فرار از کویر به بهشت: خنک‌ترین ییلاق‌های اطراف یزد در فصل تابستان

از جنجالی ترین چشمه در ایران تا خنک ترین باغ کویری ایران؛ در این مطلب با ییلاق های خنک اطراف یزد آشنا می شوید.

شناسه خبر: ۴۱۱۲۱۸
فرار از کویر به بهشت: خنک‌ترین ییلاق‌های اطراف یزد در فصل تابستان

راهنماتو- اگر در دورهمی‌های دوستانه کسی بگوید مقصر کویر است، باقی می‌گویند پس می‌رویم به سوی یزد. چراکه زیباترین منظره‌های کویری را در دل خود جای داده! اما در روزهای گرم تابستان چه؟ خنک‌ترین ییلاق‌های یزد و زیباترین آن‌ها کجا هستند؟

به گزارش راهنماتو، اگر بخواهیم خنک‌ترین ییلاق‌های اطراف یزد را معرفی کنیم، درواقع داریم زیباترین مقاصد و جاذبه‌های گردشگری یزد را معرفی می‌کنیم. از روستاهای زیبا گرفته تا باغ‌هایی که برای ما مسافرها محلی برای اقامت تدارک دیده‌اند در یزد منتظر ما هستند که راهنماتو در این مطلب به شما معرفی می‌کند.

ییلاق ده بالا

ده بالا

ده بالا، روستایی خوش آب و هوا و سرسبز در شهرستان تفت و در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غربی این شهر قرار دارد. این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود و وجود رودخانه دائمی، یکی از خنک‌ترین و زیباترین ییلاق‌های یزد محسوب می‌شود و هر ساله در فصل تابستان میزبان گردشگران بسیاری است. اما چرا ییلاق ده بالا یک ییلاق مناسب در فصل تابستان است؟ اولین دلیل قرارگیری آن در ارتفاعات و دومین دلیل آن باغستان‌های سرسبزش است که در بر روی خنکی هوا تاثیر فراوانی می‌گذارد.

برای رفتن به ییلاق ده بالا باید به  شهرستان تفت، 30 کیلومتری جنوب غربی تفت، روستای ده بالا بروید.

منطقه دره گاهان

دره گاهان

یکی از زیباترین و خنک‌ترین جاذبه‌های گردشگری یزد که به شدت برای روزهای گرم تابستانی مناسب است، منطقه دره گاهان است. این منطقه را همگی به آبشار دره گاهان می‌شناسند که از دل کوهی صخره‌ای پایین می‌ریزد. دره گاهان به دلیل قرارگیری در ارتفاعات، خوش آب و هواست و در بخش تفت قرار گرفته است. جالب این است که چشمه‌های موجود در بلندی‌های شیرکوه، وقتی جریان می‌یابند، آب این آبشار خروشان و زیبا را تامین می‌کنند. وجود درخت‌های سرسبز، قرارگیری در ارتفاعات و حضور آبشار و رودخانه تمامی دلایلی هستند برای قرار گیری این منطقه در بهترین و خنک‌ترین جاذبه‌ها و ییلاق‌ها در منطقه یزد. فراموش نکنید که این منطقه، جایی مناسب برای کمپ زدن است.

برای رفتن به منطقه دره گاهان باید به ورودی شهرستان تفت بروید.

ییلاق فراشاه

farashah(11)

روستای فراشاه، یکی دیگر از گنجینه‌های پنهان استان یزد است که در فصل تابستان به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل می‌شود. این روستا با طبیعت بکر، آثار تاریخی و آب و هوای خنک خود، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. می‌دانید چرا؟ فراشاه با دره‌های سرسبز، باغ‌های میوه و چشمه‌های آب شیرین، چشم‌اندازی زیبا و دلنشین را به نمایش می‌گذارد، قدمگاه فراشاه، یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی این روستا است که قدمتی طولانی دارد و به عنوان یکی از زیارتگاه‌های مهم منطقه شناخته می‌شود و از همه مهم‌تر به دلیل قرارگیری در ارتفاعات و وجود پوشش گیاهی مناسب، فراشاه از آب و هوایی خنک‌تر نسبت به مناطق اطراف برخوردار است.

برای رفتن به ییلاق فراشاه باید به شهرستان تفت، 8 کیلومتری تفت، روستای فراشاه (اسلامیه) تفت بروید.

ییلاق طرزجان

Tezerjan(25)

بدون شک ارتفاعات شیرکوه از خوش آب و هواترین جاذبه‌های یزد برای فصول گرم سال است. در این میان ییلاق طرزجان حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد. روستای طزرجان، یکی از زیباترین و خنک‌ترین ییلاقات استان یزد است که در دامنه کوه شیرکوه قرار دارد. این روستا با طبیعت بکر، آب و هوای دلپذیر و آثار تاریخی ارزشمندش، هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. درواقع، باغ‌های میوه، چشمه‌های آب شیرین و کوه‌های سرسبز، طزرجان را به بهشتی برای طبیعت‌گردان تبدیل کرده است و امکانات رفاهی در این روستا باعث می‌شود که به طور کامل آرامش داشته باشید.

برای رفتن به ییلاق طرزجان باید به 30 کیلومتری تفت بروید.

باغ پهلوان پور

پهلوان پور

ممکن است در فصل تابستان و در جست و جوی جایی خنک برای سفر، به این فکر کنید که محلی متفاوت برای اقامتتان در نظر بگیرید. دراین میان، باغ پهلوان پور در یزد یک گزینه به شدت مناسب برای شماست. باغ پهلوان‌پور، یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین باغ‌های ایران است که در شهر مهریز، استان یزد واقع شده است. این باغ نه تنها به دلیل زیبایی‌های طبیعی و معماری منحصر به فردش، بلکه به دلیل امکان اقامت در دل طبیعت، به یکی از مقاصد محبوب گردشگران تبدیل شده است. در مقایسه با سایر مناطق یزد، باغ پهلوان‌پور به دلیل وجود درختان سایه‌دار و آب‌نماها، هوای خنک‌تری دارد و اقامت در آن در فصل گرم سال بسیار لذت‌بخش است. ضمنا معماری سنتی و فضای آرام باغ، فرصتی برای فرار از شلوغی شهر و استراحت در دل طبیعت را فراهم می‌کند.

برای رفتن به باغ پهلوان پور باید به شهرستان مهریز، خیابان مطهری بروید.

چشمه و آبشار غربالبیز

4916962

یکی دیگر از متفاوت‌ترین و خنک‌ترین منطقه‌ها در یزد حوالی چشمه و آبشار غربالبیز است که باستان شناسان متوجه شدند اشکانیان هم ردی از خود بر آن جای گذاشته‌اند. نکته مرموز در مورد این چشمه، ماهی‌های کوری هستند که به هنگام جوشیدن چشمه از دل کوه بیرون می‌ریزند و با بی رنگیشان توجه ما را جلب می‌کنند. ضمنا چشمه و آبشار غربالبیز، یکی از زیباترین و خنک‌ترین مناطق استان یزد است که در فصل گرم سال، مقصد بسیاری از گردشگران می‌شود. این منطقه با طبیعت بکر، آب و هوای دلپذیر و امکانات تفریحی متنوع، تجربه سفر فراموش‌نشدنی را برای شما رقم می‌زند.

برای رفتن به چشمه و آبشار غربالبیز باید به 10 کیلومتری مهریز یزد بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها