بهترین فیلم های زمستانی جهان که با دیدنشان از سرما یخ می زنید!

اگر شما هم دوست دارید اوقات فراغت ایام زمستان را با تماشای بهترین فیلم های زمستانی جهان سپری کنید، تماشای این فیلم ها را از دست ندهید.

شناسه خبر: ۳۹۰۴۰۸
بهترین فیلم های زمستانی جهان که با دیدنشان از سرما یخ می زنید!

راهنماتو- زمستان بالاخره فرا رسید و اکنون وقت آن رسیده که گرم ترین لباس هایمان را بپوشیم، کنار شومینه یا دیگر لوازم گرمایشی بنشینیم، یک فنجان کاکائوی داغ بنوشیم و با تماشای بهترین فیلم های زمستانی اوقات فراغت خود را سپری کنیم.

به گزارش راهنماتو، تصاویر حیرت انگیز از مناظر برفی، درختان سرمازده و لباس های زمستانی جزء جدا نشدنی از فیلم های زمستانی هستند و برترین فیلم های این فصل طوری حس زمستان را به بیننده منتقل می کنند که می تواند سرمای سوزان را حتی از طریق صفحه تلویزیون حس کند. اگر شما هم دوست دارید اوقات فراغت ایام زمستان را با تماشای بهترین فیلم های زمستانی جهان سپری کنید، تماشای این فیلم ها را از دست ندهید:

1- کوهستان سرد 2003 - Cold Mountain

کارگردان: آنتونی مینگلا | نویسنده: آنتونی مینگلا، چارلز فریزر

بازیگران: جود لا، نیکول کیدمن، رنه زلوگر، جووانی ریبیسی، فیلیپ سیمور هافمن

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2 از 10

ژانر: درام، عاشقانه، ماجراجویی

خلاصه داستان: این فیلم روایتگر زندگی اینمان (جود لاو) و آدا (نیکول کیدمن) است که برخلاف میل باطنی زندگی شان با جنگ و خونریزی عجین شده است و دوران سختی از ترس، خشم، اضطراب، ناامیدی و انتظار را برای آنها رقم می زند. داستان این فیلم در سال 1864 رخ می دهد. اینمن پس از بهبود از یک جراحت مرگبار تصمیم می گیرد جبهه جنگ را رها کرده و عازم شهرش شود تا با دوست دوران نوجوانی اش ازدواج کند. رنه زلوگر در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در اسکار، بفتا، گلدن گلوبز و جوایز انجمن بازیگران فیلم 2004 شد. این فیلم همچنین نامزد جوایز بهترین فیلمبرداری، بهترین تدوین، بهترین موسیقی و بهترین بازیگر نقش اول مرد در اسکار همان سال شد.

 کوهستان سرد

2- فورس ماژور 2014 - Force Majeure

کارگردان: روبِن اوستلاند | نویسنده: روبِن اوستلاند

بازیگران: یوهانس کوهنکه ـ لیزا لاون کُنگزلی ـ کلارا وِتِرگِ

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.2 از 10

ژانر: درام، کمدی

خلاصه داستان: یک خانواده سوئدی تصمیم می گیرند برای اسکی در تعطیلات به کوه های آلپ فرانسه بروند و در این بین یک حادثه پیش بینی نشده و به ظاهر بی اهمیت زندگی زناشویی این زوج جوان را مختل کرده و با بحرانی جدی مواجه می کند. وقوع این اتفاقات غیرمنتظره، شخصیت های داستان را به بازنگری در روابط حال و گذشته شان وامی دارد. این فیلم با حضور در جشنواره های داخلی و بین المللی معتبری چون بفتا، کن و گلدن گلوب، نامزد دریافت 71 جایزه شد و در نهایت توانست 31 جایزه از جمله «بهترین فیلم خارجی زبان» گلدن گلوب و جایزه خرس طلایی فستیوال کن را از آن خود کند.

فورس ماژور

3- از گور بازگشته 2015 - The Revenant

کارگردان: الخاندرو گونسالس اینیاریتو | نویسنده: الخاندرو گونسالس اینیاریتو، مارک ال. اسمیت

بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، تام هاردی، ویل پولتر و دامنل گلیسون

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8 از 10

ژانر: اکشن، درام، ماجراجویی

خلاصه داستان: این فیلم سرگذشت واقعی یک شکارچی به نام هیو گلس را در قرن نوزدهم میلادی روایت می کند. ماجرا از زمانی آغاز می‌شود که گروهی به رهبری اندرو هنری برای جمع‌آوری پوست گوزن اعزام می‌شوند. این گروه مورد حمله‌ی گروهی از سرخپوست‌ها قرار گرفته و بسیاری از افراد گروه کشته می‌شوند و بقیه گروه سوار بر یک قایق بزرگ شده و فرار می‌کنند. آنها مجبورند تا رسیدن به یک مکان امن به فرار کردن ادامه دهند. این فیلم توانست 5 جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد (لئوناردو دی‌کاپریو) و بهترین کارگردانی، 3 جایزه گلدن گلوب، 5 جایزه بفتا و جوایز متعدد دیگری را از آن خود کند.

از گور بازگشته

4- خواب زمستانی 2014 - Winter Sleep

کارگردان: نوری بیلگه جیلان | نویسنده: نوری بیلگه جیلان، ابرو جیلان

بازیگران: هالوک بیلگینر، دمت آکباع، ملیسا سوزن، تامر لونت

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 8 از 10

ژانر: درام

خلاصه داستان: خواب زمستانی فیلمی محصول کشورهای ترکیه، آلمان و فرانسه است. این فیلم داستان زندگی آیدین، بازیگرِ سابق تئاتر را روایت می کند که در یک روستای دور افتاده ترکیه مدیریتِ هتلی سنگی را بر عهده دارد و پذیرای توریست‌ ها است. او به همراه خواهرش نجلا و همسرِ جوانش نیهال روزگار می‌گذراند. به نظر می رسد آیدین از دور و برش خبر ندارد و تنها دل‌مشغولی‌اش نوشتن مقاله برای روزنامه‌هایی کم‌اهمیت است. تا اینکه کم کم بر اثر حرف‌های دیگران به اوضاع درونی اش پی می برد. این فیلم در شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن توانست جایزه نخل طلایی را بدست آورد. همچنین به عنوان نماینده ترکیه در رقابت اسکار بهترین فیلم خارجی معرفی شد ولی نتوانست به عنوان یکی از نامزدهای نهایی انتخاب شود.

 خواب زمستانی

5- زمستان استخوان‌سوز 2010 - Winter's Bone

کارگردان: دبرا گرانیک | نویسنده: دبرا گرانیک ، آنا روسلین

بازیگران: جنیفر لارنس، جان هاکس، گرت دیلاهانت

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.1 از 10

ژانر: درام، رازآلود

خلاصه داستان: این فیلم روایتگر سختی‌های دختری 17 ساله به نام ری دالی است که از دو خواهر و برادر کوچک و مادر پریشان حالش نگهداری می کند. در این بین به او خبر می رسد که پدرش به قید وثیقه و گرو گذاشتن تنها خانه شان آزاد و سپس فراری شده است. او اکنون ناچار است برای نجات خانواده اش از زمستان سرد آن منطقه به دنبال پدرش بگردد. این فیلم اقتباسی ادبی از رمانی به همین نام نوشتهٔ دنیل وودلر است و توانست جایزهٔ بهترین فیلم دراماتیک از جشنوارهٔ ساندنس 2010 را از آن خود کند.

 زمستان استخوان‌سوز

6- چاقو کشی 2019 - Knives Out

کارگردان: ریان جانسن | نویسنده: ریان جانسن

بازیگران: دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، جیمی لی کرتیس، تونی کولت، دان جانسون

امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: 7.9 از 10

ژانر: کمدی، درام، جنایی

خلاصه داستان: رمان‌نویس ثروتمندی به نام هارلن ترومبی، فردای جشن تولد 85 سالگی اش به طرز مشکوکی به قتل می رسد. پلیس معتقد است که مرگ هارلن خودکشی است، اما کارآگاه خصوصی بنویت بلانک توسط فردی ناشناس برای بازرسی دربارهٔ این پرونده استخدام می‌شود. این کارآگاه متوجه می شود که روابط هارلن با اعضای خانواده اش تیره‌وتار شده‌است. از این رو، به همه اطرافیان او از خدمه گرفته تا اعضای خانواده اش، مشکوک می شود. این فیلم برای اولین بار در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو به نمایش در آمد و فروش گیشه بسیار خوبی داشت. همچنین توانست به عنوان یکی از 10 فیلم برتر سال 2019 انتخاب شود.علاوه بر این در در جشنواره گلدن گلوب، اسکار و بفتا نیز نامزد دریافت چندین جایزه شد.

چاقو کشی

نظرات
پربازدیدترین خبرها