بهترین گوشی ۱۵ میلیونی بازار؛ گلکسی A۳۵، پوکو M۶ پرو یا ردمی نوت ۱۳ پرو؟

تکلیف بهترین گوشی ۱۵ میلیونی چیست؟ گلکسی A۳۵، پوکو M۶ پرو یا ردمی نوت ۱۳ پرو؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

شناسه خبر: ۴۱۶۶۲۸
بهترین گوشی 15 میلیونی بازار؛ گلکسی A35، پوکو M6 پرو یا ردمی نوت 13 پرو؟

راهنماتو- با توجه به نوسانات بازار و افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند، امروزه برای خرید یک گوشی با امکانات مناسب، باید بودجه قابل توجهی را در نظر گرفت. با بودجه 15 میلیون تومان، عموماً می‌توان به دنبال یک گوشی میان‌رده با مشخصات متوسط تا خوب بود. البته، با توجه به تنوع بالای گوشی‌ها در بازار، انتخاب بهترین گزینه کمی دشوار به نظر می‌رسد.

به گزارش راهنماتو، در حال حاضر، با بودجه 15 میلیون تومان، حدود 7 تا 8 گزینه مناسب در بازار ایران وجود دارد. اما نگران نباشید، ما در این مقاله از راهنماتو به بررسی دقیق این گزینه‌ها پرداخته‌ایم و بهترین‌های آن‌ها را برای شما انتخاب کرده‌ایم. پس اگر به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده با ارزش خرید بالا هستید، این مقاله را از دست ندهید.

گلکسی A35، پوکو M6 پرو یا ردمی نوت 13 پرو؛ مشخصات

برای انتخاب بهترین گزینه بین این سه مورد باید مشخصات هر یک را به صورت جداگانه بررسی کنیم:

گلکسی

گوشی گلکسی A35 سامسونگ 11  مارس 2024  معرفی شد. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.6 اینچی سوپر امولد با نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. گلکسی A35 دارای ۳ دوربین پشت ۵۰، ۸ و ۵ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن ۱۳ مگاپیکسلی است. مدل تراشه این گوشی

Samsung Exynos 1380 و ۸ هسته‌ای است و حافظه داخلی آن از ۱۲۸ و ۲۵۶ متغیر است که بر قیمت آن نیز تاثیر می‌گذارد. رم آن نیز ۶ و ۸ گیگابایتی است. در مورد باتری این گوشی نیز باید به ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت  توان پشتیبانی شارژ ۲۵ واتی اشاره کنیم.

مشخصات گلکسی A35 سامسونگ

 

تراشه

اگزینوس 1380

پردازنده گرافیکی

Mali-G68 MP5

دوربین اصلی

50 مگاپیکسل دوربین اصلی

8 مگاپیکسل دوربین اولتراواید

5 مگاپیکسل دوربین ماکرو

دوربین سلفی

13 مگاپیکسل

سیستم عامل

اندروید 14 – رابط کاربری One UI 6.1

حافظه داخلی

256 گیگابایت

رم

8 گیگابایت

امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه

دارد

باتری

5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 25 وات

پوکو

گوشی پوکو M6 شیائومی در 11 ژانویه 2024 معرفی شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد و نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز است. گوشی پوکو M6 دارای ۳ دوربین واید/استاندارد ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراوید ۸ مکاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن ۱۶ مگاپیکسل است. مدل تراشه این گوشی نیز MediaTek Helio G99 Ultra ۸ هسته‌ای است و ترکیب حافظه داخلی و رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت / 12 گیگابایت رم است که بر قیمت نهایی آن تاثیر می‌گذارد. در مورد باتری این گوشی باید به ظرفیت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت و حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 67 وات اشاره کنیم.

مشخصات پوکو M6 پرو 4G

تراشه

مدیاتک هلیو G99 اولترا

تعداد سیم‌کارت

دو

کیفیت دوربین

دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی

دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی

دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی

سیستم عامل

MIUI 14 بر مبنای اندروید 13

حافظه داخلی

512 گیگابایت

رم

8 گیگابایت

باتری

5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ سریع 67 واتی

ردمی نوت

گوشی ردمی نوت 13 پرو شیائومی کمی قبل‌تر از دو گوشی قبلی و در 21 سپتامبر 2023 معرفی شده است. این گوشی دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد و نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتز است. گوشی ردمی نوت 13 پرو شیائومی دارای ۳ دوربین ۲۰۰، ۸ و ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی است. مدل تراشه این گوشی نیز Qualcomm SM7435-AB Snapdragon 7s Gen 2 بوده و ۸ هسته‌ای است که نشان می‌دهد کمترین میزان هنگی را خواهد داشت. حافظه داخلی و رم این مدل گوشی نیز 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم تا 512 گیگابایت / 16 گیگابایت رم متغیر است. یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های این گوشی باتری 5100 میلی‌آمپر ساعت ان و حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده 67  واتی آن است که مورد توجه مخاطبانش قرار گرفته.

مشخصات ردمی نوت 13 پرو 4G

 

تراشه

مدیاتک هلیو G99 اولترا

پردازنده گرافیکی

Mali-G57

دوربین اصلی

200 مگاپیکسل دوربین اصلی

8 مگاپیکسل دوربین اولتراواید

2 مگاپیکسل دوربین ماکرو

دوربین سلفی

16 مگاپیکسل

سیستم عامل

MIUI 14 بر پایه اندروید 13

حافظه داخلی

512 گیگابایت

رم

12 گیگابایت

امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه

ندارد

باتری

5000 میلی‌آمپر ساعت، شارژ 67 وات

 

گلکسی A35، پوکو M6 پرو یا ردمی نوت 13 پرو؛ کدام یک ارزش خریدن دارد؟

همانطور که اشاره شد ترجیح یکی از این سه گوشی به نوع استفاده کاربر مربوط می شود و ما در اینجا به مقایسه برخی مشخصات مهم این سه خواهیم پرداخت تا شرایط انتخاب ساده تری را برای شما فراهم کنیم.

 

صفحه نمایش: با صفحه نمایش این سه گوشی شروع می‌کنیم. دو گوشی شیائومی؛ یعنی ردمی نوت ۱۳ و پوکو M6 با صفحه نمایش 6.67 اینچی اندازه بزرگتری نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی A35 دارد. با این وجود نرخ به روزرسانی هر سه ۱۲۰ هرتز است. در این میان معمولاً گوشی‌های سامسونگ از صفحه نمایش‌های سوپر آمولد با کیفیت رنگ خوب و کنتراست بالا استفاده می‌کنند. همچنین، انتظار می‌رود نرخ رفرش این گوشی در سطح خوبی باشد. در حالی که دو گوشی از برند شیائومی آمولد هستند.با این وجود می‌توان به روشنایی خوب گوشی‌های شیائومی هم اشاره کنیم که در روشنایی روز عملکرد بهتری دارند. بنابراین این سه گوشی از نظر کیفیت صفحه نمایش در رقابتی تنگاتنگ هستند.

باتری و سرعت شارژ:  دو گوشی گلکسی A35 و پوکو M6 از باتری 5000 میلی آمپر بر ساعت بهره می‌گیرند، اما باتری گوشی ردمی نوت ۱۳ باتری 5100 میلی آمپری دارد. در این میان شارژرهای دو گوشی ردمی نوت ۱۳ و پوکو M6 67  واتی هستند در حالی که شارژر گلکسی A35 25  واتی است. این نوع شارژرها سرعت و زمان شارژ شدن گوشی میان رده از برند سامسونگ و دو گوشی شیائومی را متفاوت کرده‌اند. به عنوان مثال شارژر ردمی نوت ۱۳ در ۴۴ دقیقه شارژ گوشی را به ۱۰۰ می‌رساند. اما، گوشی گلکسی A35 برای تکمیل شارژ خود به یک ساعت و نیم زمان نیاز دارد که در مقایسه با دو گوشی شیائومی از عملکرد خوبی برخوردار نیست. اگر سریع شارژ کردن گوشی برای شما اولیت دارد دو برند شیائومی گزینه مناسبی هستند اما اگر دوام باتری برای شما مهمتر است گوشی سامسونگ عملکرد بهتری به شما خواهد داد.

دوربین‌ها: در مقایسه دوربین سه گوشی گلکسی A35، پوکو M6 پرو یا ردمی نوت 13 پرو باید به جزئیات بیشتری دقت کنیم. اگرچه ممکن است کیفیت ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی ردمی نوت ۱۳ کمی گول زننده باشد، اما در مقایسه با دو رقیب خود لرزشگیر نداشته و موجب تاری تصاویر خواهد شد. با این وجود وقتی کیفیت دوربین دو گوشی پوکو M6 و گلکسی A35 را مقایسه می‌کنیم، کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی پوکو در مقایسه با ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ ما را بیشتر جذب خواهد کرد. پس برای کسانی که دوربین در اولویت آنهاست پوکو M6 و گلکسی A35 گزینه بهتری خواهند بود اما در بین این دو علی رغم رنگ های شارپ تر پوکو باید گفت که تفاوت چندان معنا دار نیست. در اینجا سلیقه شما ممکن است تصمیم درست تری اتخاذ کند.

عملکرد: در مقایسه عملکرد این سه گوشی از نظر سخت افزاری و برای هندل کردن بازی‌های سنگین، Snapdragon  نسل 7 در رده اول قرار گرفته که مربوط به ردمی نوت 13 می‌شود. در این میان تراشه Exynos 1380 که مربوط به گلکسی A35 است در رده دوم و تراشه Helio G99 Ultra که مربوط به گوشی پوکو M6 می‌شود در رده سوم قرار می‌گیرد. پس اگر اهل گیم هستید ردمی نوت 13 یک انتخاب خوب برای شماست.

جمع بندی

با توجه به بررسی‌های مختلف از نظر سخت افزاری و عملکرد باتری به این نتیجه می‌رسیم که برای افراد علاقمند به بازی، گوشی ردمی نوت 13 می‌تواند انتخاب مناسب تری باشد. در این میان پوکو را هم نباید دست کم گرفت زیرا این برند همیشه گوشی هایی را روانه بازار کرده که در عملکرد گیم خوب هستند.

اگر جزو افرادی هستید که به عکاسی و تولید محتوا علاقمند هستید و دوربین بیش از هر چیز برای شما اهمیت دارد گوشی های گلکسی A35 و پوکو M6 پرو گزینه مناسب تری هستند. پوکو علی رغم دوربین 64 مگاپیکسلی خود و تصاویر شارپ تر باز مزیتی بر دوربین 50 مگاپیکسلی گلکسی A35 ندارد و به نظر میرسد کاربر این دو گوشی تفاوت چندانی در کیفیت عکس ها و ویدئوها متوجه نخواهند شد.

در نهایت اگر هم گیمر هستید و هم علامند به عکاسی، پوکو M6 پرو انتخاب ارزشمندی خواهد بود اما اگر تنها به گیم اهمیت می دهید ردمی نوت 13 پرو بهترین انتخاب است.

اما اگر یک پکیج کامل در همه زمینه ها میخواهید یعنی هم عملکرد قابل قبول، هم عکاسی و هم کیفیت رابط کاربری گلکسی A35 گزینه منطقی تری است. در واقع گوشی گلکسی A35 برای کاربران عادی که هم گاهی گیم بازی می کنند، هم اهل عکاسی هستند و هم انتظار یک گوشی سریع و به روز را دارند بهترین خرید خواهد بود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها