اشتباهاتی که اتاق نشیمن کوچک شما را کوچکتر نشان می‌دهد!

اجازه ندهید اتاق نشیمن کوچک شما استایل خانه‌تان را به هم بریزد!

شناسه خبر: ۴۲۰۶۸۵
اشتباهاتی که اتاق نشیمن کوچک شما را کوچکتر نشان می‌دهد!

راهنماتو-  به این دلیل که اتاق نشیمن شما کوچک است نباید چشمتان را به روی چیدمان‌های لوکس و استایل‌های منحصر به فرد ببندید؛ فقط کافی است اشتباهات رایج را تکرار نکنید.

به گزارش راهنماتو، با کمی خلاقیت، ترفندهای هوشمندانه در دکوراسیون و انتخاب هوشمندانه مبلمان، می توانید سبک طراحی داخلی دلخواه خود را به صورت کامل در اتاق نشیمن اجرا کنید. باور کنید یا نه، الگوهای منحصربه‌فرد، دیوارهای برجسته چشم‌نواز و اکسسوری‌هایی که حس و حال خاصی به فضا می‌بخشند همچنان قابل استفاده هستند - تا زمانی که چیدمان را به شکلی اصولی انجام دهید. در ادامه این مطلب از راهنماتو چند روش کلیدی به شما آموزش می‌دهیم که توسط طراحان بزرگ تایید شده است.

مبل‌ها را به دیوار نچسبانید

kristin-keyes-interiors-103-nativehouse-photo-amy-lamb-67080b372808a_11zon

اگرچه در اولین نگاه ممکن است این تصمیم را بگیرید که مبلمان را تا جایی که می‌شود به دیوار نزدیک کنید تا فضای بیشتری در وسط اتاق به وجود آید، اما طراحان توصیه می‌کنند که این کار را نکنید. بهتر است مبلمان را کمی دورتر از دیوارها قرار دهید تا ظاهری بازتر ایجاد کنید. شما با این کار در واقع مسیر جریان نور را باز می‌گذارید.

در حالی که نزدیک کردن کاناپه به دیوار می تواند فضای شما را تنگ به نظر برساند، ضمنا اگر بیش از حد به هم بچسبند انگار فضای ارتباطی قطع شده و هیچ راهی برای عبور و مرور وجود ندارد. این بار این روش را امتحان کنید و مبلمان را کمی دورتر از کنج خانه و لبه‌های اتاق قرار دهید.

از فضای عمودی غافل نشوید

ghk070123homeminifeature-007-66febd02b1b58_11zon

وقتی خانه شما مساحت زیادی نداشته باشد، یعنی کف اتاق نشیمن فضای کمی دارد، در این شرایط ممکن است فکر کنید اضافه کردن لوازم و اکسسوری‌ها غیر ممکن است. با این حال، راه حل ممکن است به سادگی کج کردن سرتان باشد. "به دیوار از پایین به بالا نگاه کنید!" نصب قفسه‌ها درست از نقطه زیر سقف باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. وقتی به دیوار به صورت عمودی نگاه می‌کنید، در را برای دکوراسیون و فضای ذخیره‌سازی بیشتر باز می‌کنید. درواقع کنسول‌ها و قفسه‌های دیواری، کف اتاق نشیمن را خالی می‌گذارند و در نتیجه خانه فضا بزرگتر به نظر می‌رسد. در یان میان بهتر است از آینه‌ها برای بزرگ‌تر کردن فضا و تمرکز بر روی خطوط عمودی استفاده کنید - اگر فرصت اضافه کردن پانل‌های پارچه‌ای را دارید، این کار را انجام دهید.

از رنگ‌های برجسته و الگوهای شلوغ دوری نکنید!

img-3787-6707fc1668565_11zon

ممکن است شنیده باشید که اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید بهتر است از رنگ های تیره دوری کنید. در حالی که گزینه مطمئن‌تر قرار دادن رنگ‌های تیره و روشن در کنار یکدیگر است. درواقع هر دو رنگ تیره و روشن می‌توانند به خانه شما فضایی دلربا ببخشند، البته اگر آنها را با دکوراسیون مناسب متعادل کنید.

بنابراین اگر خود را یک ماکسیمالیست می‌دانید، از درخشش آن نترسید! به دنبال دکوراسیونی بروید که زیبایی خانه شما را تکمیل کند، چه به معنای انتخاب رنگ تیره‌تر برای دیوارها باشد، چه انتخاب فرش‌های طرح‌دار یا تزئینات پیچیده مبلمان با رنگ روشن.

از مبلمان بزرگ بگریزید!

psallisongarrison-allitospaces-jamesfurman-09-allison-garrison-6707e6a62ed56_11zon

فرض کنید به باغ وحش رفته‌اید و حس کرده‌اید که فیل‌ها واقعا موجودات نازنینی هستند، پس بهتر است یکی از آن‌ها را در خانه داشته باشم. اما این یک اشتباه رایج است، هم فیل خواهد مرد، هم خودتان برای نفس کشیدن هم جا ندارید. مبلمان بسیار بزرگ مثل کاناپه‌های راحتی که در بازار شما را گول می‌زنند درست مثل یک فیل وسط اتاق عمل می‌کنند. پس به هنگام خریدن مبلمان تعادل را فراموش نکنید و بیشتر به سراغ مبلمان ظریف و کوچک بروید.

از قطعات برجسته دوری نکنید!

silostudiosdesign-gabrielaeisenhart-3324peachtreest-realm-1212-030923-mmp-1081-1-6706b787821d9_11zon

چون اتاق نشیمن کوچکی دارید هر وسیله برجسته و خاصی که می‌بینید از آن چشم می‌پوشید چون حس می‌کنید خانه‌تان را کوچک‌تر از چیزی که هست می‌کند. این در حالی است که برخی از قطعات یا لوازم تزئینی وقتی به اتاق نشیمن شما قدم بگذارند نه تنها آن را کوچک نمی‌کنند بلکه به فضای خانه شما روحیه می‌بخشند. به عنوان مثال یک گلدان با گیاهان آپارتمانی خاص یا یک تابلو با رنگ‌های برجسته که بر روی یک دیوار خالی قرار داده‌اید.

به یک منبع روشنایی تکیه نکنید!

sarah-tract-williamsburg-047-hdr-1-6706b72558f2b_11zon

بیایید با آن روبرو شویم: نورپردازی سقفی همیشه ایده آل ترین انتخاب نیست. خوشبختانه، بسیاری از لامپ‌های باریک و وسایل روشنایی دیواری وجود دارند که هر فضا را روشن‌تر می‌کنند و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. این وسایل یک راه عالی برای صرفه‌جویی در فضای کف هستند (به جای استفاده از آباژور) و از آینه‌ها می‌توان برای بازتاب نور طبیعی استفاده کرد که باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد.

نظرات
پربازدیدترین خبرها