چرا هابیت ها در دنیای «حلقه های قدرت» در حفره ها زندگی می کنند؟

سریال حلقه‌های قدرت (The Rings of Power) به مخاطبان خود اطلاعاتی درباره تاریخچه «حفره‌های هابیتی» ارائه می‌دهد. در فصل دوم این سریال، گونه‌ها و نژادهای مختلفی از دنیای فانتزی جی. آر. آر. تالکین معرفی می‌شوند، از جمله نژادهایی که پیش از هابیت‌ها زندگی می کردند؛ مانند هارفوت‌ها و استورها.

شناسه خبر: ۴۱۶۷۴۸
چرا هابیت ها در دنیای «حلقه های قدرت» در حفره ها زندگی می کنند؟

اکنون که تنها نژاد باستانی فالوهیدها باقی مانده‌ تا حلقه‌های قدرت به آن‌ها بپردازد، این سریال در حال بررسی تاریخچه هابیت‌های عصر سوم تالکین است. استورها در مرکز توجه قرار گرفته‌اند و تماشاگران می توانند با نحوه ساخت خلاقانه خانه‌های آن‌ها آشنا شوند.

در فیلم‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها که توسط پیتر جکسون ساخته شده‌اند، زندگی استورها در منطقه رون یک نوآوری بوده، چراکه در نوشته‌های اصلی تالکین هیچ گونه ارتباطی میان استورها و رون وجود نداشته است.

طبق منابع اصلی، استورها در کنار سواحل رود بزرگ آندوئین زندگی می‌کردند. با این حال، استورهای ساکن رون در خانه‌هایی زندگی می کنند که همچنان پیوندی محکم با دنیای تالکین دارند و نسخه‌های اولیه و ساده‌تری از خانه‌های هابیتی به شمار می‌روند.

3

منشاء «حفره‌های هابیتی» در سریال حلقه‌های قدرت

در فصل دوم سریال، گوندابل، رهبر استورها، به نوری توضیح می‌دهد که خانه‌های استورها چگونه طراحی شده‌اند. او می‌گوید که استورها نسل‌هاست که در «اسمیال‌ها» زندگی می‌کنند.

4

این حفره‌ها در سنگ و خاک خشک رون حفر شده‌اند. همان‌طور که تالکین در پیش‌درآمد ارباب حلقه‌ها گفته بود، «همه هابیت‌ها در ابتدا در حفره‌هایی زیر زمین زندگی می‌کردند».

به نظر می‌رسد که حلقه‌های قدرت قصد دارد داستانی برای منشاء حفره‌های هابیتی که به عنوان اسمیال‌ شناخته می‌شوند، بسازد و نشان دهد که ممکن است این خانه‌ها در اصل توسط استورها در رون ساخته شده باشند.

5

حلقه‌های قدرت می تواند در حال پیشبرد داستانی باشد که در آن نوری بنیان‌گذار شایر خواهد شد. با به تصویر کشیدن خانه‌های زیرزمینی پیش از هابیت‌ها در دوران دوم سرزمین میانه، این سریال شاید بخواهد نشان دهد که چگونه این ایده بعدها به شایر منتقل شده است.

تالکین به وضوح نگفته که آیا هارفوت‌ها، استورها، فالوهیدها یا هر سه در ابتدا این خانه‌ها را ساخته‌اند، بنابراین سریال می‌تواند خلاقیت بیشتری در این بخش به خرج دهد.

6

در ارباب حلقه‌ها هیچ شخصیت مشخصی از هارفوت‌ها، استورها یا فالوهیدها وجود ندارد؛ تنها به طور کلی به نیاکان هابیت‌ها اشاره شده است. بنابراین، نوری یک شخصیت جدید است و هرگونه داستانی درباره بنیان‌گذاری شایر از سوی او، به طور مستقیم در داستان‌های تالکین وجود ندارد.

منبع : روزیاتو
نظرات
پربازدیدترین خبرها