سفر تابستانی؛ آبشارهای جذاب نور در ماه آخر تابستان

برای سفر وقتی شمال ایران و آبشار را که کنار هم قرار می‌دهیم سر راست ترین انتخاب شهر نور است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

شناسه خبر: ۴۱۱۶۶۸
سفر تابستانی؛ آبشارهای جذاب نور در ماه آخر تابستان

راهنماتو- بدون شک از مقصدهای پر بازدید در تابستان دیدن شمال ایران است که با آب‌های گرم دریاچه خزر پوشیده شده است اما اگر سوال این باشد که برای ماه آخر تابستان کدام شهر را انتخاب کنیم شاید جواب دادن کمی دشوار شود.

به گزارش راهنماتو، در فصل آخر تابستان معمولا به دو دلیل تمام شدن تعطیلات و خنک شدن هوا مقاصد سفر نیز افزایش می‌یابد. حالا برای سفر وقتی شمال ایران و آبشار را که کنار هم قرار می‌دهیم سر راست ترین انتخاب شهر نور است. برای معرفی آبشارهای شهر نور همراه راهنماتو باشید.

آبشار سواسره

photo_5915898261888155426_x

برای چند لحظه از گرما دور شوید و شش‌های خود را با هوای تازه اطراف آبشار سواسره پر کنید. آبشاری که 100 متر ارتفاع دارد و با شدت زیادی آب به سمت زمین سقوط می‌کند. در بالای آبشار به منطقه بلده می‌توان اشراف داشت. سواسره در دل جنگل‌های انبوه و کوه‌های البرز و طبیعتی بکر و دست‌نخورده قرار دارد. جالب این است که آبشار سواسره با ارتفاع قابل توجه و آبی زلالی که دارد، منظره‌ای خیره کننده برای تفریح ایجاد می‌کند.

برای رفتن به آبشار سواسره باید به نزدیکی روستای بلده بروید که در فاصله ۵۳ کیلومتری جاده هراز و ۵۵ کیلومتری جاده چالوس قرار دارد.

آبشار تیسکول

photo_5915898261888155427_x

روستای زیبا و دیدنی انارجار شهر نور جایی است که آبشار تیسکول به زمین می‌رسد. آبشار تیسکول یکی از زیباترین آبشارهای منطقه نور در مازندران است که در دل جنگل‌های هیرکانی قرار دارد. این آبشار با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. برای رسیدن به آبشار باید مسیری کوتاه را پیاده‌روی کنید که خود تجربه لذت‌بخشی است. ضمنا در اطراف آبشار تیسکول، جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز وجود دارد که بازدید از آن‌ها را جذاب‌تر می‌کند. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به آب‌بندهای دوقلوی انارجار اشاره کرد. این آب‌بندها علاوه بر زیبایی طبیعی، اهمیت تاریخی نیز دارند.

برای رفتن به آبشار تیسکول باید به منطقه انارجار در شهرستان نور بروید.

آبشار حرام او

photo_5915898261888155428_x

آبشار حرام او تنها حدود 15 متر ارتفاع دارد و دارای جریان کمی از آب است. با این حال وقتی آب‌های نقرآبی قطره قطره روی گلسنگ‌ها می‌ریزند شما را به وجد می‌آورد. مردم محلی بر این باور هستند که آب آبشار حرام او خاصیت درمانی دارد. بنابراین می‌توان در کنار این آبشار زیبا کمپ زد یا فکری برای یک پیک نیک جذاب داشت.

برای رفتن به آبشار حرام او باید به استان مازندران، ۲۵ کیلومتری جاده ییلاقی نور-بلده بروید.

آبشار سیسنگان

photo_5915898261888155429_y

در قدیمی‌ترین و زیباترین پارک جنگلی شمال ایران که محلی برای حفاظت از شمشادهای کشور و خاورمیانه است آبشار سیسنگان در تنگه معروف نهر رودبار قرار دارد. این پارک از ساحل دریای خزر تا ارتفاع 50کیلومتر از سطح دریا امتداد پیدا کرده است. آبشار سیسنگان یکی از زیباترین آبشارهای منطقه نور در مازندران است که در دل جنگل‌های هیرکانی جا خوش کرده است. این آبشار با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیرش، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند.

برای رفتن به آبشار سیسنگان باید به منطقه نور در استان مازندران بروید.

آبشار ونوش

photo_5915898261888155431_y

درمیان ارتفاعات جنگلی علوی کلا تعدادی آبشار قرار دارد که به ونوش معروف هستند. از میان آن‌ها سه آبشار شهرت بیشتری دارند که بلندترین آن‌ها 40متر و کوتاه‌ترین آن 15 متر است. از آن‌جایی که این آبشار در دامنه کوه‌های سرسبز شمال کشور قرار دارد، محل مناسبی برای کوهنوردی ایجاد کرده. حضور حوضچه‌های کوچک و بزرگ در اطراف این آبشار نیز فضایی مناسب برای آبتنی در ماه‌ آخر تابستان فراهم کرده است.

برای رفتن به آبشار ونوش باید به سمت روستای ونوش در شهرستان نور حرکت کنید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها