معرفی خنک‌ترین جاذبه‌های طبیعی مشهد؛ تابستان در ییلاق‌های خراسان رضوی!

در تابستان هم می‌شود به مشهد سفر کرد و احساس خنکی داشت. کافیست به جاهای خنک دیدنی این شهر تاریخی و مذهبی سر بزنید تا از جذابیت‌های این مناطق شگفت‌زده بشوید!

شناسه خبر: ۴۱۱۱۹۸
معرفی خنک‌ترین جاذبه‌های طبیعی مشهد؛ تابستان در ییلاق‌های خراسان رضوی!

راهنماتو- آن‌ها که تجربه‌ی سفر به مشهد را دارند، می‌دانند که آب‌وهوای این شهر به دلیل خشک بودن، در تابستان خیلی گرم است و در زمستان خیلی سرد؛ اما مسافران کمی هستند که بدانند این شهر زیارتی، جاذبه‌هایی دارد که می‌توان در فصل گرما هم از آن‌ها لذت برد. در این مطلب شما را با این نقاط دیدنی و خنک آشنا می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

به گزارش راهنماتو، بیشینه دمای هوای مشهد در تابستان به 43 درجه بالای صفر می‌رسد و به همین دلیل، بسیاری از ما فکر می‌کنیم که در این شهر به خاطر گرمای هوا نمی‌توانیم بیرون برویم و اوقات خوبی را سپری کنیم اما در این مطلب از راهنماتو خواهید دید که این فکر کاملا اشتباه است!

 

بند گلستان، مکانی برای استراحت

بند گلستان

آبی که در پشت بند یا سد گلستان جمع‌ می‌شود، از کوه‌های بینالود سرچشمه می‌گیرد. این سد، با قدمتی 500 ساله در غرب شهر مشهد واقع شده و اگر آب به اندازه کافی در پشت سد باشد (اتفاقی که معمولا در بهار می‌افتد) می‌توان در آن قایق‌سواری کرد.

همچنین در این منطقه امکانات رفاهی مناسبی هم برای گردشگران تدارک دیده شده که علاوه‌بر جاذبه‌ی طبیعی، امکان استراحت و لذت بردن از یک تعطیلات آرام را هم فراهم می‌کند.

برای رفتن به بند گلستان، باید به سمت غرب مشهد و انتهای بزرگراه وکیل‌آباد بروید. این بند در ابتدای جاده‌ی طرقبه واقع شده و از مرکز شهر مشهد حدود 30 دقیقه با ماشین فاصله دارد.

 

عنبران، روستای پلکانی!

روستای عنبران3

روستای عنبران با خانه‌های چوبی و سنگی‌اش، یکی از زیباترین روستاهای خراسان به حساب می‌آید. در این منطقه‌ی ییلاقی می‌توانید به انواع رستوران‌ها و کافه‌ها سر بزنید و کباب‌های تازه یا میوه‌های فوق‌العاده‌ی آن را امتحان کنید. تنوع میوه‎‌ها در روستای عنبران، از گوجه‌سبز گرفته تا آلو بخارا و انگور، همگی شما را راضی نگه می‌دارد.

درختان میوه که با روستا درهم آمیخته‌اند، به جذابیت‌های این منطقه اضافه می‌کنند تا درحالی که از خنکی هوا لذت می‌برید، زیبایی طبیعت را هم ببینید. همچنین، مسیرهای جذاب این روستا که با درختان احاطه شده، یک انتخاب عالی برای پیاده‌روی است.

برای دسترسی به روستای پلکانی عنبران، باید به 26 کیلومتری غرب شهر مشهد رفته و از طرقبه هم همچنان یک کیلومتر به راه ادامه بدهید.

 

روستای زشک، نگینی در دامن بینالود

روستای-زشک-1

این منطقه که به روستای چشمه‌های جوشان هم معروف است، آب‌وهوای بی‌نظیری دارد و تا چشم کار می‌کند در آن می‌توان درختان میوه را دید؛ گردو، گیلاس، سیب، هلو و زردآلو، آلو و گلابی، همه از محصولات باغ‌های این روستا هستند.

جایی به این زیبایی و خوش‌آب‌وهوایی، حتما پر از رستوران‌های روباز و جذاب هم هست که می‌توان در آن‌ها نشست و از طعم خوب غذا لذت برد.

برای دسترسی به روستای زشک باید از مشهد به سمت شاندیز در غرب این شهر حرکت کنید و از آنجا همین مسیر را تا رسیدن به این منطقه ادامه بدهید. فاصله زشک تا مشهد حدود 20 کیلومتر است.

 

روستای ییلاقی جاغرق

روستای ییلاقی جاغرق

آنچه این روستا را از تمام نواحی اطراف متمایز می‌کند، درخت چنار کهنسالی است که 700 سال عمر و 2 متر قطر دارد! روستای جاغرق پر است از جاهای دیدنی که از جمله‌ی آن‌های می‌توانیم به غار قنبرکوه، عمارت سفیر انگلستان و قبرستان تاریخی این منطقه اشاره کنیم که زمان ایجاد آن به دوره‌ قاجار برمی‌گردد.

برای دسترسی به روستای ییلاقی جاغرق، لازم است تا به 21 کیلومتری غرب شهر مشهد و هفت کیلومتری جنوب غربی طرقبه بروید. برای طی کردن این مسیر حدود 20 دقیقه زمان لازم دارید.

 

نظرات
پربازدیدترین خبرها