ترفندهای آرایشی جوان تر شدن چهره برای خانم های مسن و میانسال

در ادامه با آموزش ترفندهای آرایشی برای خانم های مسن با راهنماتو همراه باشید.

شناسه خبر: ۳۹۳۴۶۴
ترفندهای آرایشی جوان تر شدن چهره برای خانم های مسن و میانسال

راهنماتو- بالا رفتن سن یک فرآیند طبیعی است و بسیاری ما با بالا رفتن سن به فکر پوشاندن چین و چروک ها و جوانتر نشان دادن ظاهر خود می افتیم. اگر شما هم از آن دسته خانم هایی هستید که با بالا رفتن سن، چین و چروک هایی بر روی پوستتان ظاهر شده است و دیگر شیوه های آرایش گذشته مانند قبل ظاهرتان را زیبا نمی کند، می توانید به کمک چند ترفند آرایشی ظاهر خود را جوان تر و زیباتر نشان دهید. در ادامه با آموزش ترفندهای آرایشی برای خانم های مسن با راهنماتو همراه باشید.

1- رطوبت رسانی

به گزارش راهنماتو، هر چه پوست بالغ تر می شود، مراقبت از آن اهمیت بیشتری پیدا می کند. انتخاب محصولات مناسب مراقبت از پوست بخش مهمی از آرایش است؛ زیرا با آماده سازی پوست، پایه مناسبی را برای آرایش فراهم می کند. با بالا رفتن سن توصیه می شود از محصولات مراقبت از پوست حاوی مواد مرطوب کننده بیشتری استفاده کنید. زیرا با بالغ شدن، شاهد خشک شدن بیشتر موها هستیم. توصیه می کنیم از یک مرطوب کننده انسدادی استفاده کنید؛ این نوع مرطوب کننده ها اغلب حاوی ترکیبات انسدادی مانند نیاسینامید و اسید هیالورونیک هستند. از جمله روغن های حاوی ترکیبات انسدادی و مرطوب کننده عمیق پوست نیز می توان به روغن آووکادو، لانولین، روغن گل سرخ، روغن جوجوبا، روغن زیتون و شی باتر اشاره کرد.

2- استفاده از کرم دور چشم

حتما استفاده از یک کرم دور چشم مناسب را در روتین مراقبت از پوست خود بگنجانید. حتی اگر در جوانی از آن استفاده نمی کردید. این کرم ها برای به تاخیر انداختن ایجاد چین و چروک و روشن کردن پوست اطراف چشم ضروری هستند. این کرم ها همچنین یک جایگزین بدون درد برای بوتاکس هستند که یک پایه صاف و حجیم برای کانسیلر ایجاد می کنند. بهتر است پس از سرم و پیش از مرطوب کننده از کرم دور چشم استفاده کنید. در حین استفاده از کرم دور چشم از کشیدن و فشار دادن پوست اطراف چشم خودداری کنید و به آرامی به پلک ها و ناحیه زیر چشم ضربه بزنید.

کرم زدن

3- سرمایه گذاری بر روی یک پرایمر خوب

پرایمرها پل ارتباطی میان محصولات آرایشی و مراقبت از پوست هستند و علاوه بر زیبایی، فوایدی نیز برای پوست دارند. پرایمر علاوه بر صاف کردن پوست و پوشاندن منافذ موجب می شود کرم پودر بهتر بر روی پوست بخوابد و حتی میزان مصرف کرم پودر را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد. در هنگام استفاده از رژ لب توصیه می کنیم از پرایمر و خط لب همرنگ رژ لبتان استفاده کنید. پرایمر لب به پوشاندن و یکدست کردن سطح پوست لب کمک کرده و چین و چروک و خطوط لب را پنهان می کند. همچنین در صورتی که از محصولات مراقبت از پوست مرطوب کننده زیادی استفاده کرده اید که ممکن است پوست را کمی لغزنده کرده باشد، می توانید از پرایمر برای جلوگیری از لغزندگی، چربی و براق شدن پوست استفاده کنید.

4- استفاده از کرم پودر مناسب پوست

از کرم پودر متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید. انتخاب کرم پودر مات موجب می شود تا پوست شما ظاهر پودری پیدا کند، بیش از حد سنگین به نظر برسد و موجب جلب توجه خطوط و چین و چروک های پوست شود. از یک کرم پودر حاوی ترکیبات مرطوب کننده برای ایجاد ظاهر طبیعی و پوشش مناسب بر روی پوست خود استفاده کنید.

5- آرایش ابروها

با افزایش سن، اغلب ابروهای ما کم رنگ تر و کم پشت تر می شوند. از روغن ها و سرم های تقویت ابروی مناسب برای پرپشت تر کردن ابروهای خود کمک بگیرید. از مداد ابروی هم رنگ با ابروهای خود استفاده کنید و از تیره تر کردن ابروهایتان با استفاده از مداد ابرو خودداری کنید. میکروبلیدینگ نیز یک راه حل نیمه دائمی محبوب برای ایجاد ظاهر بسیار شبیه به ابروهای طبیعی است که از تلف شدن وقت روزانه شما برای آراستن ابروهایتان جلوگیری می کند.

ارایش ابرو

6- کشیدن خط چشم

یکی از مهم ترین نکات آرایشی برای خانم های مسن این است که یاد بگیرند چگونه خط چشم بکشند؛ زیرا انجام این کار می تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چشمان شما داشته باشد. اگر آنقدر خوش شانس هستید که افتادگی پلک ندارید، از خط چشم فقط روی پلک ها و نزدیک به مژه هایتان استفاده کنید. اما در صورتی که افتادگی پلک دارید، توصیه می کنیم فقط گوشه های چشمانتان را خط چشم بکشید. این کار بدون جلب توجه پلک، به زیباتر به نظر رسیدن چشمان شما کمک می کند. یکی دیگر از ترفندهای عالی برای زیباتر به نظر رسیدن چشم ها در افرادی که افتادگی پلک دارند، استفاده از مژه مصنوعی یا کاشت مژه است.

7- آرایش مناسب

یکی از نکات آرایشی که اغلب توسط زنان مسن نادیده گرفته می شود، این است که به طور تصادفی بر ویژگی‌هایی که نباید برجسته شوند، تاکید می کنند. از استفاده از هایلایتر بر روی ابروهایتان خودداری کنید؛ مخصوصا اگر افتادگی پلک دارید. به جای این کار، هایلایتر را بر روی گوشه چشمان، نوک بینی و استخوان های گونه متمرکز کنید.

8- استفاده از رژگونه کرمی

از کانتور کردن خودداری کنید. این کار مستلزم ایجاد خطوط سایه روشن برای نازک‌ کردن قسمت‌های خاصی از صورت مانند سوراخ‌های گونه یا پیشانی بوده و می توان موجب خشن تر به نظر رسیدن چهره شما شود. برای گرم تر نشان دادن پوست صورتتان از یک برنزه‌کننده ملایم و رژگونه کرمی استفاده کنید. استفاده از یک لایه رژگونه کرمی بر روی گونه ها به درخشندگی طبیعی آرایش شما کمک می کند.

9- استفاده از رژ لب حاوی نرم کننده

رژ لب های کرمی و حاوی ترکیبات نرم کننده از خشک شدن لب های شما جلوگیری کرده و آرایشی زیبا را برایتان به ارمغان می آورند. از آنجایی که لب های ما با افزایش سن کوچکتر می شوند، رژلب های نود و پاستلی کم رنگ به پرتر و برجسته تر به نظر رسیدن آنها کمک می کنند. با این حال اگر به رژلب های درخشان و براق علاقه دارید، توصیه می کنیم حتما از یک رژ لب حاوی مواد نرم کننده و کرمی استفاده کنید.

پوست

10- استفاده از کرم ضدآفتاب

پیش از آرایش حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید و یا روی یک کرم پودر با حداقل SPF 20 سرمایه گذاری کنید. همانطور که می دانید اشعه های مضر خورشید می تواند منجر به ظهور چین و چروک های سطحی بر روی پوست شده، آن را برنزه یا آفتاب سوخته نشان دهد و حتی منجر به سرطان پوست شود. به منظور جلوگیری از چنین عوارض جبران ناپذیری استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری است.

نظرات
پربازدیدترین خبرها