشپزخانه طرفدار پیدا کنند.

دکوراسیون

4- لوازم قابل مشاهده

در سال 2024 استفاده از لوازم قابل مشاهده مانند آب چکان، هود و فر توکار در آشپزخانه طرفداران زیادی نخواهد داشت و طراحی آشپزخانه پنهان جای آن را خواهد گرفت.

دکوراسیون

5- کاشی های طرح دار با کنتراست بالا

کاشی های گرافیکی با کنتراست بالا از سال 2019 مد شدند. اما به نظر می رسد این نوع کاشی ها از روند طراحی داخلی خارج شده و طرح های ظریف تر با رنگ های کم رنگ جای آنها را خواهند گرفت. روند جدید به سمت کاشی های دست ساز و سفارشی متمایل خواهد شد.

دکوراسیون

6- آشپزخانه اُپن

آشپزخانه اُپن یا آشپزخانه باز یک مفهوم مدرن و محبوب در طراحی داخلی است که در آن محوطه آشپزخانه، غذاخوری و نشیمن با یکدیگر ترکیب می‌شوند و معمولاً محدودیت‌های فیزیکی مانند دیواره‌ها یا درها را حذف می‌کنند. اینطور به نظر می رسد که این نوع آشپزخانه در سال 2024 از روند طراحی خارج خواهد شد. زیرا پنهان کردن و حفظ حریم خصوصی در آشپزخانه های اُپن به مراتب دشوارتر است.

دکوراسیون

نظرات
پربازدیدترین خبرها