سفر خنک تابستانی؛ از تنگه‌ها تا آبشارهای زیبا در طبیعت بکر ایلام

از تنگه‌هایی زیبا مثل تنگه رازیانه تا آبشارهایی خروشان مثل آبشار اما در ایلام منتظر ما هستند تا سفری خوش در تابستان داشته باشیم؛ پس این مطلب را بخوانید.

شناسه خبر: ۴۱۱۴۴۳
سفر خنک تابستانی؛ از تنگه‌ها تا آبشارهای زیبا در طبیعت بکر ایلام

راهنماتو- وقتی شهری در آغوش کوه‌ها، دشت‌ها و رودخانه‌ها قرار گرفته باشد، وقتی جنگل‌های زیبا و سرسبز در ارتفاعات قرار گرفته باشند؛ یعنی در منطقه‌ای خوش آب و هوا هستیم که در فصل تابستان همچون بهار می‌ماند. منظورمان ایلام است؛ شهری که سفر به آن را باید جدی گرفت.

به گزارش راهنماتو، اگر بخواهیم در فصل تابستان به جایی متفاوت سفر کنیم که در گرمترین حالت خود، به جرعهای از نسیم خنک مهمانمان می‌کند بهتر است به سراغ منطقه‌ای کوهستانی همچون ایلام برویم. راهنماتو در این مطلب بکرترین و خوش آب و هوا ترین جاذبه‌های طبیعی ایلام را برای سفر تابستانی معرفی می‌کند.

تنگه رازیانه

photo_5911254749406150437_x

تنگه‌ها از یک پدیده زمین شناسی خاص به وجود می‌آیند. کوهی شکافه می‌شود، گاهی رودی از میان آن روان می‌شود و اطراف آن پر می‌شود از سرسبزی. تنگه رازیانه در ایلام یکی از باصفاترین تنگه‌های ایران زمین است که در فصل تابستان با آب و هوای معرکه‌اش از شما پذیرایی می‌کند. نکته این است که در اطراف این تنگه روستاهای خوش آب و هوایی مثل روستای پاکل گراب و چنارباشی وجود دارند که می‌توانند فضای جذابی برای اقامت شما در این سفر تابستانی ایجاد کنند.

برای رفتن به تنگه رازیانه باید به ۴۵ کیلومتری ایلام-دره شهر، نزدیکی روستای چنارباشی بروید.

دریاچه دوقلو سیاه گاو

photo_5911254749406150444_y

در تابستان باید خیلی شانس یارمان باشد که علاوه بر دیدن یک مکان تاریخی چندین هزارساله خنکی خوبی هم اطرافمان را فرا گیرد. رودخانه سیاه گاو مانند یک شمشیر برنده از میان صخره‌ها و دره‌ها رد شده و دو دریاچه را پدیدآورده است که اولی با اختلاف اندکی از دومی قرار گرفته است. این پدیده بی نظیر در شهرستان آبدانان استان ایلام قرار دارد که محل خوبی برای اقامت است.

برای رفتن به دریاچه دو قلو سیاه گاو باید به آبدانان، حدود ۹ کیلومتری آبدانان بروید.

ویژدرون

photo_5911254749406150440_y

ویژ در زبان کردی به معنای عمیق و درون به معنای دره است. یک پدیده زمین شناسی باعث شده تا ما شاهد یک مکان بی‌نظیر در دل طبیعت باشیم. مکانی افسانه‌ای که بدون شک علاوه بر آب و هوای فوق العاده می‌تواند شما را در برابر عظمت خود جادو کند. این اثر هنری در روستا ملکشاهی قرار دارد که محل اقامت شما برای استراحت خواهد بود.

برای رفتن به ویژدرون باید به 20 کیلومتری شهر ایلام، در نزدیکی سد چم گردلان بروید.

تنگه کافرین

photo_5911254749406150436_x

یکی از زیبایی‌های بی مثال زاگرس همین تنگه کافرین است که پشت سد سمیره یا هینی مینی و در منطقه‌ای کوهستانی و در میان کوه‌های کبیرکوه، دینارکوه و مانشت جای گرفته است همین ارتفاعات است که درون خود همچین گوهری جای داده است. یکی از لذت‌هایی که در کنار خنکی این مکان چاشنی سفر می‌تواند برای شما باشد قایق سواری در این تنگه است.

برای رفتن به تنگه کافرین باید به شهرستان بدره، مسیر ایلام - بدره، ۱۵ کیلومتری شمال شهر بدره بروید.

آبشار آما

photo_5911254749406150439_x

آبی که مسیر سد ایلام را در پیش می‌گیرد از ارتفاعات بسیار بالایی در جریان است. آبشار آما در نزدیکی روستا آما و پشت سد ایلام واقع شده است. این آبشار که با قلمویی سبز رنگ دور پوشیده شده از خزه و سرخس پرسیاوشان نقاشی شده است یکی دیگر از مکان‌های خوش آب و هوا و زیبای ایلام به حساب می‌آید.

بر ای رفتن به آبشار آما باید به ایلام، پشت سد ایلام، روستای آما بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها