چه سبزیجاتی در دی ماه میشه کاشت؟

در ادامه با معرفی سبزیجات مناسب برای کاشت در دی ماه با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۱۷۵۵
چه سبزیجاتی در دی ماه میشه کاشت؟

راهنماتو- بسیاری از باغبانان، کاشت سبزیجات را به فصل بهار موکول می کنند. اما شما می توانید با کاشت بذر در ژانویه یا همان دی ماه از دیگر باغبانان جلو بزنید. از سبزیجات گرفته تا گل ها و گیاهان آپارتمانی، هر گیاهی که در ماه ژانویه بکارید به محافظت و کنترل شرایط بیشتری نیاز خواهد داشت. گلخانه و یا داخل منزل مکان ایده آلی برای کاشت سبزیجات در ماه ژانویه خواهد بود. در ادامه با معرفی سبزیجات مناسب برای کاشت در دی ماه با راهنماتو همراه باشید.

1- کلم

به گزارش راهنماتو، از آنجایی که کلم می تواند در هر فصلی از سال که یخبندان ندارد به صورت مداوم رشد کند، شما می توانید در هر زمانی از سال اقدام به کاشت این گیاه نمایید. می توانید کلم های تابستانی را در اواخر ژانویه بکارید. کلم های تابستانی یا کلم پیچ ساقه های کوتاه و نسبتا ضخیمی دارد و برگ های آن یک مجموعه نسبتا کروی شکل را در کنار یکدیگر تشکیل داده اند. این نوع کلم ها نسبت به کلم های بهاره مقاوم تر هستند. کلم پیچ برای جوانه زدن به دمای 60 تا 70 درجه فارنهایت نیاز دارد.

کلم

2- گل کلم

می توانید از اواسط ژانویه به بعد در منزل یا گلخانه تان گل کلم بکارید. گل کلم از جمله گیاهان فصل خنک است که به هیچ عنوان نمی تواند در برابر گرمای تابستان دوام بیاورد. این گیاه در برابر سرما مقاوم است و در مناطق گرمسیری در پاییز و زمستان و در مناطق سردسیری در بهار کشت می شود. گل گلم برای جوانه زدن به دمای 70 تا 80 درجه فارنهایت نیاز دارد.

گل کلم

3- بادمجان

بادمجان صیفی جاتی با پوست بنفش تیره و سرشار از ویتامین، مواد معدنی و خواص دارویی فراوان است که فواید سلامتی بسیاری دارد. این گیاه فصل رشد بسیار طولانی دارد و از زمان کاشت بذر تا اولین برداشت آن می تواند حدود شش ماه طول بکشد. اگر چه بهترین زمان کاشت بادمجان تابستان و اواخر بهار است، اما اگر شرایط مناسب کاشت فراهم باشد، می توان در زمستان نیز اقدام به کاشت آن نمود. این گیاه برای جوانه زدن به دمای 60 تا 70 درجه فارنهایت نیاز دارد.

بادمجان

4- باقلا

باقلا یک محصول سرما دوست است که قادر است حداقل دمای 4- درجه سانتی گراد را تحمل کند. این گیاه را می توان در چند زمان مختلف کاشت؛ اوایل بهار، اکتبر و زمستان. با توجه به نوع باقلا فصل رشد این گیاه حدود 75 الی 80 روز است و بذرهای آن در دمای بالای 45 درجه فارنهایت جوانه می زنند.

باقلا

5- پیاز

پیاز یکی از گیاهان کاربردی و پرخاصیت است که خیلی سریع و راحت رشد می کند و برای رشد به فضای کمی نیاز دارد. این گیاه در دسته سبزیجات پرطرفدار در پخت و پز قرار می گیرد و ژانویه و فوریه زمان مناسبی برای کاشت بذر پیاز در خانه است. پیاز برای جوانه زدن به دمای 50 تا 60 درجه فارنهایت نیاز دارد.

پیاز

6- نخود فرنگی

نخود فرنگی گیاهی یک ساله با ساقه ای نازک است که دانه های آن حاوی مقادیر زیادی نشاسته و پروتئین بوده و هم به صورت رسیده و هم به صوت نارس در غذاها و سالادها مورد استفاده قرار می گیرند. این گیاه در برابر سرما مقاومت زیادی از خود نشان می دهد و در مناطق سردسیر در اوایل بهار و در مناطق گرمسیر در پاییز و اوایل زمستان کشت می شود. توجه داشته باشید که زمان کاشت این گیاه باید از سرمای بهاره و یخبندان زمستان گذشته باشد و برداشت محصول کشت بهاره نیز به تابستان نخورد.

نخود فرنگی

نظرات
پربازدیدترین خبرها