میز ناهارخوری لاکچری در دکوراسیون خانه: راهنمای کامل چیدمان مجلل میز ناهارخوری

برای داشتن یک فضای ناهارخوری مجلل، به یک قصر نیاز ندارید! در این مطلب با چند نکته و اصول کاربردی سعی می‌کنیم میز ناهار خوری لاکچری و جذابی در دکوراسیون داخلی خانه‌مان به وجود بیاوریم.

شناسه خبر: ۴۱۵۱۸۴
میز ناهارخوری لاکچری در دکوراسیون خانه: راهنمای کامل چیدمان مجلل میز ناهارخوری

راهنماتو- به وجود آوردن فضایی رویایی و لاکچری پیرامون میز ناهارخوری در خانه فقط با انتخاب  یک میز ناهار خوری مجلل امکان پذیر نیست. چه بسا ممکن است میز ناهارخوری مجللی داشته باشیم، اما فضا آنطور که باید لاکچری به نظر نرسد.

به گزارش راهنماتو، اگر بخواهیم میز ناهارخوری خانه‌مان به شکل قابل توجهی لاکچری به نظر برسد لازم است که با هارمونی رنگ‌ها، بازی با نور و استفاده از اکسسوری‌ها و چیدمان درست و اصولی آن آشنا باشیم. در همین لحظه ممکن است بگویید این کار نیازمند تخصص بالایی است؛ تا حدودی می‌توان ثابت کرد که نیاز نیست متخصص باشید یا از حرفه‌ای‌ها کمک بگیرید، رعایت چند نکته درباره چیدمان میز ناهارخوری و فضای پیرامون آن می‌تواند این بخش از دکوراسیون خانه شما را تبدیل به فضایی لاکچری کرده و حتی آن را تبدیل به نقطه کانونی خانه‌تان کند. در این مطلب از راهنمای خانه شیک راهنماتو راهنمای کامل چیدمان میز ناهار خوری به شکل مجلل را با شما در میان می‌گذاریم.

1. متریال؛ انتخاب اجناس با کیفیت

1_11zon

این اولین گام برای داشتن یک میز ناهار خوری مجلل است؛ متریالی که در ساخت میز، صندلی‌ها و اکسسوری‌های یک بخش غذاخوری خانه شما مورد استفاده قرار می‌گیرد باید همگی باکیفیت باشند. نکته جالب این است که اکثر ما در این مرحله از عهده کار برمی‌آییم و بهترین جنس و شکل میزناهارخوری را انتخاب می‌کنیم. اما گام‌های بعد در ایجاد فضایی لاکچری برای میز ناهارخوری موثرتر است. تا این‌جای داستان بهتر است برای اینکه متریال مجلل به نظر برسد، از پارچه‌های مخملی، سنگ مرمر یا طرح آن، سرامیک، شیشه و کریستال نهایت استفاده را ببریم.

2. روشنایی؛ بازی با لوازم نورپردازی

2_11zon

شاید باور نکنید اما نور در بخش میز ناهارخوری می‌تواند تاثیر شگفت انگیزی بر لاکچری به نظر رسیدن این بخش از دکوراسیون خانه داشته باشد. به همین خاطر هم هست که در فیلم‌ها وقتی سر میز ناهارخوری مجللی ایستاده‌ایم نورهای ملایم یا شدیدی می‌بینیم که به دقت بر میز انداخته شده‌اند. شاید به این دلیل که نور تاثیر مستقیمی بر اشتهای ما دارد. بنابراین بهتر است از لوسترها به شکلی خلاقانه استفاده کنید (مثلا از لوسترهای حبابی)، شمع و شمعدان‌ها را فراموش نکنید و به شیوه‌های متفاوتی از نورپردازی برای تلطیف نور استفاده کنید.

3. طبیعت؛ آشتی با متریال طبیعی

Gorgeous-Grey-and-Gold-Themed-Dining-Table-For-Living-Room_11zon

همان قدر که نورپردازی مصنوعی، استفاده از لوازم پرزرق و برق و صنعتی می‌تواند بر روی لاکچری به نظر رسیدن میز ناهار خوری شما تاثیر مثبت بگذارد، مطمئن باشید سرمایه‌گذاری بر متریال طبیعی می‌تواند با عمری طولانی‌تر و حسی سرزنده‌تر بر آن تاثیرگذار باشد. در این میان هرچقدر بهره بردن از نورپردازی مصنوعی واجب است، تغذیه کردن از نور طبیعی چند مرحله مهم‌تر است. به جز این می‌توانیم از منسوجات و پارچه‌های طبیعی برای میز ناهارخوری استفاده کنیم که می‌توانند علاقه به طبیعت و لاکچری بودن را همزمان در میز ناهار خوری شما به وجود بیاورند. به همین طریق استفاده از گیاه‌های طبیعی پیرامون میز ناهار خوری نیز می‌تواند بر لاکچری به نظر رسیدن این بخش از خانه شما تاثیر بگذارد.

4. نقطه مرکزی؛ برجسته‌سازی میز ناهارخوری

4_11zon

در درجه اول وقتی می‌خواهید بر روی میز ناهار خوری خود یک نقطه مرکزی به وجود بیاورید که به اندازه کافی جلب توجه کند، بهتر است روی کنتراست سرمایه گذاری کنید. کنتراست در میز ناهارخوری یعنی چه؟ یعنی اینکه شما در پس زمینه ای خنثی یا روشن، از یک رنگ یا طرح برجسته استفاده کنید. به عنوان مثال اگر میزناهارخوری شما به شکل یک دست کرم و بژ است، از یک گلدان طلایی استفاده کنید تا در مرکز توجه قرار بگیرد.

5. ظروف؛ کریستال و شیشه روی میز ناهار خوری

1683632715621_11zon

حالا به مرحله مهمی از چیدمان میز ناهار خوری به شکل مجلل و لاکچری رسیدیم و وقت آن است که ظروف مناسبی انتخاب کنیم. مناسب‌ترین ظروف برای یک میز ناهارخوری لاکچری ظروف کریستال و شیشه هستند. به خصوص وقتی پیش‌تر ما بر روی نورپردازی وقت زیادی گذاشته‌ایم و شیشه و کریستال قرار است نور را چندین برابر کند. ضمنا ظروف شیشه‌ای وقتی در کنار فلزات قرار می‌گیرند جلوه‌ای بی‌نظیر پیدا می‌کنند. اما، این بدان معنا نیست که ظروف سرامیکی یا چینی نمی‌تواند لاکچری باشد. برخی از سرویس‌های غذاخوری چینی هستند که با تزئینات ظریف خود می‌توانند ترکیبی جنجالی و لاکچری روی میز ناهار خوری به وجود بیاورند، اما چینی عموما نور را در خود حل می‌کند! پس این کاملا بسته به سلیقه شماست که کدام سرویس را در نظر بگیرید. بهترین حالت استفاده از ظروف غذاخوری، ظروف چینی برای روز و ظروف کریستال برای شب هستند.

6. بوفه؛ میز کوچک کنار میز ناهار خوری

6

یکی از کارهایی که می‌توانید برای لاکچری‌تر به نظر رسیدن میز ناهار خوری انجام دهید، استفاده از یک میز کوچک در نزدیکی میز ناهار خوری است. این میز می‌تواند چرخدار یا ثابت باشد اما به شکل قابل توجهی کاربردی است. از میز بوفه می‌توانید به عنوان میز شارژ استفاده کنید یا وسایل اضافی روی میز غذاخوری، حین غذا خوردن را از روی میز حذف کنید. یا به هنگام نیاز، دسر، یا پیش غذا را از روی بوفه به میز ناهارخوری منتقل کنید.

7. فضاسازی؛ استفاده از فرش

7_11zon

فرش یکی از تاثیرگذارترین لوازمی است که باید پیرامون میز ناهارخوری از آن استفاده کنیم تا فضا را با حس و حال خودمان تقویت کرد و حسی از لطافت و ظرافت را به آن ببخشیم. در این میان با توجه به این که سبک میز ناهارخوری شما چیست، مدل فرش می‌تواند متفاوت باشد. مثلا اگر خانه‌ای کاملا ایرانی دارید، می‌توانید از یک فرش مناسب ایرانی استفاده کرده و میز ناهار خوری را دقیقا در مرکز آن قرار دهید. اگر هم میز ناهارخوری مدرنی دارید می‌توانید از فرش‌هایی با طرح‌های انتزاعی استفاده کنید.

هنر طراحی یک فضای ناهارخوری مجلل: توازنی ظریف میان اندازه، شکل و سبک

ایجاد یک فضای ناهارخوری که هم مجلل باشد و هم دعوت‌کننده، نیازمند توجه به جزئیات و درک عمیق از اصول طراحی داخلی است تا اینجا ایده‌هایی جزئی و کاربردی را مطرح کردیم. در ادامه، به بررسی ابعاد مختلف طراحی یک فضای ناهارخوری لوکس پرداخته‌ایم و به شما کمک می‌کنیم تا با انتخاب‌های هوشمندانه، فضایی خلق کنید که هم چشم‌نواز باشد و هم کاربردی.

1. اندازه: کلید ایجاد تعادل

elegant-gray-formal-dining-room-with-wainscoting

انتخاب میز ناهارخوری مناسب، اولین قدم برای ایجاد یک فضای مجلل است. اندازه میز باید با ابعاد اتاق هماهنگی داشته باشد. یک میز بزرگ در فضایی کوچک، احساس شلوغی ایجاد می‌کند و یک میز کوچک در فضایی بزرگ، بی‌ارزش به نظر می‌رسد. هدف، ایجاد تعادلی ظریف بین اندازه میز و فضای موجود است. به یاد داشته باشید، تجمل به بزرگی فضا نیست، بلکه به نحوه استفاده هوشمندانه از آن است.

2. شکل: بیانگر شخصیت فضا

Modern-Dining-Tables-Rectangular-Oval-Round-Table-Modern-Designs

شکل میز ناهارخوری، تأثیر مستقیمی بر جریان و تعاملات اجتماعی در فضا دارد. میزهای مستطیل شکل برای پذیرایی از مهمانان زیاد مناسب‌ترند، در حالی که میزهای گرد برای ایجاد فضایی صمیمی‌تر ایده‌آل هستند. انتخاب شکل مناسب، به سبک زندگی شما و نحوه استفاده از فضا بستگی دارد.

3. سبک و متریال: زینت‌بخش فضا

luxury-dining-table-furniture-masterpiece-collection

همانطور که پیشتر به شکل اختصاصی اشاره شد، انتخاب متریال و سبک میز ناهارخوری، شخصیت و هویت فضا را شکل می‌دهد. متریال‌هایی مانند سنگ مرمر، چوب‌های لوکس و فلزات براق، به فضا جلوه‌ای مجلل می‌بخشند. همچنین، انتخاب رنگ و طرح رومیزی، ظروف غذاخوری و سایر لوازم جانبی، بر کلیت فضا تأثیرگذار است.

نکات کلیدی برای ایجاد یک فضای ناهارخوری مجلل:

  • هماهنگی با سبک کلی خانه: فضای ناهارخوری باید با سایر بخش‌های خانه هماهنگی داشته باشد.
  • نورپردازی مناسب: نورپردازی مناسب، تأثیر زیادی بر زیبایی و گرمای فضا دارد.
  • استفاده از رنگ‌های خنثی: رنگ‌های خنثی مانند سفید، کرم و خاکستری، به عنوان پس‌زمینه مناسبی برای سایر عناصر دکوراسیون عمل می‌کنند.
  • اضافه کردن عناصر طبیعی: استفاده از گیاهان طبیعی یا گل‌های تازه، به فضا طراوت و زندگی می‌بخشد.
  • توجه به جزئیات: جزئیاتی مانند دستگیره‌های کابینت، لوستر و رومیزی، می‌توانند تأثیر زیادی بر زیبایی فضا داشته باشند.
نظرات
پربازدیدترین خبرها