سفر تابستانی؛ به سمت شمال ایران به دور از هوای شرجی در چمستان

اگر بخواهیم در فصل تابستان از گرما فرار کنیم و یکی نزدیکترین مقصدها را انتخاب کنیم، چمستان یک انتخاب طلایی است که در این مطلب خنک‌ترین و بکرترین جاذبه‌های طبیعی آن بررسی می‌شود.

شناسه خبر: ۴۱۱۵۳۸
سفر تابستانی؛ به سمت شمال ایران به دور از هوای شرجی در چمستان

راهنماتو- همیشه شمال ایران یک مقصد جذاب است اما در فصل تابستان و با گرم شدن هوا گاهی این مقصد انتخاب همه نیست، اما جاده‌ای نیم دایره شکل یک شهر خنک برای تابستان را معرفی می‌کند؛ چمستان.

به گزارش راهنماتو، اگر بخواهیم در فصل تابستان از گرما فرار کنیم و یکی نزدیکترین مقصدها را انتخاب کنیم، چمستان یک انتخاب طلایی است. راهنماتو در این مطلب سعی دارد جاهای بکر و خوش آب و هوای شهر چمستان را به شما معرفی کنیم.

بهترین زمان سفر به چمستان چه زمانی است؟

قصد از معرفی چمستان در این فصل این است که در بهترین زمان‌های ممکن برای سفر به این شهر فصل گرم تابستان و بهار است. البته که چمستان در تمامی فصول زیبایی‌های خودش را حفظ می‌کند.

آب و هوای چمستان در ماه پایانی تابستان چگونه است؟

در روزهای پایانی تابستان و ماه شهریور دمای هوای چمستان بین 21 تا 35 درجه متغیر است، اما اگر مقصد شما ارتفاعات چمستان باشد ممکن است شب هنگام، دمای هوا به زیر 15 درجه هم برسد.

روستای لاویج

chamestan

 

درخت‌هایی که تمام اطرافتان را فرا گرفته‌اند میلیون‌ها سال پیش از زمین سر درآورده‌اند. جنگل‌های هیرکانی در روستای لاویج فقط یکی از جاذبه‌های این شهر است. آب‌های گرمی که از سنگ‌های کوهستان به بیرون راه پیدا کرده‌اند یکی دیگر از جاذبه‌های این روستای قدیمی است. خوراکی‌های خوشمزه، صنایع دستی زیبا از دیگر نکته‌هایی است که شما را مجذوب این روستا می‌کند. در این روستا با اجاره کلبه‌های چوبی می‌توانید طعم بی‌نظیر در جنگل ساکن شدن را بچشید.

برای رفتن به روستای لاویج باید به استان مازندران، شهرستان نور، چمستان بروید.

روستای آهودشت

photo_5913506549219835658_x

 

«آهودشت» روستایی که نام آن بارها در تاریخ محلی تاریخ طبرستان، اثر میر ظهیرالدین مرعشی و کتاب‌های دیگر ذکر شده روستایی است که گفته می‌شود در این محل قرار داشته. همچنین  بنای تاریخی بقعه آقا شاه بالو زاهد در این روستا قرار دارد. اسمی زیباتر از آهودشت برای این روستا نمی‌توان انتخاب کرده چون گفته می‌شود که در گذشته این مکان، محل زندگی آهوها بوده‌است. اگر عاشقانه جنگل ها را ستایش می‌کنید این روستا باید در لیست جاهایی که باید بروید قرار بگیرد.

برای رفتن به روستای آهودشت، باید به استان مازندران، نور، چمستان، دهستان ناتل رستاق بروید.

آبشار آب پری‌رویان

photo_5913506549219835660_x

 

به آبی که از لابه لای سنگ‌ها می‌جوشد نگاه کنید، باد خنکی بوزد و آش داغ بخورید و دور تا دورتان درختان چسبیده بهم روییده‌ باشند. این تصویری است که موقع رفتن به آبشار آب پری‌رویان می‌توانید داشته باشید. سنگ‌ها در شیب تند کوه کنار هم جمع شده‌اند و آب سفید و پر از کف از لابه لایشان روان است رو به روی آبشار دکه فروش مواد غذایی وجود دارد که تجربه شما را کامل می‌کند.

برای رفتن به آبشار آب پری‌رویان باید به استان مازندران، پنج کیلومتری نور، در نزدیکی رویان بروید.

دریاچه آویدر

photo_5913506549219835659_m

اگر به ماهیگیری و قایق‌سواری علاقه دارید دریاچه آویدر انتخاب خوبی است. در سال 1372 سد آویدر به منظور تامین آب کشاورزان در این منطقه ساخته شده است و رودخانه کجور آب آن را تامین می‌کند. اطراف دریاچه هرآنچه برای تفریح بخواهید حاضر است از اسب سواری تا کافی‌شاپ و رستوران، آلاچیق، سفره‌خانه از دیگر امکانات اطراف این دریاچه است.

برای رفتن به دریاچه آودر باید به استان مازندران، نوشهر بروید.

دریاچه الیمات

photo_5913506549219835657_x

 

آب زلال این دریاچه بسیار معروف است و می‌توانید سنگ‌های ریز و درشت کف آب را به وضوح ببینید. مه روی دریاچه و طبیعتی که آب را احاطه کرده است از اتفاقات نادری است که اگر خوش شانس باشید در نگین مازندران خواهید دید. قایق سواری و ماهیگیری در این دریاچه شفاف از دیگر تفریحاتی است که می‌توانید با رفتن به این مکان انجام دهید. دریاچه الیمات از مشهورترین جاهایی است که می‌توانید در سفر به چمستان از آن دیدن کنید.

برای رفتن به دریاچه الیمات باید به استان مازندران، هشت کیلومتری مسیر نور به چمستان، جنوب دو راهی منتهی به روستای کارگرکلا بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها