راهنمای کامل استایل انیمه‌ای؛ شبیه شخصیت انیمه‌ها لباس بپوش

ترکیب انیمه با مد اتفاقی است که در فشن امروزه افتاده و شاید شما هم دوست داشته باشید که یک استایل انیمه‌ای داشته باشید پس اگر دوست داشتید از نکته‌های این مطلب پیروی کنید.

شناسه خبر: ۴۱۱۷۶۰
راهنمای کامل استایل انیمه‌ای؛ شبیه شخصیت انیمه‌ها لباس بپوش

راهنماتو- تلاقی انیمه با مد فقط یک سرمایه گذاری زودگذر نیست. دامن‌ها و شلوارک‌های کوتاه، جوراب‌های بلند، رنگ‌های براق و نئونی و غیره؛ همه این‌ها کنار هم استایل شما را به انیمه‌هایی که می‌بینید نزدیک می‌کند اما آیا واقعا انیمه در مد تاثیر گذاشته است؟

به گزارش راهنماتو، با اینکه انیمه و مد از دو دنیای کاملا متفاوت می‌آیند اما در سال‌های اخیر بیشتر و بیشتر مشخص شده که مد خیابانی ژاپنی تحت تاثیر انیمه‌ها قرار گرفته است. راهنماتو در این مطلب راهنمای کاملی برای شماست تا یک استایل انیمه‌ای خاص داشته باشید.

تاثیر انیمه بر صنعت مد

photo_5915898261888155576_x

انیمه از کمیک‌های ژاپنی به نام مانگا اقتباس شده و در بین دوستداران کمیک در ژاپن بسیار محبوب شده است. با گذشت زمان جامعه عظیمی از طرفداران انیمه در سراسر جهان به وجود آمده است. این درحالی‌ست که برخی افراد در باقی کشورها بر این عقیده هستند که انیمه‌ها برای بچه‌ها ساخته می‌شوند. اما در ژاپن این دیدگاه وجود ندارد و انیمه‌هایی با رده سنی بزرگسال تولید می‌شود. عشق به انیمه در بین طرفداران آنقدر زیاد است که سبک زندگی و سرگرمی آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده است تا جایی که به صنعت مد پا گذاشته و انیمه انقلاب بزرگی در صنعت مد به وجود آورده است.

استایل‌های رایج در لباس شخصیت‌های انیمه‌ای:

استایل مدرسه‌ای (School Uniform)انیمه‌ای

photo_5915898261888155575_x

 دامن‌های چین دار کوتاه در رنگ‌های قرمز و مشکی و طرح‌های ساده و چهارخانه از ویژگی‌های اصلی یک استایل مدرسه‌ای با الهام از انیمه‌ها به حساب می‌آیند. بلوزهای آستین کوتاه و یا بلند با یقه‌های ملوانی و جوراب‌های بلند مشکی یا سفید، دیگر ویژگی‌هایی است که این استایل را کامل می‌کند.

استایل خیابانی (Streetwear)انیمه‌ای

photo_5915898261888155577_y

 استایل‌های یونی سکس و فری سایز با سبک چند لایه پوشیدن، رنگ‌های نئونی کنار رنگ مشکی، داشتن اکسسوری‌های مختلف مانند کلاه، عینک، کیف، کمربند و جواهرات به شخصی‌سازی استایل خیابانی که از انیمه‌ها الهام گرفته شده کمک می‌کند. گاهی حتی استفاده از ماسک روی صورت به عنوان اکسسوری به این استایل اضافه می‌شود. در یک جمله شلوغ، گشاد و تیره همراه با رنگ‌های جیغ توصیفی است که برای این استایل می‌توان بیان کرد.

برخی از زیر سبک‌های محبوب در مد خیابانی انیمه:

Harajuku: این سبک، با رنگ‌های روشن، طرح‌های فانتزی و اکسسوری‌های عجیب و غریب شناخته می‌شود.

Mori Girl: این سبک، به طبیعت نزدیک است و شامل لباس‌های راحت، رنگ‌های خنثی و اکسسوری‌های چوبی یا بومه‌ای می‌شود

Decora: این سبک، با استفاده از تعداد زیادی اکسسوری، روبان، عروسک و زیورآلات مشخص می‌شود

استایل گوتیک انیمه‌ای

photo_5915898261888155582_y

گوت در قدیم برای تمسخر زشتی بناهای نوک تیز با رنگ‌های تیره استفاده می‌شد که به مرور در بین مردم به یک سبک از لباس پوشیدن تبدیل شد. حالا ما بر تن شخصیت‌های انیمه‌ای لباس‌های فراوانی به سبک گوتیک می‌بینیم. از ویژگی‌های مهم این سبک می‌توان به رنگ‌های تیره مانند مشکی، خاکستری، بنفش و قرمز تیره که حس مرموز، غمگین و گاهی ترسناک را القا می‌کنند اشاره کرد. بعلاوه، استفاده از پارچه‌های سنگین مانند چرم، مخمل، ساتن و تور، زیورآلات فلزی، زنجیر، صلیب و نمادهای تاریک دیگر، از عناصر اصلی سبک گوتیک هستند که در استایل گوتیک انیمه‌ای به کار می‌روند. در این سبک نباید آرایش تیره و چشم‌گیر، با استفاده از سایه چشم تیره، رژ لب تیره و خط چشم سیاه و موهای تیره را فراموش کرد.

استایل نظامی انیمه‌ای

character-anime-concept-dashing-short-boy-with-military-style-attire-earthy-camo-sheet-art_655090-905451_11zon

استایل نظامی انیمه‌ای ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که ترکیبی از واقع‌گرایی و عناصر خیالی است. این سبک لباس پوشیدن شخصیت‌ها اغلب در انیمه‌های اکشن، ماجراجویی و علمی‌تخیلی دیده می‌شود. درواقع شخصیت‌ها ظاهری قدرتمند، ماهر و آماده برای نبرد دارند که کاملا منطبق بر استایل‌های نظامی است. لباس‌های نظامی در انیمه‌ها معمولاً کاربردی طراحی می‌شوند و برای حرکت آزادانه و انجام حرکات رزمی مناسب هستند. بنابراین اغلب دارای جیب‌های زیاد، بندها و کمربندهای محکم هستند. از دیگر ویژگی‌هایی که استایل نظامی را کامل می‌کند، استفاده از کت‌های نظامی با یقه‌های بلند، دکمه‌های فلزی و جیب‌های متعدد، شلوارهای کارگو با جیب‌های بزرگ، بوت‌های نظامی مقاوم و بادوام، دستکش‌های محافظ، کلاه‌های نظامی مانند کلاه کاسکت است که به استایل ظاهری نظامی و جدی می‌بخشند. پس اگر می‌خواهید ظاهری جدی داشته باشید به سمت این استایل انیمه‌ای حرکت کنید.

استایل فانتزی انیمه‌ای

فانتزی

استایل فانتزی انیمه‌ای دارای تزئینات ریزی مثل گلدوزی، مهره دوزی، روبان‌دوزی است به همین دلیل یکی از استایل‌های مورد علاقه دخترهای مدرسه‌ای و نوجوان است. معمولا در این سبک از طبیعت الهام می‌گیرند و همین امر باعث می‌شود لباس‌ها دارای گل، برگ و عناصر طبیعی باشند. بنابراین استایل فانتزی انیمه‌ای یکی از بهترین استایل‌ها برای فصل تابستان است. استفاده از پارچه‌های خاصی مثل ابریشم، مخمل، تور و گیپور به استایل شما ظاهری باشکوه و لوکس می‌دهند. یکی از نکته‌های مهم آوردن جادو به استایل است که با سنگ‌ها و علامت‌های جادویی ممکن می‌شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها