دکوراسیون سبز؛ بهترین گیاهان آپارتمانی برای سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی بی‌روح نمی‌تواند دقایقی از زندگی شما را آرامش بخش و دور از دغدغه کند؛ پس بهتر است به سراغ گیاهان سبز بروید تا دکوراسیون سرویس بهداشتیتان دگرگون شود.

شناسه خبر: ۴۱۸۶۵۶
دکوراسیون سبز؛ بهترین گیاهان آپارتمانی برای سرویس بهداشتی

راهنماتو- بعضی از گیاهان آپارتمانی عاشق آب و هوای مرطوب هستند، اما همه ما ایرانی‌ها که در شمال کشور زندگی نمی‌کنیم! شاید فراموش کردیم که همه‌مان در خانه سرویس بهداشتی داریم!

به گزارش راهنماتو، سرویس بهداشتی مکانی محبوب برای نگهداری گیاهان خانگی هستند، زیرا معمولاً رطوبت بالایی دارند، مشابه محیط جنگلی که در آن بسیاری از گیاهان رشد می‌کنند. بعلاوه، با افزودن مقداری فضای سبز، حمام شما می‌تواند به یک واحه سرسبز و جذاب تبدیل شود و دکوراسیونی رویایی به وجود آورد که شما به هنگام دوش گرفتن احساس آرامش کنید. درواقع، گیاهان خانگی می‌توانند رنگ و استایلی خاص به حمام و دستشویی شما ببخشند و جلوه‌‌ای بی‌نظیر از ترکیب گیاهان را به نمایش بگذارند. مطالعات نشان داده‌اند که گیاهان خانگی نیز می توانند استرس را کاهش دهند و خلق و خوی شما را تقویت کنند. اما بهترین گیاهان آپارتمانی برای سرویس بهداشتی کدام هستند؟ در این مطلب از راهنماتو پاسخ خود را دریافت خواهید کرد.

انتخاب گیاهان آپارتمانی برای سرویس بهداشتی

هنگام انتخاب یک گیاه خانگی برای حمام، باید شرایط آن را در نظر بگیرید. همه حمام‌ها از نظر اندازه، شکل، دما، سطح نور و رطوبت یکسان نیستند، بنابراین کمی زمان بگذارید تا تمام شرایط محیطی سرویس بهداشتی خانه خود را بسنجید. به عنوان مثال، اگر حمام شما نور طبیعی زیادی دریافت می‌کند، می‌توانید گیاهانی را انتخاب کنید که نور روشن و حتی نور مستقیم خورشید را تحمل می‌کنند و حتی آن را دوست دارند. اگر حمام شما تاریک است، حتما گیاهی را انتخاب کنید که نیاز به نور کم داشته باشد و در سایه رشد کند. اگر حمام شما در سمت خنک‌تر قرار دارد، باید گیاهانی را انتخاب کنید که بتوانند دمای پایین‌تری را به خصوص در زمستان تحمل کنند. ضمنا باید در نظر داشته باشید که از این سرویس بهداشتی به طور مداوم استفاده می‌کنید یا این سرویس بهداشتی مخصوص مهمان‌ها است و هر ازچندگاهی به آن رفت و آمد دارید؛ در این صورت می‌توانید میزان رطوبت آن را در نظر بگیرید.

پتوس حصیری

برگ حصیریپ

پتوس حصیری که به مانسترا آدانسونی نیز معروف است مناسب برای قفسه‌ها و شلف‌های سرویس بهداشتی است چراکه می‌تواند همچون آبشار پایین ریخته و فضا برای جلوه‌نمایی و رشد داشته باشد. این گیاه به نور کمی نیاز دارد و هرچه رطوبت بیشتری فضای اطراف آن را احاطه کند بیشتر رشد خواهد کرد.

پتوس حصیری بهترین برای سرویس بهداشتی‌هایی با سطوح رطوبت متوسط ​​تا زیاد و نور غیر مستقیم خورشید و دمای متوسط ​​به بالا است.

گل فلامینگو

فلامینگو

گل فلامینگو که به آنتوریوم نیز معروف هستند حس و حالی عجیب به فضای سرویس بهداشتی می‌بخشند. این گیاهان با برگ‌های قلبی‌شکل، براق و اسپات‌هایی به رنگ قرمز روشن، می‌توانند جنب و جوش خاصی به سرویس بهداشتی بدهند. این گیاه بومی جنگل‌های بارانی استوایی است بنابراین در حمام‌های گرمی که زیاد از آن استفاده می‌شود به خوبی رشد خواهد کرد.

گل فلامینگو بهترین برای سرویس بهداشتی‌هایی با دمای متوسط ​​تا زیاد، گرما و نور غیر مستقیم و رطوبت بالا است.

ارکیده شاپرکی

ارکیده

ارکیده شاپرکی در گرما و رطوبت به خوبی رشد می‌کند، بنابراین مناسب برای سرویس بهداشتی‌های پراستفاده در خانه هستند که گرمایی زیاد و دمایی بالای 16 درجه سانتی گراد دارد. نور روشن اما غیرمستقیم این گیاه را سر ذوق می‌آورد، پس بهتر است نزدیک به پنجره‌ای رو به شرق قرار گیرد.

ارکیده شاپرکی بهترین برای سرویس بهداشتی‌هایی با دمای متوسط ​​تا زیاد و رطوبت و نور غیر مستقیم است.

پاپیتال

پاپیتال

پاپیتال یا پیچک انگلیسی را بیشتر در حالی دیده‌ایم که از دیوارها و حصارهای باغ بالا می‌روند تا در گلدان‌های آپارتمانی، اما این گیاه به خوبی برای کشت در داخل خانه مناسب است. پیچک در سطوح کم نور رشد می‌کند و سبزی غنی و براق برگ‌هایش حتی در تاریک‌ترین نقطه موجود در سرویس بهداشتی حفظ خواهد کرد.

پاپیتال بهترین برای سرویس بهداشتی‌هایی با درجه حرارت پایین، سطح نور کمتر و رطوبت متوسط است.

بامبو شانس

بامبو.

بامبوهای کوچک و جمع و جور و شانس آور را می‌توان به روش‎های مختلفی مانند نگهداری گلدان با خاک یا گلدان شیشه‌ای با آب نگه داشت. این گیاه نور روشن و غیرمستقیم را ترجیح می‌دهد و بسته به میزان نور دریافتی و شرایط گرم، فقط یک بار در هفته باید آن را آبیاری کرد.

بامبو شانس بهترین برای سرویس بهداشتی‌هایی با درجه حرارت متوسط ​​به بالا، سطوح متوسط ​​به بالا، نور غیر مستقیم، رطوبت متوسط ​​به بالا هستند.

رشته مروارید

رشته مرواریدی

رشته مروارید یک گیاه خانگی با دانه‌هایی شبیه به غوره و دنباله دار با برگ‌های نخودی مانند است که شبیه مهره به نظر می‌رسد. در فصل بهار، ممکن است این گیاه گلهای سفید کوچکی با رایحه دارچین تولید کند. بنابراین اگر این گلدان را بر روی قفسه‌ها یا شلف‌های سرویس بهداشتی قرار دهید جلوه آبشاری بسیار زیبایی خواهد داشت – فراموش نکنید سرعت رشد آن بسیار بالاست و به زودی طول هر شاخه به 1 متر می‌رسد. این گیاه در نور روشن، غیر مستقیم و رطوبت کم رشد می‌کند، بنابراین برای یک حمام بزرگ و سبک که زیاد بخار در آن جمع نمی‌شود ایده آل است.

رشته مروارید بهترین برای سرویس بهداشتی‌هایی با دمای بالا، سطوح متوسط ​​تا زیاد نور غیر مستقیم، رطوبت متوسط ​​تا کم است.

سرخس لانه پرنده

سرخس لانه پرنده ای

سرخس لانه پرنده یک حالت عمودی جذاب با شاخه های براق و مجعد دارد. بهتر است آن را در یک نقطه کمی تاریک و در دمای بالا نگه دارید، اما بهتر است هوا کاملا مرطوب باشد.

سرخس لانه پرنده بهترین برای سرویس بهداشتی‌هایی با سطوح متوسط ​​نور غیر مستقیم، رطوبت بالا و دمای متوسط ​​تا پایین است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها