بهترین گوشی ۲۰ میلیونی بازار برای عکاسی و تولید محتوا (پاییز ۱۴۰۳)

تولید محتوا با گوشی های هوشمند روز به روز در حال گسترش است اما خرید گوشی هایی با دوربین های قدرتمند در این میان یک چالش بزرگ محسوب می شود زیرا برای چنین گوشیی هایی حداقل باید ۴۰ میلیون تومان پرداخت کنید. در این مطلب ما قصد داریم یک گوشی کاملا مناسب با رنج قیمتی ۲۰ میلیون را به شما معرفی کنیم که انتظارات شما برای عکاسی و تولید محتوا را به طور کامل براورده می کند.

شناسه خبر: ۴۱۸۳۷۰
بهترین گوشی 20 میلیونی بازار برای عکاسی و تولید محتوا (پاییز 1403)

راهنماتو- اگر شما هم جزو کسانی هستید که علاقه زیادی به عکاسی یا تولید محتوا با گوشی دارید، حتما می دانید که برای خرید گوشی هایی با دوربین های قدرتمند حداقل نیازمند 40 میلیون تومان بودجه هستید. در واقع چالش اصلی برای تولید کنندگان محتوا با گوشی، قیمت بالای مدل هایی است که کیفیت بالایی را به کاربران ارائه می دهند.

با وجود این، نباید تصور کرد که فقط گوشی های گران قیمت هستند که می توانند به ما عکس ها و محتواهای مطلوب ارائه دهند. گشت و گذاری در صفحات اجتماعی نشان می دهد برخی از محتواهای بسیار جذاب و خیره کننده برخلاف تصور نه با گوشی های مدل جدید آیفون بلکه با گوشی هایی تولید شده است که به اصطلاح فنی میان رده محسوب می شوند. 

البته انتخاب یک مدل گوشی میان رده با بهترین دوربین برای عکاسی و تولید محتوا، کمی چالش‌برانگیز است، چون این حوزه به سرعت در حال تغییر است و مدل‌های جدید با قابلیت‌های بهتر به طور مداوم روانه بازار می‌شوند. با این همه، با توجه به اطلاعات فعلی، امروز قصد داریم بهترین گوشی میان رده (رنج قیمت 20 میلیون تومان) برای عکاسی و تولید محتوا را به شما معرفی کنیم.

عوامل مهم در انتخاب بهترین گوشی میان رده برای عکاسی و تولید محتوا:

  • سنسور دوربین: اندازه و کیفیت سنسور دوربین، تاثیر مستقیمی بر کیفیت عکس‌ها دارد.
  • لنزها: وجود لنزهای مختلف مانند اولترا واید، ماکرو و تله فوتو، به شما امکان می‌دهد تا عکس‌های متنوع‌تری بگیرید.
  • ثبات تصویر: قابلیت لرزشگیر اپتیکال (OIS) و دیجیتال (EIS) برای گرفتن عکس‌های شارپ در شرایط نوری کم و حین حرکت بسیار مهم است.
  • نرم‌افزار دوربین: الگوریتم‌های پردازش تصویر و حالت‌های مختلف عکاسی، می‌توانند به بهبود کیفیت عکس‌ها کمک کنند.
  • قیمت: گوشی‌های میان رده باید تعادلی بین قیمت و کیفیت داشته باشند.

پیشنهاد ما: گلکسی A55 سامسونگ؛ بهترین میان رده برای عکاسی و تولید محتوا

گلکسی A55 سامسونگ در مارس سال 2024 معرفی شد و جدیدترین گوشی میان رده این برند مشهور کره ای در سال 1403 شمسی محسوب میشه. این گوشی به مانند همه میان رده های سامسونگ از طراحی سنتی با آرایش دوربین های سه گانه در پشت بهره میبره و از این لحاظ تغییر چندانی نسبت به نسخه قبلی خودش نداره. 

galaxy-a55-1600-1024x576

مشخصات گلکسی A55 سامسونگ: قیمت حدود 20 میلیون تومان

گلکسی A55 سامسونگ از یک صفحه نمایش 6.6 اینچی سوپرامولد با نرخ به روز رسانی تصویر 120 هرتز بهره می بره. روشنایی تا 1000 نیت این صفحه نمایش به شما امکان میده به راحتی در نور خورشید از اون استفاده کنید. 

این گوشی از تراشه قدتمند اگزینوس 1480 قدرت میگیره که با 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی و 8 گیگابایت رم پشتیبانی میشه. پس برای ذخیره سازی عکس ها و فیلم و همچنین نصب برنامه های ادیت کمتر با مشکل فضا مواجه خواهید شد. سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری ONE UI 6 هم تجربه سریع و راحتی رو در اختیار شما قرار میدن بعلاوه اینکه شما نسخه های اپدیت بیشتری رو هم در ادامه دریافت خواهید کرد.

دوربین ها سه گانه پشتی این گوشی شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی به همراه دو لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی است. این سیستم سه گانه رو هم یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی پشتیبانی میکنه. درمورد دوربین ها در ادامه بیشتر حرف خواهیم زد.

در نهایت شما یک باتری 5000 میلی آمپرساعتی با یک شارژر سریع 25 واتی خواهید داشت. تجربه نشون داده گوشی های میان رده سامسونگ در زمینه دوام باتری عملکرد بسیار بهتری از رقیبان خودشون دارن.

چرا گلکسی A55 سامسونگ بهترین میان رده برای عکاسی و تولید محتوا است؟

برای پاسخ به این پرسش اول نگاهی بندازیم به مشخصات دوربین این گوشی؛ 

همونطور که اشاره کردیم گلکسی A55 سه دوربین در قسمت پشتی با سنسورهای ۵۰+۱۲+۵ مگاپیکسل داره.  

دوربین اصلی با سنسور عریض ۵۰ مگاپیکسل f/۱.۸, ۱.۰µm به همراه OIS است. 

دوربین دوم از نوع فوق عریض ۱۲ مگاپیکسل f/۲.۲, ۱۲۳˚ (ultrawide), ۱.۱۲µm

و دوربین سوم از نوع ماکرو ۵ مگاپیکسل f/۲.۴, (macro) 

این سیستم دوربین پشتی از  قابلیت‌های پانوراما و  HDR پشتیبانی میکنه و  فیلم برداری با وضوح و نرخ فریم ۴K@۳۰fps, ۱۰۸۰p@۳۰/۶۰fps رو در اختیار شما قرار میده. 

دوربین سلفی این گوشی هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی عریض f/۲.۲, ۲۶mm ۱/۲., ۰.۸µm هست که اون هم  فیلم‌برداری با وضوح و نرخ فریم ۴K@۳۰fps, ۱۰۸۰p@۳۰/۶۰fps در اختیار شما قرار میده. 

1e9fa7fe3c48ca03f234948dd408526cc79e307c_1710578285

اما این عددها یعنی چی بخصوص که ما شاید برای بعضی گوشی های دیگه رقیب حتی عددهای بالاتری ببینیم؟ 

1. دوربین اصلی

اول اینکه دوربین اصلی به یه سنسور 50 مگاپیکسلی واید با لرزشگیر اپتیکال OIS مجهز شده که میتونه عکس های جذاب و سر زنده ای رو تو شرایط نوری مناسب براتون ثبت کنه. عکس هایی که با دوربین اصلی A55 گرفته میشه رنگ های زنده و نزدیک به واقعیت در کنار جزئیات خیلی خوب و روشنایی خوب دارن.

کنتراست رنگی خوب که در کنار پردازش تصویری هوشمند خوب این گوشی در رنگ ها ایجاد میشه یه جاهایی واقعا شما رو به وجد میاره. وجود پیکسل های بزرگتر در دوربین اصلی هم باعث میشه تجربه عکاسی در نور کم با A55 به عنوان یه میان رده رضایت بخش باشه. عکس هایی که تو محیط های کم نور مثلا شب در خیابان گرفته میشه نویز کنترل شده تری دارن و جزئیات خوبی رو توی عکس ها میتونید ببینید.

در واقع لرزشگیر اپتیکال سامسونگ یک مزیت فوق العاده بالا نسب به رقبای خودش داره چون قطعا به شما کیفیت عکس های بهتری میده.

دومین مزیت دوربین اصلی این گوشی عریض بودن اون هست که باعث میشه ورود نور به لنز گوشی بیشتر باشه و درنتیجه عکس هایی با وضوح بیشتری رو به ثبت برسونه.

2. دوربین سلفی

دومین مزیت دوربین سلفی گلکسی A55 هست که فوق العاده عمل میکنه. عکس های دوربین سلفی از لحاظ کیفیت به دوربین اصلی میرسه و خروجی ها کیفیت خیلی خوب، جزئیات و شارپنس بالا، رنگ های طبیعی و روشنایی کافی دارن.

3. کیفیت فیلمبرداری

تو بخش فیلمبرداری، دوربین اصلی A55 میتونه حداکثر با کیفیت 4K با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه. خروجی ویدئوهایی که با دوربین A55 ثبت میکنین، خوبه. لرزشگیر اپتیکال در کنار موتور پردازش تصویر سامسونگ کارشون رو تو کاهش نویز و لرزش در ویدئوها به خوبی انجام میدن و یه خروجی معقول و خوب از ویدئوها خواهید داشت. قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن (Slow-motion) با کیفیت 740 با 480 فریم بر ثانیه هم وجود داره. دوربین سلفی هم میتونه 4K با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنه و کیفیت ویدئوهاش خیلی خوبه.

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها