ترفندهای چیدمان اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی

در ادامه با جالب ترین ایده های دکوراسیون اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۳۷۷۸
ترفندهای چیدمان اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی

راهنماتو- آیا شما هم مانند من عاشق سبک اسکاندیناوی هستید؟ سبکی که این روزها به دلیل سادگی، ظرافت، عملکرد و ارتباط با دنیای طبیعی به یکی از محبوب ترین سبک های چیدمان تبدیل شده است. یکی از بهترین ویژگی های این سبک ترکیب فرم و عملکرد است و علاوه بر زیبایی بر کاربردی بودن و استفاده بهینه از فضا تاکید دارد. این طراحی معاصر در عین مدرن بودن، ظاهر مینیمال خود را حفظ کرده و سعی دارد از هر گونه تجملات و شلوغی های سبک های سنتی دوری کند. در یک اتاق خواب طراحی شده به سبک اسکاندیناوی به ندرت شلوغی و درهم ریختگی دیده می شود و ترکیبی از اشکال طبیعی، انتزاع و عناصر طبیعی در آن به چشم می خورد. در ادامه با جالب ترین ایده های دکوراسیون اتاق خواب به سبک اسکاندیناوی با راهنماتو همراه باشید.

1- رهایی از بی نظمی

به گزارش راهنماتو، سبک اسکاندیناوی بر فضای روشن، باز و خلوت تاکید دارد. به طور طبیعی، اولین قدم برای دستیابی به این سبک رهایی از بی نظمی است. اما به‌جای اینکه به دنبال یک نگاه تند و فوق مینیمالیست باشید، پیشنهاد می‌کنیم «قانون لاگوم» را سرلوحه خود قرار دهید. این قانون سوئدی بر مینیمالیسم، حذف موارد غیرضروری و لذت بردن از موارد باقی مانده تاکید دارد.

چیدمان

2- پالت رنگی خنثی

در طراحی اتاق خواب خود از یک پالت رنگی خنثی استفاده کنید. منظور تک رنگ خنثی نیست. از سایه های خاکستری، سفید، چوبی و بژ ملایم برای طراحی اتاق خواب خود کمک بگیرید. اگر دوست دارید رنگ آمیزی جذاب تری داشته باشید، می توانید مقداری رنگ صورتی کثیف یا سبز خاکستری را به پالت رنگی خود اضافه کنید. برای رنگ آمیزی دیوارها قانون مشخصی وجود ندارد؛ در این پالت رنگی، سفید همیشه برنده است، زیرا احساس و نور را در فضا به ارمغان می آورد. برای ایجاد یک فضای شادتر می توانید از ترکیب سایه های خنثی و رنگ های تیره تر کمک بگیرید.

دکوراسیون

3- استفاده از عناصر طبیعی

سبک اسکاندیناوی برای عناصر طبیعی اهمیت زیادی قائل است. زیرا اغلب کشورهای این منطقه از منابع طبیعی کمی برخوردار هستند. به اعتقاد این سبک، مردم باید یاد بگیرند چگونه با طبیعت ارتباط برقرار کنند، آن را درک کنند و به آن احترام بگذارند، تا بتوانند از آنچه طبیعت ارائه می دهد، حداکثر استفاده را ببرند. این قدردانی از طبیعت از طریق نحوه گذراندن وقت مردم اسکاندیناوی در خارج از منزل و نحوه طراحی و تزئین خانه های خود حاصل می شود. در چیدمان اتاق خواب خود به سبک اسکاندیناوی از عناصر طبیعی مانند چوب، مجسمه های الهام گرفته از طبیعت، منسوجات طبیعی مانند پشم، موهر، پوست گوسفند، کتان، جوت و کرباس استفاده کنید.

دکوراسیون

4- توجه به کنتراست

طراحی اتاق اسکاندیناوی مانند بسیاری از سبک های طراحی داخلی بر اصل تضاد تکیه دارد. در حالی که بسیاری از مردم معمولاً با شنیدن کلمه کنتراست، به یاد رنگ ها می افتند، این اصطلاح به طیف گسترده‌ای از عناصر طراحی مانند شکل، اندازه، بافت و حالت اشاره دارد. تضاد رنگ های خنثی روشن و تیره، قطعات قدیمی و قطعات جدید، انتزاعی و طبیعی، صاف و موج دار، خنثی و رنگی، سخت و نرم، کاربردی و دنج را در نظر بگیرید.

دکوراسیون

5- به کاربردن مفهوم hygge

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی ریشه در مفهوم "hygge" دارد، یک اصطلاح دانمارکی که بر آرامش، رضایت و حس خوب تاکید می کند. این رویکرد بر زیبایی شناسی مینیمالیستی، عملکرد و سادگی در هر جنبه ای از فضای داخلی تکیه دارد. از لوازمی مانند شمع، پتوها و پاپوش های نرم برای افزودن حس آرامش به فضای اتاق خواب خود استفاده کنید. اگر شومینه دارید، آن را به یک نقطه کانونی تبدیل کنید و لوازمی که موجب آرامش و شادی شما می شود، به فضا اضافه کنید.

دکوراسیون

6- فضای ذخیره سازی

هر اتاق خوابی برای قرار دادن لباس ها و انواع لوازم شخصی به فضای ذخیره سازی کافی نیاز دارد. می توانید با به نمایش گذاشتن بخشی از فضای ذخیره سازی مانند ریل لباس و سبدهای ذخیره سازی طبیعی زیبایی اتاق خواب خود را دوچندان کنید.

دکوراسیون

7- نورپردازی

به دلیل طولانی بودن زمستان و تاریکی در اسکاندیناوی نور طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است. از چراغ آویزهای بزرگ ساخته شده از مواد طبیعی و لامپ ها دیواری و سقفی برای ایجاد یک نورپردازی مناسب در فضای اتاق خواب خود استفاده کنید. اگر در حال بازسازی فضای منزل خود هستید، سعی کنید از پنجره های بزرگ نورگیر و بدون پنل استفاده کنید. می توانید از آینه نیز برای بازتاب نور طبیعی و روشن تر کردن فضا کمک بگیرید.

دکوراسیون

8- صرفه جویی در فضا

اتاق خواب خود را با تختخواب، کمد و لوازم متعدد پر نکنید. به جای آن مقداری از فضای کف را خالی بگذارید. این کار موجب می شود که حتی یک فضای کوچک هم بزرگتر از آنچه که هست، به نظر برسد. استفاده از مبلمان های تختخواب شو ایده خوبی برای چیدمان یک اتاق خواب اسکاندیناوی است که علاوه بر چند منظوره بودن، موجب صرفه جویی در فضا می شود.

دکوراسیون

نظرات