موفق ها هرگز این ۹ کار را پس از خروج از محل کار انجام نمی دهند!

اگر می خواهید در زندگی خود به فرد موفقی تبدیل شوید، هرگز این ۹ کار هر روز پس از انجام وظیفه شغلی خود انجام ندهید!

شناسه خبر: ۳۹۱۹۶۹
موفق ها هرگز این 9 کار را پس از خروج از محل کار انجام نمی دهند!

راهنماتو- هیچ چیز خوب و ارزشمندی در این دنیا اتفاقی نیست و بدون تلاش بدست نمی آید. موفقیت نیز از این قائده مستثنی نیست. در جامعه‌ای که اغلب مردم درگیر مسائل کاری هستند، دانستن عاداتی که باید و نباید پس از کار انجام شوند، ممکن است دشوار باشد. حتی ممکن است برخی از مردم تصور کنند که شما افرادی تنبل و غیر مولد هستید، در حالی که سعی دارید عادت های افراد بسیار موفق را تمرین کنید. پس اگر می خواهید در زندگی خود به فرد موفقی تبدیل شوید، هرگز این 9 کار هر روز پس از انجام وظیفه شغلی خود انجام ندهید!

1- کار بیرون را به خانه نیاورید

به گزارش راهنماتو، برقراری تعادل بین زندگی و کار از اهمیت بالایی برخوردار است. محل زندگی شما باید شبیه یک پناهگاه باشد، فارغ از استرس و خواسته های شغلی. پس از کار، شما باید زمانی را به استراحت و کسب انرژی مجدد اختصاص دهید و یا روی سرگرمی ها و علایق خود تمرکز کنید. متأسفانه، این عادت اغلب به عنوان تنبلی یا عدم انجام صحیح وظایف شغلی تلقی می شود، در حالی که این کار نشان می دهد شما برای وقت و آرامش ذهن خود ارزش قائل هستید.

2- از سلامت خود غافل نباشید

یکی دیگر از عادت های مهم افراد موفق این است که هرگز بعد از کار، سلامتی خود را نادیده نمی گیرند. آنها اهمیت حفظ جسم و روان سالم را درک می کنند و می دانند که این مساله با موفقیت آنها ارتباط مستقیمی دارد. به عنوان مثال، یک کارآفرین موفق هرگز پس از انجام وظایف شغلی روی کاناپه دراز نمی کشد و تا آخر شب تلویزیون تماشا نمی کند. در عوض به باشگاه می رود و یا می دود. او می گوید این کار به پاکسازی ذهن و تناسب اندام او کمک زیادی می کند. افراد موفق سلامتی خود را در اولویت قرار می دهند.

موفقیت

3- رشد شخصی را نادیده نگیرید

افراد موفق می دانند که رشد شخصی آنها با پایان یافتن روز و زمان کاری متوقف نمی شود. آنها به طور مستمر در تلاش هستند تا یاد بگیرند، پیشرفت کنند و خود را به فرد بهتری تبدیل کنند؛ حتی پس از پایان روز کاری. آیا می دانستید که بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، هر هفته یک کتاب می خواند؟ او این کار را فقط برای گذراندن زمان انجام نمی دهد. در عوض، او از خواندن به عنوان ابزاری برای به دست آوردن دیدگاه ها و بینش های جدید استفاده می کند. افراد موفق همواره برای رشد شخصی خود تلاش می کنند. آنها می دانند که موفقیت یک مقصد نیست. بلکه یک سفر است. این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد، بلکه چیزی است که مستلزم تلاش مداوم، یادگیری و بهبود است.

4- اهمیت خانواده و دوستان را نادیده نگیرید

افراد موفق می دانند که کار اگرچه مهم است، اما همه چیز نیست. آنها بر اهمیت حفظ روابط و ارتباطات قوی با خانواده و دوستان واقف هستند و می دانند که باید پس از پایان کار زمانی را با خانواده و عزیزان خود بگذرانند. این کار به حفظ روابط و حمایت و شادی در زندگی آنها منجر خواهد شد.

موفقیت

5- احساسات خود را نادیده نگیرید

افراد موفق احساسات خود را نادیده نمی گیرند. آنها می دانند که انسان هستند، نه ربات و آنها نیز مانند دیگر انسان ها احساس استرس، اضطراب و خستگی می کنند. بعد از کار، آنها زمانی را به پذیرش و پردازش این احساسات اختصاص می دهند. آنها ممکن است مدیتیشن کنند، یادداشتی بنویسند و با یک فرد مورد اعتماد صحبت کنند. متأسفانه، این آگاهی عاطفی اغلب می تواند با ضعف اشتباه گرفته شود. برخی از مردم ممکن است نادیده نگرفتن احساسات به عنوان دلیلی برای قدرتمند نبودن شما برای رسیدن به موفقیت بدانند. اما در واقع نادیده گرفتن احساسات موجب ناپدید شدن آنها نمی شود. بلکه آنها را تا زمانی ظهور دوباره، پنهان می کنند.

6- از مراقبت از خود غافل نشوید

موفق ها هرگز پس از انجام وظیفه شغلی خود را فراموش نمی کنند. آنها می دانند که با ارزش ترین دارایی خودشان هستند و برای داشتن بهترین عملکرد باید از خودشان هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی مراقبت کنند. پس از یک روز طولانی در محل کار، آن‌ها سعی می‌کنند به فعالیت‌هایی بپردازند که شادی و آرامش را برایشان به ارمغان می‌آورد. این کار می تواند به سادگی غوطه ور شدن در یک حمام گرم، خواندن یک کتاب خوب یا وقت گذرانی در طبیعت باشد.

7- استراحت کافی داشته باشید

افراد موفق نیز مانند سایر مردم به زمانی برای استراحت و تجدید قوا نیاز دارند. آنها اهمیت استراحت کافی را برای سلامت جسم و روان درک می کنند. فعالیت مداوم خسته کننده است و بهره وری و خلاقیت شما را با چالش روبرو خواهد کرد. همه افراد برای شارژ مجدد و آماده شدن برای یک روز کاری جدید به استراحت نیاز دارند.

استراحت

8- خندیدن را فراموش نکنید

افراد موفق قدرت معجزه آسای خنده را در کاهش استرس درک می کنند. با تماشای یک نمایش کمدی، اشتراک گذاری یک جوک با یک دوست یا به یاد آوردن یک حادثه خنده دار مقداری طنز را در روز خود بگنجانید. خوب خندیدن به این معنا نیست که شما در کار فردی جدی نیستید، بلکه به معنای برقرار تعادل بین کار و زندگی است.

9- علایق خود را نادیده نگیرید

یکی از مهم ترین ویژگی های افراد موفق این است که آنها هرگز علایق خود را نادیده نمی گیرند. آنها اهمیت پیگیری علایق خود را درک می کنند. خواه نقاشی، نوشتن، باغبانی یا نواختن ساز باشد، برای آنچه دوست دارند، وقت می گذارند. آنها می دانند انجام این فعالیت ها احساس رضایت و لذت وصف ناشدنی در شما بوجود می آورند که هیچ شغلی نمی تواند آن را ارائه دهد. دنبال کردن علایق علاوه بر موفقیت، زندگی را برای شما معنادار می کنند.

نظرات
پربازدیدترین خبرها