سنگنو، قطعه‌ای از بهشت مازندران

&#۳۴;سنگنو&#۳۴; روستایی ییلاقی در استان مازندران است که با منظره و چشم انداز شگفت انگیز خود سالانه میزبان گردشگران زیادی است.

شناسه خبر: ۳۸۸۷۰۷
سنگنو، قطعه‌ای از بهشت مازندران

ایسنا نوشت: "سنگنو" روستایی ییلاقی در استان مازندران است که با منظره و چشم انداز شگفت انگیز خود سالانه میزبان گردشگران زیادی است.

روستای سنگنو تا شهر رویان حدود ۵۵ کیلومتر فاصله دارد و در شهرستان نور، بخش مرکزی و دهستان میان بند استان مازندران واقع است.

1

وضع طبیعی روستای سنگنو به صورت کوهستانی، دره‌ای یا تپه‌ای بوده و راه زمینی این روستا جاده خاکی است.

1

سنگنو دارای ۳۰ خانه کاهگلی و سنگچین قدیمی است که وجود این خانه‌ها هرساله گردشگران زیادی را راهی این روستای ییلاقی می‌کند.

1

در گذشته‌های دور وجود یک چشمه به نام "گبرچال" در این روستا باعث شد که آب آن به سمت داخل این روستا که هفت حوضچه داشت، هدایت شود و به دلیل اینکه در گذشته حوضچه "نو" نام داشت، این روستا را به عنوان "سنگ نو" یا همان (سنگنو) نام گذاری کردند.

1

روستای سنگنو در حال حاضر ۴۵۰ خانه دارد که افراد ۲۰ خانه در این روستا در فصل زمستان هم به صورت مداوم زندگی می‌کنند.

1

سنگنو در شمال «پس‌پرس» واقع شده است و یک راه خاکی باریک این دو روستا را پس از مسیری ۲ الی ۳ کیلومتری به هم وصل می‌کند.

1

"لردن" و " لارآو" دو منطقه و چشمه این روستا هستند که به عنوان یک جاذبه گردشگری سالانه میزبان گردشگران زیادی است.

1

قدمت روستای سنگنو به ۱۳۰۰ سال می‌رسد و در گذشته مردم این روستا به کشت گندم،‌ جو، کشاورزی و دامداری مشغول بودند و در حال حاضر هم به این فعالیت‌ها ادامه می‌دهند.

مسیب دیوسالار عضو شورای اسلامی روستای سنگنو در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در ماه‌های محرم و رمضان با همکاری هیئت امنای مسجد و اعضای شورای اسلامی روستا در مسجد سنگنو مراسم عزاداری و تعزیه خوانی برگزار می‌شود.

1

وی افزود: در روز دهم محرم اهالی این روستا به صورت دسته‌روی در یک مسیر سه کیلومتری به امامزاده‌ی روستای «پس پرس» می‌روند تا عشق خود را نسبت به سیدالشهدا نشان دهند.

1

عضو شورای روستای سنگنو اظهار کرد: هرساله جشن تیرماه سیزده شو با همکاری اعضای شورای این روستا و هنرمندان بومی در سنگنو برگزار می‌شود.

دیوسالار از اداره چند ساختمان گردشگری توسط یکی از اهالی این روستا جهت اسکان مسافران و گردشگران خبرداد.

1

سنگنو، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان نور در استان مازندران واقع شده است که این روستا در دهستان میان‌بند قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۶۴ نفر بوده‌ است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها