چگونه حوله های سفید را مثل روز اول نرم و تمیز کنیم؟

مراقبت و شستشوی حوله های سفید نیازمند دانستن نکاتی است که به سالم و نرم نگه داشتن آنها کمک می کند. در ادامه با آموزش این نکات با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۰۴۴۲
چگونه حوله های سفید را مثل روز اول نرم و تمیز کنیم؟

راهنماتو- آیا از تمیز نشدن حوله حتی پس از چندین بار شستشو خسته شده اید؟ واقعیت این است که حوله های حمام پس از مدتی استفاده نرمی و درخشندگی خود را از دست می دهند، کدر و زبر می شوند و قدرت جذبشان کاهش می یابد. اما مراقبت و شستشوی حوله های سفید نیازمند دانستن نکاتی است که به سالم و نرم نگه داشتن آنها کمک می کند. در ادامه با آموزش این نکات با راهنماتو همراه باشید.

1- شستشوی جداگانه حوله ها

به گزارش راهنماتو، حوله‌های سفید را از دیگر لباس ها و حوله های رنگی جدا کنید. این کار اولین قدم برای جلوگیری از آسیب دیدن بافت حوله و تغییر رنگ آن است. در قدم دوم باید حوله ها را بر اساس نوع پارچه دسته بندی کنید. زیرا پارچه های مختلف ممکن است به مراقبت خاصی نیاز داشته باشند.

شستشوی جداگانه حوله ها

2- از بین بردن لکه ها

می توانید هر چند وقت یک بار از سفید کننده به منظور از بین بردن لکه های سرسخت و سفید کردن حوله ها استفاده کنید. استفاده دائم از سفید کننده توصیه نمی شود. زیرا ممکن است به ضعیف شدن الیاف پارچه و کاهش طول عمر حوله منجر شود. پیش از شستشوی حوله ها با استفاده از ماشین لباسشویی، لکه های آن را به کمک سفید کننده از بین ببرید. سعی کنید از سفید کننده های بدون کلر برای این کار استفاده کنید. این نوع سفید کننده ها ملایم تر و سازگارتر با محیط زیست هستند. استفاده از سفید کننده همچنین یک روش موثر برای از بین بردن رنگ ناشی از عرق، چربی بدن و محصولات مراقبت از پوست است.

3- استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یک ماده همه کاره در خانه داری است که مدت هاست به منظور روشن کردن و خوشبو کردن لباس ها از آن استفاده می شود. مقداری جوش شیرین به مایع یا پودر لباسشویی اضافه کنید. این ماده موجب شل شدن الیاف موجود در حوله، از بین رفتن آلودگی ها و نرم شدن حوله شما خواهد شد. جوش شیرین همچنین به از بین رفتن بوی بد حوله نیز کمک می کند.

 استفاده از جوش شیرین

4- استفاده از سرکه سفید به جای نرم کننده لباس

کارشناسان هشدار می‌دهند که برای نرم شدن لباس ها از نرم کننده استفاده نکنید. زیرا نرم کننده پارچه بر روی الیاف لباس باقی مانده و موجب زبر شدن آنها خواهد شد. می توانید سرکه سفید را جایگزین نرم کننده نمایید. زمانی که ماشین لباسشویی شما وارد چرخه آبکشی شد، نصف فنجان سرکه سفید را به مخزن نرم کننده ماشین لباسشویی اضافه کنید. ترکیب مواد شوینده، سرکه و جوش شیرین علاوه بر از بین بردن بوی بد حوله ها، به جلوگیری از سفت شدن آنها نیز کمک می کند.

5- شستشو با چرخه ملایم

شستشو با آب داغ هر گونه باکتری باقی مانده در حوله های سفید را از بین می برد. با این حال شستشوی دائم حوله ها با آب داغ موجب آسیب رسیدن به الیاف حوله خواهد شد. حوله ها را در دمای 30 درجه بشویید. این کار موجب صرفه جویی در هزینه، برق، محافظت از محیط زیست و افزایش طول عمر حوله خواهد شد.

6- خشک کردن

می توانید حوله ها را پس از شستشو در محیط ملایم خشک کن یا در هوای آزاد خشک کنید. پیش از آویزان کردن حوله ها، آنها را بخوبی تکان دهید تا الیاف آنها شل شوند و در هنگام خشک شدن پف نکنند. اگر از خشک کن استفاده می کنید، می توانید با اضافه کردن توپ خشک کن به افزایش جریان هوا در بین پارچه ها، کاهش زمان خشک شدن، کاهش چسبندگی و نرم شدن حوله ها کمک کنید. از اتو کردن حوله ها برای از بین بردن باقی مانده رطوبت خودداری کنید و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شوند. زیرا این کارم موجب کاهش قدرت جذب حوله خواهد شد.

7- نگهداری از حوله های خشک

تا کردن حوله‌ها یک راه عالی برای صرفه‌جویی در فضا و اطمینان از خوش فرم ماندن آن‌ها است. سعی کنید حوله های سفید و تمیز را در بیرون از حمام و درون کشو یا کمد نگهداری کنید. زیرا عدم تهویه کافی منجر به جذب رطوبت و کاهش کارایی حوله های شما خواهد شد. قلاب ها و قفسه ها نیز گزینه های مناسبی برای قرار دادن حوله های شما هستند. کارشناسان توصیه می کنند که حوله ها باید پس از سه تا چهار بار استفاده شسته شوند.

ذخیره و تا کردن

نظرات
پربازدیدترین خبرها