با این گیاهان آپارتمانی، شانس و ثروت را به خانه‌تان بیاورید

آیا می‌دانستید گیاهان آپارتمانی شما می‌توانند زندگی‌تان را متحول کنند؟ از دیرباز، گیاهان به عنوان نمادهای ثروت، خوش شانسی و انرژی مثبت شناخته شده‌اند. با ما همراه باشید تا با قدرت شگفت‌انگیز این گیاهان آپارتمانی آشنا شوید.

شناسه خبر: ۴۱۷۰۴۲
با این گیاهان آپارتمانی، شانس و ثروت را به خانه‌تان بیاورید

راهنماتو- گیاهان آپارتمانی صرفاً موجودات سبز و زیبایی نیستند که خانه ما را زینت می‌دهند. آن‌ها در طول تاریخ، در فرهنگ‌های مختلف، نمادهای خاصی داشته‌اند و داستان‌های بسیاری درباره آن‌ها روایت شده است.

به گزارش راهنماتو، برخی داستان‌هایی که در مورد گیاهان بازگو شده است باعث شده که آن ها حالا تبدیل به یکی از اعضای خانواده ما باشند. حال برخی از این گل‌ها نماد شانس و ثروت شده‌اند و برخی دیگر صلح و آرزو و پاکی. در این مطلب از راهنماتو برخی از گیاهان آپارتمانی که با داستان‌ها و افسانه‌ها عجین شده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. درخت پول (کراسولای تخم مرغی)

درخت پول

از نظر ظاهری، برگ‌های درخت پول گوشتی، گرد و به رنگ سبز مایل به خاکستری است. این برگ‌ها به صورت متقابل روی ساقه قرار می‌گیرند و ظاهری شبیه به سکه‌های کوچک دارند.اعتقاد بر این است که هر چه برگ‌های گیاه کراسولای تخم مرغی بیشتر شود، ثروت صاحب آن نیز بیشتر می‌شود. بسیاری از افراد، سکه‌ای را در خاک گلدان این گیاه قرار می‌دهند تا بر نماد ثروت آن بیافزایند. بنابراین درخت پول نمادی از ثروت، خوش شانسی و فراوانی است.

۲. بونسای

بونسای

بونسای، هنر پرورش درختان و گیاهان در اندازه‌های کوچک و ظروف کم‌عمق است. این هنر که ریشه در چین باستان دارد، در ژاپن به اوج شکوفایی رسید و به یکی از نمادهای مهم فرهنگ این کشور تبدیل شد. بونسای نه تنها یک گیاه زینتی زیبا، بلکه نمادی از هماهنگی، صبر، طبیعت و فلسفه شرقی است. ژاپنی‌ها با استفاده از تکنیک‌های خاص، درختانی را در اندازه‌های کوچک پرورش می‌دهند که نمایانگر طبیعت در تمام عظمت آن است. حال، بونسای نمادی از ارتباط انسان با طبیعت و تلاش برای درک و تقلید از آن است. پرورش یک بونسای نیازمند صبر و دقت فراوانی است. هر هرس و شکل‌دهی، سال‌ها زمان می‌برد. بعلاوه، بونسای، نمادی از گذر زمان و چرخه زندگی است.

۳. کاکتوس

کاکتوس

کاکتوس‌ها گیاهانی گوشتی و آبدار از خانواده کاکتوس‌ها (Cactaceae) هستند. این گیاهان با سازگاری با محیط‌های خشک و بیابانی، توانسته‌اند در مناطق مختلف جهان رشد کنند. در نمادشناسی کاکتوس را نماد استقامت، پایداری، محافظت، تولد دوباره و انرژی مثبت می‌دانند که داشتن هر یک از آن‌ها به خوش شانس شدن یا ثروتمند شدن ما ارتباط دارد. درواقع، در فرهنگ آزتک‌ها، کاکتوس نماد باروری و حیات بوده است. در برخی فرهنگ‌ها نیز اعتقاد بر این است که کاکتوس‌ها انرژی‌های منفی را جذب می‌کنند و از خانه محافظت می‌کنند.

۴. دراسنا

گیاه-درسانا-1

دراسنا، با آن برگ‌های کشیده و ظریف و ساقه‌های چوبی، یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است. اما آیا می‌دانید که این گیاه زیبا، ریشه‌های عمیقی در تاریخ و فرهنگ‌های مختلف دارد؟ یکی از رایج‌ترین نمادهایی که به دراسنا نسبت داده می‌شود، خوش شانسی و طول عمر است. به همین دلیل، بسیاری از افراد در هنگام شروع یک کار جدید یا نقل مکان به خانه جدید یا عروس شدن، دراسنا را به عنوان هدیه می‌گیرند. برخی از فرهنگ‌ها، دراسنا را نماد صلح و آرامش می‌دانند و اعتقاد دارند که حضور این گیاه در خانه، باعث ایجاد فضایی آرام و دلنشین می‌شود. با توجه به رشد رو به بالای دراسنا، این گیاه نماد رشد و پیشرفت نیز تلقی می‌شود که ارتباط مستقیمی با خوش شانسی و ثروت دارد.

۵. پتوس

پتوس

پتوس (Epipremnum aureum) گیاهی رونده و همیشه سبز است که بومی مناطق گرمسیری جنوب شرقی آسیا است. این گیاه به دلیل مقاومت بالا، رشد سریع و نیاز کم به مراقبت، یکی از بهترین گزینه‌ها برای مبتدیان در زمینه گیاه‌داری است. پتوس انواع مختلفی دارد که از نظر رنگ و اندازه برگ‌ها با هم متفاوت هستند. پتوس، با برگ‌های قلبی‌شکل و رشد سریعش، یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی است. اما آیا می‌دانستید این گیاه زیبا، در فرهنگ‌های مختلف نمادهای خاصی دارد و داستان‌های جالبی درباره آن روایت می‌شود؟ پتوس به دلیل رشد سریع و رونده بودن، نماد رشد، پویایی و پیشرفت است. در برخی فرهنگ‌ها، پتوس نماد خوش شانسی و جذب انرژی مثبت است. بعلاوه، برگ‌های سبز و براق پتوس، نماد پاکی و طراوت است.

۶. فیکوس الاستیکا

آلاستیکا

گیاه فیکوس الاستیکا معروف به گیاه لاستیکی در فنگ شویی به عنوان گیاه جاذب خوش شانسی، ثروت و رفاه شناخته می شود. این گیاه همیشه سبز، برگ هایی ضخیم و بزرگ و چرمی شکلی دارد و می تواند در خانه به اندازه 8 تا 11 فوت رشد کند. توصیه می شود برای جذب انرژی بیشتر از این گیاه، آن را در مکانی مرتفع قرار دهید و هیچ مانعی در جلوی آن وجود نداشته باشد.

۷. درختان مرکبات

مرکبات

تمام گیاهانی که میوه می دهند، در فنگ شویی به عنوان نماد ثروت و خوش شانسی شناخته می شوند. البته بعید به نظر می رسد که این گیاهان بتوانند در خانه شکوفه و میوه بدهند، اما می توانید با پرورش مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و لیموترش در یک پاسیو سرپوشیده یا بالکن انرژی مثبت را به زندگی خود بیاورید.

۸. فیکوس جینسینگ

فیکوس

گیاه بونسای فیکوس جینسینگ یکی دیگر از گیاهانی است که طبق آموزه های فنگ شویی درهای ثروت و خوش شانسی را به روی شما باز می کند. این گیاه از اعضای خانواده درختان انجیر می باشد و می تواند میوه بدهد. علاوه بر این به تصفیه هوای خانه نیز کمک شایانی می کنند.

۹. گل یشم

گل یشم

گل یشم یا کراسولا در فنگ شویی نماد ثروت، قدرت و خوش شانسی است. این گیاه یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل ظاهر جذاب و نگهداری آسان بسیار پرطرفدار است. گیاه یشم یک درختچه مینیاتوری همیشه سبز با برگ‌هایی به رنگ سبز یشمی، گوشتی و آبدار است که نیاز به آبیاری کم و به موقع، نور غیر مستقیم خورشید و خاک سبک و حاصل خیز دارد.

۱۰. آلوئه ورا

اوورا

آلوئه ورا واقعا یک گیاه فوق العاده است که علاوه بر زیبایی، خواص دارویی بسیاری نیز دارد. در واقع علت اصلی اینکه این گیاه در فنگ شویی مورد توجه قرار گرفته است، خواص درمانی و تاثیرات آن بر سلامتی است. این گیاه قادر است با از بین بردن فرمالدئید و بنزن موجود در هوا، به تصفیه آن کمک کند. علاوه بر این گفته می شود که گیاه آلوئه ورا می تواند برخی از تشعشات محیط را نیز به خود جذب کند.

۱۱. پاچیرا

پاچیرا

پاچیرا، درخت پول یا درخت شانس طبق آموزه های فنگ شویی انرژی، ثروت و رفاه را جذب می کند. این گیاه به دلیل رشد سریع، نگهداری آسان و ظاهر زیبا طرفداران بسیاری دارد و در دسته موثرترین گیاهان در فیلتر هوای آلوده و پاکسازی هوا قرار می گیرد.

۱۲. نخل شامادورا

شامادورا

نخل شامادورا کوچکترین نخل جهان با ظاهری زیبا است که علاوه بر ظاهر منحصر به فرد، به خاطر قدرت تصفیه‌کنندگی هوای محیط و توانایی بالا در انطباق با محیط های متنوع طرفداران زیادی دارد و در فنگ شویی نیز مورد توجه قرار گرفته است. این گیاه یک نخل جمع و جور با ظاهری ظریف و باریک به شکل نخل خرما است که برگ هایی به رنگ سبز تیره و ساقه هایی به رنگ سبز روشن دارد.

۱۳. گیاه گندمی

گیاه گندمی

گیاه گندمی یکی از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز و مقاوم است که انرژی مثبت و خوش شانسی را به خانه شما می آورد. این گیاه برگ هایی کشیده، بلند، باریک، تیز و آویزان دارد و حدود 30 سانتی متر رشد می کند. یکی دیگر از فواید این گیاه تصفیه هوای محیط خانه است.

۱۴. ریحان

ریحان

گیاه ریحان به دلیل بوی خوش، جذب بیماری و انرژی منفی در فنگ شویی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجایی که ریحان یک گیاه دارویی است، توصیه می شود آن را در آشپزخانه قرار دهید. ریحان برای رشد خوب به شش تا هشت ساعت نور خورشید در روز و خاک مرطوب نیازمند است.

۱۵. ارکیده

ارکیده

ارکیده یکی از زیباترین گل‌های جهان است که از نظر فنگ شویی رفاه، خوش شانسی و خوشبختی را به ارمغان می آورد. این گیاه همچنین ارتباط مستقیمی با باروری، زنانگی و عشق دارد و توصیه می شود آن را در اتاق خواب قرار دهید. ده‌ها هزار گونه ارکیده مختلف در جهان وجود دارد که هرکدام نیازهای مراقبت و محیطی متفاوتی دارند، اما برای نگهداری اغلب آنها نور و رطوبت متوسط توصیه می شود.

نظرات
پربازدیدترین خبرها