فست فشن چیست؟ چه لباس‌هایی در تابستان امسال مد بود؟

شاید شما هم توجه کرده باشید که لباس، اکسسوری و آرایش یک سلبریتی یا اینفلوئنسر چگونه به یک باره تمام ویترین‌ها را می‌گیرد و برندهای زیادی در کیفیت پایین به تولید آن می‌پردازند این همان فست فشن است که در این مطلب به آن می‌پردازیم.

شناسه خبر: ۴۱۱۸۷۵
فست فشن چیست؟ چه لباس‌هایی در تابستان امسال مد بود؟

راهنماتو- خرید می‌کنید و برای مدت خاصی از آن استفاده می‌کنید. دوباره در ویترین‌های رنگارنگ یک لباس یا اکسسوری دیگر می‌بینید و دلتان می‌خواهد شما هم مثل فلان سلبریتی و اینفلوئنسر آن را داشته باشید. این چه چیزی است که همه را درگیر کرده است؟

به گزارش راهنماتو، فست فشن اسم این خرید‌های بی‌دلیل است که بعد از مدتی کنار گذاشته می‌شود. شاید شما هم توجه کرده باشید که لباس، اکسسوری و آرایش یک سلبریتی یا اینفلوئنسر چگونه به یک باره تمام ویترین‌ها را می‌گیرد و برندهای زیادی در کیفیت پایین به تولید آن می‌پردازند این همان فست فشن است.

فست فشن چیست؟

5919984012737233502

به تولید انبوه لباس‌های مد و ترندی فست فشن می‌گویند. این لباس‌ها دربازه کمی کاربرد دارند و اغلب از کت واک‌ها و سلبریتی‌ها الهام می‌گیرند. خیلی ترندی و کم کاربرد هستن به همین دلیل به سرعت کنار گذاشته می‌شوند اصلا به همین دلیل است که اکثر برند در کیفیت خیلی پایین آن‌ها را تولید می‌کنند. این صنعت بیشتر جنبه سرگرمی و توجه برانگیز دارد شاید نیاز انسان به توجه به شکل گیری این صنعت کمک کرده باشد. لباس‌هایی که بعد از مدتی به آلاینده تبدیل می‌شوند و جهان را به جای بدتری تبدیل می‌کنند.

مصرف زیاد از حد این لباس‌های ترندی باعث افزایش چشمگیر زباله‌های نساجی، گرمایش زمین و آلودگی منابع طبیعی می‌شود. گاهی یک تیپ داشتن و از یک استایل پیروی کردن خیلی مورد علاقه همه نیست و این طرز فکر وجود دارد که خارج از مد و فشن است.

تاریخچه فست فشن

شاید تصور شما این باشد که فست فشن پدیده‌ای است که به تازگی اتفاق افتاده است اما اینطور نیست. برای درک بیشتر این موضوع باید به عقب برگردیم. قبل از دهه 1800 مد کند بود چرا که باید مواد خام را تهیه می‌کردند. پشم و چرم را آماده می‌کردند، می‌بافتند و بعد لباس را می‌ساختند.

اما با پیشرفت تکنولوژی و انقلاب صنعتی شرایط عوض شد. چرخ خیاطی عرضه شد و تولید لباس سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر شد. در اواخر دهه 1990 و 2000، مد کم هزینه به اوج خود رسید. خرید آنلاین شروع به کار کرد و برندهایی مثل H&M, Zara  و Topshop با مغازه‌ها و ویترین‌های خود خیابان‌ها را اشغال کردند. این برندها از طراحی‌های برندهای گران الگو می‌گرفتند و آن‌ها را به سرعت و ارزان بازتولید می‌کردند.

ترندهای عجیب امسال

5919984012737233514

شلوارهای یوگا

برای مدتی دیدم که شلوارهای یوگا به عنوان لباس روزمزه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترند ادامه پیدا خواهد کرد چراکه لوازم ورزشی به یکی از ترندهای مهم تبدیل شده است. کلاه بیس بال، تیشرت‌ها، هودی‌های بزرگ و ژاکت‌ها از دیگر ترندها هستند.

رنگ‌های نئونی

رنگ‌های نئونی همچنان انتخاب می‌شوند. در آرایش چشم‌ها هم این رنگ را خواهید دید. همچنین استایل منوکروم همان سر تا پا یک رنگ پوشیدن هم مورد توجه است اما باید از رنگ‌هایی که جلب توجه می‌کنند استفاده کرد.

5919984012737233500

مد بدون جنسیت

چه کسی تعریف می‌کند که آدم‌ها قرار است چه چیزی بپوشند؟ به همین دلیل است که مد بدون جنیست بسیار فراگیر شده است. در بین سلبریتی‌های مرد به خوبی می‌بینیم که از لباس‌هایی با ظاهر زنانه استفاده می‌کند. به تازگی سم اسمیت در اجرایی از یک پیراهن زنانه بلند قرمز با روبان‌های بزرگ استفاده کرده است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها