
در نسل دوم آئودی آر8، از پیشرانه V10 استفاده شده بود. در نسل سوم این خودرو از موتور V8 با توربوشارژرهای دوقلو و موتور الکتریکی استفاده میشود. این پیشرانه هماکنون روی لامبورگینی تمراریو نصب شده و حدود 1000 اسببخار قدرت تولید میکند.
آئودی مشغول توسعه نسل سوم R8 است. انتظار داریم این خودرو اواخر 2027 معرفی شود. همانطور که اندکی پیش اشاره کردیم، پیشرانه و شاسی این خودرو با لامبورگینی تمراریو مشترک است.
نگاهی کوتاه به آئودی R8
نسل اول و دوم آئودی آر8 بین سالهای 2006 تا 2024 تولید شدند. طی 18 سال تولید نسل اول و دوم، این خودرو درمجموع 45 هزار و 949 دستگاه فروخت. نسل اول آئودی R8 از نظر فنی با لامبورگینی گالاردو و نسل دوم آن با لامبورگینی هوراکان مشابهت داشتند. هر 2 نسل با پیشرانههای V10 تنفس طبیعی تولید میشوند. نسل سوم نیز این سنت را ادامه خواهد داد و مشخصات فنی مشابهی با لامبورگینی تمراریو خواهد داشت.
ابتدا آئودی تصمیم داشت نسل سوم سوپراسپرت آر8 را با پیشرانه تمامالکتریکی بسازد اما خوشبختانه از این تصمیم منصرف شده است. براساس گزارش خبرگزاری اتوکار بریتانیا، نسل سوم براساس شاسی آلومینیومی لامبورگینی تمراریو درحال توسعه است و از موتور پلاگین هیبریدی استفاده میکند.
موتور لامبورگینی تمراریو از نوع چهارلیتری V8 با توربوشارژر دوقلو است که 3 موتور الکتریکی آن را حمایت میکنند. این پیشرانهها در کنار یکدیگر 907 اسببخار قدرت تولید میکنند اما با تغییر تنظیمات، میتوان حداکثر توان را به 1000 اسببخار افزایش داد. نسل سوم آئودی R8 خودرو اسپرت برای مصارف روزمره خواهد بود؛ بنابراین رقبایی همچون پورشه 911 و مرسدس AMG GT انتظار آن را میکشند.