رکورد شکنی گردشگری در ۴ شهر ایران در نیمه دوم شهریور+ ۴ جای دیدنی از این شهرها

در این مطلب بررسی می‌کنیم که کدام یک از استان‌های ایران پذیرای بیشتری مسافر در تعطلات نیمه دوم شهریور ۱۴۰۳ داشته اند و به این بهانه یکی از معروف‌ترین و پرگردشگرترین جاذبه‌های دیدنی هر یک از این شهرها را به شما معرفی می‌کنیم.

شناسه خبر: ۴۱۳۹۰۱
رکورد شکنی گردشگری در 4 شهر ایران در نیمه دوم شهریور+ 4  جای دیدنی از این شهرها

راهنماتو- در تعطیلات نیمه دوم شهریور ماه، سیل عظیمی از گردشگران به سوی 4 شهر ایران روانه شدند. هر یک از این پنج شهر که بیشتر در استان‌های شمالی ایرانی هستند، طبق گزارش‌ها، بیش از 4  میلیون جمعیت را پذیرایی کرده‌اند.

به گزارش راهنماتو، استان مازندران بیشترین میزان از گردشگران در آخرین تعطیلات تابستانی را پذیرایی کرده است و استان گلستان در رتبه چهارم قرار گرفته. در این مطلب از راهنمای سیر و سفر راهنماتو این 4 شهر مملو از گردشگر در تعطیلات آخر تابستان را به همراه یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی‌اش به شما معرفی می‌کنیم.

استان مازندران

مازندران

استان مازندران در روزهای پایانی تابستان بیشتری گردشگر را مهمان خود کرده است. طبق بررسی‌ها و باتوجه به ترافیک‌های سنگین در محور کرج_چالوس 21 میلیون گردشگر وارد این استان شده است. این در حالی است که تمامی مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و اقامت‌گاه‌ها مملو از مسافران بوده است. بعلاوه اکثر مردم در چادرهای مسافرتی خود در نزدیکی ساحل دریای خزر از جمله در ساحل سیترا (پلاژ حسینی) حضور داشته‌اند.

تنگه دار

تنگ دار

حال که استان مازندران رتبه نخست در پذیرایی گردشگران را گرفت، بهتر است یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی این استان را معرفی کنیم. البته انتخاب کردن یک جاذبه طبیعی در میان ده‌ها یا صدها جاذبه‌ای که در این استان وجود دارد کاری بسیار دشوار است، اما تنگه دار در تعطیلات آخر تابستان سال 1403 مورد توجه زیادی قرار گرفته است. این تنگه که این روزها به آمازون ایران معروف شده است، دارای رودخانه، درخت‌هایی سرسبز و سربه فلک کشیده و مکان مناسبی برای اتراق کردن و پیک نیک است. با نیم الی یک ساعت پیاده روی می‌توان خود تنگه را که از تلاقی دو کوه به یکدیگر به وجود آمده از نزدیک ببینیم. اما، برای این کار بهتر است حتما از یک تور لیدر کمک بگیریم چراکه عمق رودخانه منتهی به تنگه دار در برخی نقاط به 5 متر نیز می‌رسد.

برای رتن به تنگه دار باید به استان مازندران، شهرستان نوشهر، بخش مرکزی، نزدیکی روستای کوشکسرا بروید.

شهر مشهد

مشهد

در کنار استان مازندران، شهر مشهد با تعداد گردشگران در حدود 6  میلیون پذیرای بیشترین گردشگرها در تعطیلات پایانی تابستان داشته است. بعلاوه، گردشگرانی از پاکستان و دیگر کشورهای اطراف نیز این شهر را برای سفر پایانی تابستان خود در نظر گرفته بودند. با وجود تعداد بیشماری هتل و مسافرخانه که طبق گزارش‌ها می‌‎توانند بیش از 2 و نیم میلیون جمعیت را در خود جای دهد، برخی از مسافران از داشتن مکان مناسب برای اقامت محروم ماندند.

روستای شاندیز

شاندیز

اگرچه اکثر مردم به وقت سفر به مشهد تنها به یاد حرم امام رضا هستند و شاید بیشتری جمعیت گردشگران در پایان شهریور اولین مقصد گردشگری خود در مشهد را حرم مطهر امام رضا در نظر گرفته باشند، اما روستای شاندیز به عنوان یک مقصد گردشگری در طبیعت مشهد نیز مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است. درواقع شاندیز، روستایی زیبا و خوش آب و هوا در حومه مشهد، با طبیعت بکر و چشم‌اندازهای خیره‌کننده، نه تنها امسال بلکه هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند. این روستا با داشتن جاذبه‌های طبیعی متنوع، از جمله کوه‌ها، رودخانه‌ها، باغ‌ها و روستاهای ییلاقی، مقصدی ایده‌آل برای فرار از هیاهوی شهر و لذت بردن از طبیعت است.

برای رفتن به روستای شاندیز باید به استان خراسان رضوی، ۴۰ کیلومتری غرب مشهد بروید.

استان گیلان

گیلان

478 هزار خودرو در اتوبانی که تهران را به استان گیلان متصل می‌کنند دیده شده‌اند، این در حالی است که جمعیت زیادی از طریق وسایل نقلیه مثل اتوبوس و قطار به این شهر در تعطیلات پایانی شهریور ماه رفته‌اند. طبق بررسی‌ها، استان گیلان در آخرین روزهای تابستان پذیرای 5 میلیون نفر مسافر بوده است.

قلعه رودخان

قلعه رودخان

در میان جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بیشماری در که استان گیلان وجود دارد، همواره به وقت شهریور ماه قلعه رودخان با روستای ماسوله برای جذب مسافر رقابت می‌کند. امسال شهریور نیز دقیقا به همین شکل بود. حال در این رقابت نفسگیر خواستیم نگاهی به قلعه رودخان داشته باشیم. درواقع شهریور ماه، یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از قلعه رودخان است. در این ماه، هوا معتدل و دلپذیر است و طبیعت اطراف قلعه در اوج زیبایی خود قرار دارد. رنگ‌های پاییزی درختان جنگلی، منظره‌ای رویایی را خلق می‌کنند که در کنار معماری تاریخی قلعه، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

برای رفتن به قلعه رودخان باید به استان گیلان، ۲۰ کیلومتری جنوب غربی فومن، بالای روستای رودخان بروید.

استان گلستان

گلستان

و رتبه چهارم به استان گلستان می‌رسد. استانی که در تعطیلات پایانی تابستان چیزی در حدود 4 میلیون 600 هزار مسافر داشته است. نکته این است که اکثریت مسافرانی که عازم استان گلستان شده‌اند بیشتر از استان‌هایی مثل کرمان آمده بودند.

جنگل النگدره

النگدره

در میان جاذبه‌های طبیعی متفاوت، آبشارهای جذاب استان گلستان و طبیعت بکرش، جنگل النگدره در تابستان 1403 پذیرای گردشگران بسیاری بوده است. از آنجایی که این منطقه نمونه گردشگری در استان گلستان، امکانات متفاوتی برای پناه دادن به مسافران بوده، همواره مورد توجه بسیاری از افراد قرار می‌گیرد. جنگل النگدره، یکی از زیباترین و بکرترین جنگل‌های هیرکانی ایران است که در نزدیکی شهر گرگان قرار دارد. این جنگل با طبیعت بکر، آب و هوای خنک و چشم‌اندازهای بی‌نظیر، نه تنها امسال، بلکه هر ساله گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

برای رفتن به جنگل النگدره باید به ستان گلستان، ۵ کیلومتری جنوب غربی گرگان، مسیر جاده ناهار خوران بروید.

نظرات
پربازدیدترین خبرها