تفاوت کوییک S و R؛ نقد و بررسی تخصصی مشخصات + مزایا + معایب

سایپا با معرفی خانواده پراید در نیمه دهه ۱۳۷۰، نظر مشتریان جوان را به این محصول جلب کرد اما با روند صعودی قیمت خودروها، پراید به خودروی خانواده‌های متوسط ایرانی تبدیل شد. پس‌از‌آن، سایپا شروع به گسترش خانواده پراید و معرفی محصولات مختلف بر پایه پلتفرم آن کرد. در مطلب امروز ، تفاوت کوییک s و r را بررسی خواهیم کرد، خودروهایی که میراث‌دار پراید معروف هستند.

شناسه خبر: ۴۳۳۶۰۹
تفاوت کوییک S و R؛ نقد و بررسی تخصصی مشخصات + مزایا + معایب

سایپا با توسعه پلتفرم X100 پراید و تبدیل آن به X200 خودروی کوئیک را تولید کرد. کوئیک هاچ‌بک شهری جمع‌وجور و اقتصادی است و برخلاف برخی ادعاها کراس‌اوور محسوب نمی‌شود. البته این هاچ‌بک هم به‌دلیل نوسانات اقتصادی، قیمتی منطقی و متناسب با کیفیت تولید خود ندارد اما درمجموع متناسب با توان خرید خانواده‌های متوسط ایرانی تولید شده است. کوئیک در تیپ‌های مختلفی در دسترس است. در ادامه مطلب، تفاوت کوییک اس و آر را خواهید خواند.

فرق بین کوییک r و s در بخش فنی و ظاهری چیست؟

مشخصات کوئیک R

سایپا پس از معرفی مدل کوئیک و موفقیت نسبی آن در بازار، تصمیم گرفت این خانواده را گسترش دهد و سال ۹۸ کوییکR را معرفی کرد.

این مدل در ظاهر و نام با کوئیک معمولی متفاوت است ولی از نظر ابعاد بدنه، پیشرانه و جعبه‌دنده فرقی با آن ندارد.

سایپا باتوجه‌به استقبال بازار از مدل‌های هاچ‌بک دورنگ، مانند MG3 و سیتروئن C3، محصول تازه خود را با آپشن بدنه دورنگ سفید-مشکی، نقره‌ای-مشکی، سفید-قرمز، مشکی-قرمز، کرم-مشکی روانه بازار کرد؛ بنابراین رنگ‌بندی متنوع، تفاوت ظاهری کوییک s و r محسوب می‌شود.

سایپا در کوئیک R از موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر M15 مشابه تیبا و ساینا استفاده کرده است. این مدل مجهز به جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی، توان ۸۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۸ نیوتن‌متر تولید می‌کند. مصرف سوخت این هاچ‌بک ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.

کوئیک R از ترمز دیسکی در جلو و ترمز کاسه‌ای در عقب بهره می‌برد. ازجمله امکانات آن می‌توان به چراغ مه‌شکن جلو و عقب، سیستم تهویه دستی، روکش صندلی پارچه‌ای، صندلی عقب تاشو، تریم رنگی کابین، پایه صندلی کودک و آینه‌های جانبی برقی اشاره کرد. این مدل به دریچه گاز سیمی مجهز شده است که یکی از تفاوت‌های آن با تیپ S محسوب می‌شود.

مشخصات کوئیک S

سایپا سال ۱۴۰۰ کوئیک S را روانه بازار کرد که تغییرات آن در تزئینات بدنه محدود می‌شود. این مدل در واقع نسخه فیس‌لیفت کوئیک معمولی به حساب می‌آید و از نظر طراحی و تجهیزات بهتر از کوئیک R است.

مهم‌ترین تغییرات کوئیک S نسبت به مدل‌های دیگر جلوپنجره و سپر جلوی جدید هستند. درحالی‌که چراغ‌ها، رینگ‌ها و سپرعقب تغییر نکرده‌اند. همچنین نمی‌توان این مدل را با آپشن بدنه دورنگ سفارش داد.

در کابین، کارکردهایی مانند تنظیم نور چراغ جلو، برف پاک‌کن عقب، قفل شیشه‌های عقب و صندوق‌پران توسط پنلی از دکمه‌ها کنترل می‌شوند.

از دیگر تفاوت‌های کوئیک S وR طراحی داخلی و پشت فرمان است. صفحه کیلومتر کوئیک S مشابه ساینا S ویژگی‌هایی مانند کامپیوتر سفری، نشانگر سنسور عقب، نشانگر وضعیت دنده درگیر و ... را شامل می‌شود.

تغییر دیگر در کابین تیپ S، طراحی غربیلک فرمان است. سایپا پیش از این در کوئیک اتومات پلاس از غربیلک فرمان D-Cut استفاده کرده بود، که به کوئیک Sهم راه پیدا کرده است.

کوئیک S مانند کوئیک معمولی و R به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهارسیلندر M15 و جعبه‌دنده پنج‌سرعته دستی مجهز شده است. این مدل برخلاف کوئیک R از دریچه گاز برقی بهره می‌برد.

جمع‌بندی تفاوت کوییک s و r

همان‌طور که در این مطلب مشاهده کردید، تفاوت کوییک s و r به طراحی ظاهری و برخی امکانات جزئی محدود می‌شود. این 2 مدل باوجود قیمتشان، همچنان جزو‌ گزینه‌های اقتصادی موجود در بازار ایران محسوب می‌شوند.

منبع : دیجیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها